- 2052 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
Akıl Tutulması
Akıl Tutulması
..*)*
insanlıkla dalga mı geçiyorsunuz siz (!)
silah satın alıp kullananlara ceza
silah üretip canlı katliamından para kazananlara ödül
oh ne alâ dünya
En çok Batı silah üretiyor… en çok Asya silah satın alıyor ve Doğu kaynıyor (kaynatılıyor)…
İsveç merkezli Stockholm Uluslararası Barış Araştırmaları Enstitüsü (Sipri) raporunda
2008-2012 yılları arasında "dünyanın silahlanma raporu"nda yayınlanan bilgilere göre İngiltere birinciliği Amerika’ya kaptırdı birincilik ABD’ nin…
En çok silah satan ülkeler listesinde ilk sıraları paylaşanlar hep aynı ülkeler
ABD, İngiltere, Fransa, Rusya, Çin, Almanya… vs
Giderek artan silah satışlarında;
2011 yılı en çok silah satan 100 şirketin silah satışı 410.000.000.000 $ olarak gerçekleşti.
En çok silah satın alanlarınsa Asya kıtasında olması çok dikkat çekici..
Göze çarpan diğer önemli nokta ise en çok silah üreten ve satan Çin’in;
Hindistan’ın ardından en çok silah satın alan ülke olması ve silahları en çok Rusya ve Fransa’dan satın alması… Ki bu durum;
silah satıcılarının danışıklı-karşılıklı-döğüş içinde olduğu hissi uyandırmakta...
2008 => en çok silah satan ülke liste başı İngiltere
2009 – 2012 => en çok silah satan ülke liste başı ABD (Amerika)
İnsansız hava araçlarında ise liste başı İsrail..
"Toplam silah satışının % 61,5′ini ABD’den Lockheed Martin şirketinin başı çektiği 45 silah üreticisi gerçekleştirdi.
Avrupa ise listeye toplam 9 ülkeden 33 firmayla girdi. Almanya, İspanya, Finlandiya, Fransa, İtalya, Norveç, İngiltere, İsveç ve İsviçre 2009′da 120 milyar dolarlık silah satışıyla toplam satışın % 30′unu oluşturdu."
ABD ve Avrupa ‘nın toplam silah satış payı % 91,5….
Yukardaki bilgilerde ve alt linkte net olarak görüldüğü üzere silah üretimi Batı’nın geçim kaynağıdır…
Kâr payı yüksek olduğundan silah satışlarını arttırmak için her yol denenmekte her yol mübah görülmekte…
Bilinçaltı ve görsel yollar reklam- medya -basın yayın vs kullanılarak;
özellikle silah kullanımını, şiddeti, bölücülüğü küçük yaşlardan itibaren teşvik eden çizgi filmler, şiddet içeren filmler, şiddeti körükleyen sanal oyunlar… silah şirketlerince bu işler için özel bütçeler ayrılarak yaptırıldığı açıkça görülmektedir…
Ortalığın gerginleştiği zamanlarda “haydi savaşa”
"bedava oynayınız" türündeki artan sanal oyun reklamlarına lütfen dikkat..!!
(Çocuklarınızı bu tür şiddete teşvik eden oyun tuzakları konusunda uyarınız koruyunuz lütfen!)
Tarihlerinden soylarından gelen alışkanlıklarından bir türlü kurtulamayan emperyal sömürgeci zihniyetler;
özgürlük-barış- mutluluk vaatleriyle beyin yıkamakta köleleştirmekte, silah satmaya, kan dökmeye bölmeye–parçalamaya devam etmekte,
kendilerine ait olmayan zenginlikleri haksız hileli yollardan elde etmek için saf, iyi niyetli, tarihi bilgisi yetersiz insanları kullanmakta, zaaflardan yararlanarak insan satın almakta,
kendi çıkarlarına uygun yönetimler oluşturmakta, söz geçiremediklerini gün gelip bu durumlara isyan edenleri "şeytana pabucu ters giydiren perde arkası oyunlar"la alaşağı etmektedirler...
Bilinçli düşünen zalime “dur” diyen hatasını gösteren bireyler çoğalmadıkça, kargaşanın huzursuzluğun savaşın devam edeceği açıkça görülmektedir ki
bugün kimyasal toplu öldürme silahların peşine düşüp cezalandırmaya soyunanlar geçmişte toplu imha ettikleri günleri Atom bombası attıkları insanları unutmuş görünmektedirler…
Kimse silah üretene hesap sormuyor
Silah üretenler satın alandan hesap soruyor..:)
Silah üreticilerine kullananlardan daha fazla ceza verilmeli ki
insanlığı katledenler durdurulabilsin.
