- 286 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HER VARLIĞIN GEÇİŞ DÖNEMİ OLUYOR..
HER VARLIĞIN GEÇİŞ DÖNEMİ OLUYOR...
Selamünaleyküm gönül dostlarım. Kainatın sahibi Yaradana, yaşatana, bu dünyayı her canlı varlıkla doldurup, sınırlı ömürden sonra boşaltana sonsuz şükürler olsun diyerek konu içeriğini sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Çünkü her varlığın elbette geçiş dönemi vardır. Kainat içinde ki tüm varlıkların sayısı elbette bilinmez, onu sadece bizleri yoktan var eden Yüce Allah’ım bilir.
Bizler görüp, hissettiklerimizle yetiniyoruz. Bizleri gece vaktinde uyutup, sabah horozların ötmesiyle, ezan sesiyle uyandıran Rabbım güneşinin ılık ve parlaklığıyla hem ısıtmakta, hemde ufkumuzu aydınlatmaktadır. Güneşin aydınlık ve ısısı sadece insanlar için değil tüm varlıklar için faydalıdır. Zira güneş olmazsa bazı sebze ve meyvelerin çürüdüğü gözlenmektedir.
Güneşin her vakitte verdiği sıcaklıklar farklıdır. Örneğin sabah serinliğin de ılık olan güneş kuşluk vaktinden sonra ikindine kadar tesirini gösterir. Öğle vaktinde de yakıcı sıcağından kaçarak kendimizi ya denize, göle atarız, yada sığınacak bir gölgelik ararız. Güneşin geçiş dönemi akşam karanlığı ile tamamlanıyor. Onun yerini ay ve yıldızlar alıyor. İnsan oğlunun buluşları da göz ardı edilemez. Enerjinin bulunmasıyla hiç bir kimse karanlıkta kalmıyor.
Zamanı bildiren cihazlarında varlığı işe yaramaktadır. Ay ve yıldızlar geçiş dönemini yaşarken suya yansımasıyla mehtabın oluşması duygularımıza yön vermektedir. Çünkü bebekliğin, çocukluğun, gençliğin, olgunluğun, yaşlılığın geçiş dönemleri olduğu gibi, aşkın ve sevdanın tesirli yaşandığı dönemlerde mevcuttur. Dünyanın tadını alabilmek için mutlaka hayat arkadaşı gereklidir.
Bulutların kayarak gökyüzünü kaplaması, yağmur, kar, doluyu yağdırmaktadır.
Uzaydaki varlıkların geçiş dönemlerini bazen algılamakta zorlanıyoruz. Bazı devletlerin uzay aracı göndererek bilimsel araştırmaları sürdürüyorlar. Havadaki uçan canlılarında, yer yüzünde yaşayan canlılarında, denizde, gölde ve diğer nehirde, ırmakta, derede yaşayan canlılarında geçiş dönemleri var. Örneğin bahar mevsiminde yöremize gelen leylekler, kuşlar kelebekler var.
Diğer canlıların varlığıyla bütünleşerek çevremiz zenginleşmiş oluyor. Bir leyleğin yuva yapma çabaları bile insanoğluna ibretler sunmaktadır. Geçici bir hayat sürerken bile mutlu bir yuvam olsun istiyor. Yavrularını korumak için, doyurmak için elinden geleni yapıyor. Hayat serüveninin devam edebilmesi için canlıların birbirlerini yemeleri doğaldır. Bunca hayvan birbirini yiyerek yaşam savaşını sürdürse de azalma olmadığı gibi artışta gösteriyor.
Bizlerin emrine verilen hayvanları günlük ihtiyaçlarımız da kullandığımız gibi gıdamız içinde yararlı olanları besleyerek sayılarını çoğaltmaya çalışırız. Senede bir farz olan kurban içinde milyonlarca canlının Allah’ın rızasıyla kanı akmaktadır. Toprağa ekilen mahsullerden, dikilen fidanlardan, ağaçların meyvelerinden insanların istifade ettiği gibi tüm canlılar da yararlanmaktadır.
Sözüm ve yazım uzadıkça uzayacak en iyisi özeti olan şiirlerimle nokta koymaya çalışayım. Geçiş dönemi şiiri konunun içeriği ile ilgilidir. Kaçma yar şiirimde de şunu ifade etmek istiyorum. Sayılı ömrümüzün geçiş dönemini yaşarken birlik, düzenlik sağlayalım kaçmana gerek yok demek istiyorum. Allah dünya hayatımızın geçiş döneminde kendine layık kul olarak yaşatsın. Çevremizi de sevdiği kullarıyla kuşatsın. Hoşça kalınız, dostça kalınız.
***** GEÇİŞ DÖNEMİ *****
Ömür dediğimiz rüya misali,
Gözlerimizi de açıveriyor,
Güneşin ve ayın yoktur emsali,
Işıklarını da saçıveriyor.
Nargile, sigara içmemek gerek,
Havaya dumanı uçuveriyor,
Kayıplar arttıkça dayanmaz yürek,
Hanede huzurun kaçıveriyor.
Beyin hücresini uyuşturuyor,
Tiryaki alkolü içi veriyor,
Sarhoş da kadehi tokuşturuyor,
Ansızın kendinden geçiveriyor.
Faize kapılan kara geçmiyor,
Mevcut bütçesi de düşüveriyor,
Ödeseniz bile haram kaçmıyor,
Borcunuz da boyu aşıveriyor.
Belaya sabretmek elbette zordur,
Bazende sınırı aşıveriyor,
Her gencin arzusu sevgili, yardır,
Zeki de yürekten coşuveriyor.
***** KAÇMA YAR *****
Seni seviyorum hanemin gülü,
Sensizlik hayatım inan ki ölü,
Ruhumu rahatlat susturma dili,
Bazen arıyorum kaçma yar benden.
Dünya bir yanadır, eşim bir yana,
Beşikten mezara aşığım sana,
Hasretlik acısı yaşatma bana,
Değer veriyorum kaçma yar benden.
Sağlığın önemli mühimsiyorum,
Varlığın umuttur benimsiyorum,
Karşımda oldukça gülümsüyorum,
Her ana görüyorum kaçma yar benden.
Beni dışladıkça huzurun kaçar,
Tedavi imkansız, yaralar açar,
Mutluluğun yolu ilgiden geçer,
Hatır soruyorum kaçma yar benden.
Ayrılık düşünme vazgeçmem senden,
Kaybolsa bulurum gamzeden, benden,
Zeki vurgun sana geçmişten, dünden,
Her an koruyorum kaçma yar benden.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.