TEFERRUAT MI?
Bir çok sözünün olduğu gibi Ulu Önder M.Kemal Atatürk’ün “Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır” sözü de son yıllarda yerli yersiz kullanılır oldu...
-Ulu önder o sözü kaç yılında söylemiş: 1920
-Yani, 87 yıl önce...
-Peki ülkemiz 87 yıl önceki şartlarda mı yaşıyor, koşullar daha mı ağır?
-Hiç de değil...
-Aynı ya da daha ağır şartlar altındayız demek bu ülkeye ihanet demektir...
Ülkeyi müreffeh medeniyetler seviyesine getirememiş, şartların 87 önceki kadar ağır olduğunu savunuyorsak, tarih önünde suçluyuz! ..
Her yanlışta, her çıkmazda, “Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır! ” sözünün arkasına saklanmak başta Ulu Önderimize ve onun silah arkadaşlarına karşı saygısızlıktır...
Daha gerilere gitmeden doğduğum yıldan itibaren Teferruat gösterilen bazı yanlışlar kısaca şöyle:
Bir başbakan ile iki bakanı asılmış, teferruat mıdır?
Üç genci ipe çekilmiş, yetmemiş Taksim’e dar ağaçları kurulması istenmiş teferruat mıdır?
On yıl içinde birbirine düşürülmüş, beş bin genç birbirini kurşunlatılmış, teferruat mıdır?
Bir gecede altı yüz bin insanı içeri doldurup işkenceden geçirilmiş, teferruat mıdır?
Kan emici yarasalar gibi banker türemiş halkın kanını emmiş, teferruat mıdır?
Bankaların içi boşaltılmış, hortumlanmış, teferruat mıdır?
Çözüm üretilmediğinden doğuda, güneydoğuda yirmi beş yıl içinde 40 bin can, toprak olmuş, toprak için toprağa düşmüş, teferruat mıdır?
Yılda trafik terörüne beş bin can verirken milli servetin uçup gitmesi, teferruat mıdır?
Saymakla bitmeyecek teferruat var...
Bu kadar teferruat bir ülke için çok ama çok fazla...
Hayatı yaşanılır hale getiren de çekilemez yapanda teferruatlardır!
Bir ülkeyi ise cennet haline getiren, halkını huzur ve mutluluk içinde yaşatan olgular birer teferruat olduğu gibi cehenneme çeviren de, halkına cinnet getirten de yine teferruat değil midir?
Teferruat deyip geçmeyeceksin!
Ve Ulu önderin o sözü hangi şartlarda ve koşullarda söylediğini bilecek, yerli yersiz kullanmayacaksın!
Gün gelir arkasına sığınacak söz kalmayınca şu andaki lafazanlar ne yapacak çok merak ediyorum...
Yavuz Nufel
YORUMLAR
Kendisini tamamen ama tamamen vatanı için ve bu topraklar için adamış bir insan olan M.Kemal Atatürk'ün sözleri ve yaptıkları özellilke çarpıtılarak o kadar kullanılıyor ki, artık O ndan ve O nun yaptıklarından bahsetmeye korkar oldum kendi içimde. ben de mi acaba onu kendi temiz olmayan amaçlarımı ya da yaptıklarımı gizlemek için kullanıyorum acaba diye...
Anıtkabir'de koskoca yazılı olan, EGEMENLİK KAYITSIZ ŞARTSIZ MİLLETİNDİR yazısının yanına, belki kalksa bulunduğu yerde, "Beni artık KALKAN olarak kullanmayın, yeter" yazdırırdı O. Ama ilk sözü şimdiye kadar dikkate almamış insanlar ne kadar dinlerlerdi onu bilemeyeceğim...