İnsan kanıyla beslenenler…
Ekonomilerini silah satışları üzerinden planlıyanlar…
Güç gösterileriyle batık ekonomilerini kamuflaj edenler…
Ülkeleri karıştırıp, silah satışlarından ceplerini dolduranlar..
Ortalığı karıştırıp dünya jandarmalığına soyunanlar…
Yardım ediyoruz ayağında ülke zenginliklerini yutanlar…
Barış istiyoruz deyip ülkeleri bölenler…
Ürettikleri silahın cezasını satın alanlara kesenler…
Mutluluk getiriyoruz deyip ortalığı kan gölüne çevirenler…
İyiliğinizi istiyoruz deyip batağa saplayanlar…
Savaşın adına "Arap Baharı" diyenler...
Özgürlük getiriyoruz deyip köleleştirenler…
"İnsan Hakları" deyip insanlığı katledenler...
...
Kızılderilileri "vahşi" ilan edip katlederek ülkesini talan eden medeniler (!)..
Atom bombası atıp başkalarından kimyasal silah hesabı soranlar…
Bu nasıl dünya yahu..:)
Akıl tutulması değil de ne bu
Allah’ım sen aklımızı koru
"Silah icat oldu mertlik bozuldu" para icat oldu insanlık bozuldu..
Yalan dolanla doğru yol bulunur mu?
Başkalarının acıları üzerine mutluluk inşa ederek huzura kavuşulur mu?
Zulmeden iflah olur mu?
Sabiha Küçüktüfekçi
urfamedya.com/Yazar-akil-tutulmasi-462.html
kaynak link
www.sipri.org/research/armaments/production/Top100
YORUMLAR
Zulmeden iflah olmaz ne kelime abat oluyorlar:)
"..........2008 => en çok silah satan ülke liste başı İngiltere
2009 – 2012 => en çok silah satan ülke liste başı ABD (Amerika)
İnsansız hava araçlarında ise liste başı İsrail..........................Toplam silah satışının % 61,5′ini ABD’den Lockheed Martin şirketinin başı çektiği 45 silah üreticisi gerçekleştirdi. Avrupa ise listeye toplam 9 ülkeden 33 firmayla girdi. Almanya, İspanya, Finlandiya, Fransa, İtalya, Norveç, İngiltere, İsveç ve İsviçre 2009′da 120 milyar dolarlık silah satışıyla toplam satışın % 30′unu oluşturdu."
ABD ve Avrupa ‘nın toplam silah satış payı % 91,5…....”
Yukarıdaki sütten çıkmış ak kaşık listesine bakınca; listede benim dikkatimi çeken Finlandiya ve İsveç oldu. Hani öbürlerinin ne çakal olduğunu biliyorduk. Bunlarda kuzu postu giymiş iki tilkiymiş meğer.(en azından ben böyle bir yanılgı içindeymişim)
Yazınızda "Arap Baharı" demişken; zaten dört gözle Anglosakson ve Cermen baharlarının yolunu gözlüyorum, şunun sırasında bir şey kalmadı !
Dualarıma bundan sonra birde “İskandinav baharı” ekleyeceğim. "Ağlayanın malı gülene hayretmez" deyimi alelade söylenmedi ya. İşin kötü tafarı biz biliyoruz da onlar bilmiyor. Öğrendiklerinde iş işten geçmiş olmasa bari (hepimiz için)
Selamlar, saygılar
Günahlarla dolu bir dünya ne acı.Yaşamak için geldik say ey tanrım,Ne yaşadık ne yaşattık say.Bir garip say dedik aç olsun ama acıtmasın.Göz yaşıyla doldu dünyam,çalkala ki dursun dünyam.Belki güneş doğmaz belki gün açmaz.Belki bir daha insan doğmaz.Belki o zamanda insan ölmez.Ne acı.Suçlu kim?İnsan mı,yoksa ondan doğan mı?
Saygılar kardeşim..
Saygıdeğer Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ,
Başta hayata anlam katan (IŞIK SAÇAN) cümle güzellikler için teşekkürler ve yine teşekkürler çoğu insanın görmezden gelenlere izlediği olaylar karşısında, (göz yumdukları bir dünyada tek taraflı bakarak, asıl suçluyu görmezden gelerek izleyenlere) karanlığa aydınlık olacak kelimelerinizi herkesin okuması dileğimle..
sonsuz saygı ve selamlarımla....