- 1508 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
SAHTE CAN YÜCEL ŞİİRLERİ
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel sanatlar Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Semih Çelenk, şairin ölüm yıldönümünde çağrıda bulundu. Ona ait olmayan şiirlerin listesini blog sayfasında ve sosyal medyada paylaşarak, "Bari bugün bu yazıları ve şiirleri paylaşmayın" dedi. Çelenk, "Can Baba’nın, Can Yücel’in göçüşünün yıldönümü... Ama internette meşhur olmuş sahte ‘Can Yücel’in değil, bizim ‘Can Baba’nın... Size bir teklif... Bugün internetten yalan yanlış Can Yücel şiirleri paylaşmak, bu bilgi kirliliğine alet olmak yerine kitapçıya gidip bir Can Yücel kitabı alın, hatta iki tane birini arkadaşınıza, sevdiğinize armağan edin... Bir kafeye, metroya, vapura, otobüse bırakın mesela... Birileri daha hakiki Can Yücel’le tanışmış olur fena mı?" çağrısında bulundu.
Çelenk ayrıca şaire ait olmayan şiirlerin listesini de toplayarak, "Yaklaşık son beş yıldır internette,sosyal medyada dolaşan ‘‘Can Yücel’’ imzalı ancak Can Yücel’in ne üslubunu ne ince alayını barındırmayan sahte metinler aşağıda sıralanmıştır. Bu listeye her gün yeni bir şey daha ekleniyor. Bu listede olmayan 10-15 tane daha var. Onları da toparlayacağız. Bu sahte internet şiirleri öyle bir hale geldi ki; Milli Eğitim bir önceki yıl 10. sınıf kitaplarında bile yer vermişti" diye konuştu.
İşte tespit edilen ve sosyal medyada en çok paylaşılan Can Yücel’e ait olmayan şiir ve yazıları:
1. Anladım (Yaşayınca Anladım)
2. Asla Keşkelerim Olmadı
3. Aşk
4. Aşk Ayakkabı Gibidir
5. Ateş ile suyun hikayesi
6. Bağlanmayacaksın
7. Ben Benden Olgun İnsan İsterim Karşımda
8. Bilmelisin ki
9. Bir Eşi Olmalı İnsanın
10. Bir gün Anlarsın
11. Bir kemik aynı yerden iki defa kırılmaz...
12. Biraz Değiştim
13. Boşver Be Yaşı Başı
14. Eğer
15. Erkek Dediğin
16. Farkında Olmalı İnsan
17. Gitmek
18. Herkes Gitmek İstiyor
19. Her şey sende gizli
20. Kadın Dediğin
21. Keşke hep masum kalsaydın benim için
22. Olmuyorsa Zorlamayacaksın
23. Ömür Dediğin Bir Gündür O da Bugündür
24. Öyle Sabah Uyanır Uyanmaz Fırlama Yataktan
25. Özledim Seni
26. Özleme Dair
27. Sağlık Olsun
28. Senin İçin Dediler Ki
29. Seninle Olmanın En Güzel Yanı
30. Seninle Yaşlanmak İstiyorum
31. Sevdiğin Kadar Sevilirsin
32. Sevgi Emekmiş
33. Tam zamanında Yaşamak
34. Tersten Yaşamak
35. Unutma
YORUMLAR
Eyvallah çok faydalı bir paylaşım oldu. Çok fazla Can Yücel okumadım ne yazık ki, bir de bu yazıyı okuyunca çok az okuduğumu anladım. Shakespeare'in 66. Sone'sini muhteşem bir şekilde çeviren Can Yücel'dir diye biliyorum artık ne kadar doğru bilmiyorum. Ancak hep o çeviriyi yapanla şuradaki popüler şiirleri yazan kalemin aynı olmadığı hissi vardı. Yazınızı okuyunca bazı şeyler daha net oturdu, tekrardan eyvallah.