- 765 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kültür Emperyalizmi
Kültür,bir milletin özüdür.Bu öz dediğimiz şey o millete ait olan din,dil,ırk vb.şeylerin özelliklerinin tümüdür.Yani kültür,din,dil,ırk...’tır.
Kültürün tanımını verdiğime göre şimdi gelelim asıl konuya.Kültürler arası etkileşim olabilir.Bunu biliyoruz zaten ama "kültür emperyalizmi" çok farklı bir şey.İşte bugün "kültür emperyalizmi"nden bahsedeceğim.
Bazıları bizi silahla yenemeyeceklerinin farkındalar.Bu sebeple bizim kültürümüzü yıkmaya çalışıyorlar.Biliyorlar ki;kültürümüz kaybolunca inancımız yani gücümüzün asıl kaynağı da kaybolacak.Peki kültürümüzü bozmak için neler yapıyorlar?İsterseniz başlıklar halinde inceleyelim.
Din
Din,onların en fazla üzerinde durdukları konu.Dini bozmak için ilk önce onun -İslam- mensuplarını aşağıladılar ve iftiralar attılar.İlk önce Müslümanlar terörist damgasını vurdular.Daha sonra "Müslümanlar sadece kendilerini düşünür,onlar bir nevi ırkçıdırlar."dediler.Bu karalama kampanyalarına karşı bazı kişiler hakikatleri anlattılar veya yazdılar.Allah onlardan razı olsun.
Dil
Dili bozmak için fazla çaba harcamadılar.Giyeceklerin üzerlerine yabancı cümleler veya kelimeler yazmaları yeterli oldu.Dili bozma işine başarılı oldular.Öyle ki;50-60 yaşındaki adamların giydikleri şeylerde hatta açtıkları dükkanlarda yabancı kelimeler yazar oldu.
Irk
Irkın yapısını bozmak için ırkı hem çok aşağıladılar hem de çok yücelttiler.Bu iş aslında biraz da bölmekle igili.Irk fazla övülünce diğer ırklara mensup olanlar alınıyor ve düşman olmaya başlıyorlar.Irk fazla aşağılanınca diğer ırklara mensup olanlar kendilerini büyük görüyorlar.Bunun orta noktasını bulmak onların -kültür emperyalistleri- zararına olacaktır.
Kültür emperyalizmi geçmiştbirçok kez başarılı oldu.Bunlara örnek vermek gerekirse ben;Afrika,bazı Uzakdoğu ülkeleri ve Güney Amerika ülkeleri diyebilirm.Eğer bizim üzerimizde oynadıkları oyun tutarsa bütün Ortadoğu’da başarılı olurlar.
Dikkatli olun!Kültür giderse vatan da gider.
Selametle.
Emre Kaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.