- 1825 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SARI ZEYBEK
SARI ZEYBEK...
Bugün dağların dumanı aralandı, hoş geldin
Ah ışıklar içinde kaldım,.
Seni her gün daha fazla özlüyorum ve daha iyi anlıyorum Sarı Zeybek.....
Gökte yıldızlar ışıl ışıl ama yürekler senin bıraktığın gibi parlamıyor ve ben senin anılarını özlüyorum yaşadıkça Sarı Zeybek......
Söylediklerin her gün bir bir gerçek oluyor gaflet dalalet ve hatta hıyanet adına Sarı Zeybek.......
Ve ben seni arıyorum ufukta.....
Özlemin o kadar koyu ki Sarı Zeybeğim artık ayaklarımın Anıttepe’ye gitmeye gücü yok başım eğik sana mahcubum Sarı Zeybek.....
Hani demiştin ya memleketteki iktidar sahipleri.... devamını yazamıyorum affet beni.... vatana ihanetten özgürlüğümü çalacaklar Sarı Zeybek...
Bazen bir yerlerden çıkan yeni çok kısa filmlerini seyir ediyorum TV’ler o anlar benim bayramım oluyor kopuyorum zamandan Sarı Zeybek....
Bazen de Fenerbahçe’ye gidiyorum Belvü Gazinosuna öykülerdeki zeybek oyununa kakışını hayal ediyorum gözlerim doluyor uzaklaşıyorum Sarı Zeybek...
"...Sarı Zeybek şu dağların eridir Kendi sarı, bindiği at dorudur Attan inip şu dağlara yaslanır, Gözü dalar, bakışları puslanır...."
"Şu dağların meşeleri karanlık,
Kızanlarla burda eder yarenlik,
“Sarı Zeybek şu dağlara yaslanır,
Yağmur yağar, pusatları ıslanır......”
Umutlar kemale ermiyor artık ... kara bulutlarla örtülü memleketim Denizlerden derin maviyi atalarımdan seni özledim sarı zeybek....
Işıklar kararıyor ülkemin meclislerinde Çanakkale öksüz Samsun yetim
Göklerin mavisinden temiz maviyi
Bakışında maviyi özledim Sarı Zeybek..
Çizgilerle harelenirken yüzler nazlı nazlı sızlanıyor rüzgar haykırıyor tokadını kasırga peşpeşe bezgin bedenlere seni özlüyorum Sarı Zeybek...
Halkın seni özlüyor gençliğin seni zaman seni özlüyor Anadolu’nun izlerini gün gün siliyorlar toprağından usumdan özlüyorum seni Sarı Zeybek....
Kurşuni alacakaranlık kaçınılmaz dönüşlerle çöküyor kasvet yorgunu lacivert geceye birileri öçlerini alıyor senden unutturdukça Sarı Zeybek....
Sinir bozucu inatlarla hızlı hızlı savrulan çisiltiler gergeflerle ilmek atıyor yumruk sıkısı bakışlara hatırana uzanıyorlar Sarı Zeybek...
Belli belirsiz çehreler telaşlı ve aceleci karaltılar rüzgar sesleri kesiyor sık sık yaklaşıyorlar Sarı Zeybek sen nerdesin........?
Ara ara çınlıyor bir sıkıntılı hal yürekte düğüm atmış yüreklere gerginlik gönülsüz çıkıyor nefesler yokluğun çok kötü vuruyor Sarı Zeybek..
Şimdi diyecekler ki bu adam bu akşam sarı zeybekle kafayı bozmuş bayram değil seyran değil öyle alıştırdılar ya seni özlemeyi Sarı Zeybek...
Yay gibi gergin kararlı yüzler
Perdeyi yırtıyor kulaklara vuran ayaz
Fırtına öncesi suskunluğun sessiz, ürkünç sesinden Sarı Zeybeğim...
Titrek ayın şavkı yansıyor yüzlere
Heyecanlı, sıra sıra yiğitler
Telaşlar ahenkli haber bekliyoruz senden Sarı Zeybek.....
Karanlığı deliyor, hançereyi yırtan kurşun hızı komutlar
Ağlamaklı, üşüyor gece
Yarınlar belirsiz, uzaklarda saklı umutlar Sarı Zeybek.....
Sıra atlamıyor koşuşmalar
Yorgunluk var, yokluk adına her şey var
Yılgınlık yok demez miydin Sarı Zeybek
İmkansız değil hiçbir şey! ..
Sıkıntılı gecenin sabaha doğumunda
Akıyor dağın eteğinden hüzünler bir bozkurt uzatıyor başını Ötügen heybetinde... geldin mi Sarı Zeybek...
Seçilmiyor henüz siluetlerin, gergin yüreklerdeki şavkı burnundan soluyor kara bulutlar... ileri desen atlayacağız Afyon ovasına Sarı Zeybek..
Saldırıyor ışık huzmeleri
Kucaklaşıyorlar toprakla
Ağarıyor göğü tarihin seni çok özledim Sarı Zeybek.....
Bedenler olanca sabırsızken yarına, sınırlarda geziyor asap..
Kenetleniyor suskun çeneler yetiştin mi Sarı Zeybek....?
“Arkadaşlar, vakit tamamdır,
Vakit, hasretin şafak vaktidir! ..“
"Harmandalı, Efem Geliyor, Geliyor,
Bileğinden Kanlar Akıyor,
Gümüş Bilezikli Mavzerin,
Namlusu Şimşekler Çakıyor..."
"Efeme de Mor Cepkenler Yaraşır, Yaraşır,
Efem Ne Giyerse Yakışır,
Bütün Kızanların Önünde,
Elinde Yatağan Savaşır..."
21 EYLÜL 2013- Beşiktaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.