- 3632 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ECDADA MEKTUB
Kahraman Ecdadım
Sizlere bu mektubumu yaklaşık bir asır sonrasından yazıyorum. Gönül mektubumu meleklerle yolluyorum. Beni soracak olursanız mutluyum, onurluyum, gururluyum, huzurluyum. Ben Türk çocuğuyum ve bunu sizlere borçluyum. Can borçluyum, namus borçluyum, kan borçluyum.
Doksan sekiz yıl geçti aradan. Bir varoluş mücadelesinden sonsuzluğa açılan Çanakkale zaferinden doksan sekiz yıl geçti. Orası hala sizlerin sıcaklığıyla dolu. Sinmiş Çanakkale’ye ecdadımın kokusu.
Ecdadım, bugün başımız dik, alnımız açık geziyorsak bunu sizlere, Türk milletinin asil ruhuna ve özgürlük tutkusuna borçluyuz. Ve bugün sizin sayenizde şerefliyiz ve özgürüz. Tanrıya şükürler olsun ki sizler, vatanın boğazından haram lokma geçirmediniz. Bu vatan Türk ulusunun bin yıllık kazancıdır buna el sürdürmediniz. Ve biz şimdi Türkiye’de doğuyoruz, doyuyoruz, ölüyoruz.
Türk yurdu her zaman kutsaldır. Öyle bir değeri vardır ki her karışı candır, şühedadır, kandır. Çanakkale bu kutsal yurt içinde tufandır ve ecdattan Türk milletine bir zaferdir, bayramdır. Kahraman ecdadım. Şu an bu mektubu yazabiliyorsam bunu da size borçluyum. Çanakkale, Türk ulusunun her nefesi, her gücü, her kudretidir. Ve sonsuz Türk ulusunun sonsuza dek minnetidir. Canınızla kazanıp Türk milletine emanet ettiğiniz bu Türk yurdunu korumak, benim ve bütün Türk ulusunun ilk görevidir. Ve buna candan bağlı olacağıma gönülden söz veriyorum kahraman ecdadım. Tanrıdan dileğim bu kutsal yurdu yabancı ayaklar kirletmesin. Çanakkale suyunu mermi tozu pislemesin.
Biliyoruz ki düşmanlarımız hep olacak ve Türk milletine tuzaklar kuracak. İşte o zaman ecdadım, bizlere kahraman Türk ruhunla dua et. Çünkü Türk milleti Çanakkale ruhundan güç bulacak.
Kahraman ecdadım, bugün sizleri özlemle, coşkuyla, gururla, özgürlükle, yüce Türk ruhuyla fakat yüz binlerce şehidin hüznüyle anıyorum. Ama hep söylerler şehitler ölmezler. Siz şimdi eminim ki sonsuzluk aleminde mutlusunuz ve vatan için verdiğiniz savaşın cennetteki kahramanlarısınız. Ve şimdi bizde söylüyoruz: ‘’Çanakkale geçilemez Türk yurduna girilemez.’’
Kahraman ecdadım, sizin bize verdiğiniz bu onurla, gururla, huzurla, saygıyla, yaşattığınız hür duyguyla sizleri selamlıyorum.
Siz değerli atalarımın yüce Türk ruhu şad olsun. Tanrıya emanet olun.
Ahmet UYSAL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.