- 1355 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
AÇ AÇ OKU
Hayata bağlayan tesadüflerin varlığını birkez daha anlıyorum.Zamanında aldığım kitapları bugün oturduğum yerden uzun uzun baktım.Kalktım çoktandır elimi sürmediğim o eski dostlara dokundum.Neler geçti aklımdan aldığım günden tutunda o gün havanın nasıl olduğu bile aklıma yapıştı.
Erken saatlerde başladığım kitaplarla selamlaşmalarım aslında çok zaman önce yapmadığımın ezikliği sardı.Güzeldi bu sarıp sarmayalan tuhaf hisler.Dikkatle sınıflandırdım,tozlarını aldım,şimdi daha güzel bakmaktalar gönlüme.
Onlar benden bir parçaymış meğer.Alıp okumak kadar biriktirdiklerim zamanmış.Dile kolay gün ışığında okuduklarım kadar gecemin arkadaşları olmuşlar.
Dostlarla belki bir kahve içerken o dar sokakta kısa ama derin samimi sohbetlerime eşlik eden isimlermiş her seferinde bir başka isimle tanışmanın mutluluğu merakı geldi şimdi aklıma.
Öfke ve mutluluk yanı sıra birçok duyguların zaman ve mekan içinde değişken ruh haline uygun dizelermiş.Kimi zaman çok beğendiğim kitabı cebimdeki paramın yetersizli sonucu alamadığım buruk hisler yaşadım.
Tıpkı yanı başınızdan geçen aşk’a iç çekmekle eşdeğermiş yaşadıklarım.
O kadar çok şey varki aslın;sayfaları çeviriken her satır sonrası bir önceki telaş-merak-endişe-sevinç-hüzün ve kendimize yakışan ve elimizin tersiyle uzaklaştırdığım bir çok konu aslında kitap okumanın haricinde yaşamın dahiliyesine eşmiş.
Genel cerrahi acil mudahale gerektiren hastalar kadar sonraya ertelediğimiz ameliyatlar gibiymiş aslında. Kİtap ALMAK OKUMAK SEVMEK SAKLAMAK TEKRAR GÖZDEN GEÇİRMEK ÇOK ÖZEL TATİLLERİMİZE OKUSAKTA OLMAZSA OLMAZ BİR DAHA OKUNA BİLİR DEMEK..
İşte uzun hikaye;kitapı anlatmak-tıpkı aşkın anlatımı kadar zor değişken kişiye göre.Kimi kapak rengine vurulur,kimi içindeki derinliğine kimi laf olsun delisi marka hevesine..ZOR İŞTİR DUYGULARI SEÇİP YAKALAMAK-GÜZEL OLAN AÇIP AÇIP OKUNACAK KİTABI BULMAK.S.A
YORUMLAR
Kitaplar ...aşkın ötesinde olandır ; onun vefasızı yoktur, onun anlamayanı yoktur, onun ihaneti olmaz, o kırmaz, o üzmez...o her zaman yanındadır, ötesi ne ola ...
Kitap sevgisini anlatan ne güzel bir yazıydı.
Benim de gözümün nuru gibidirler kitaplarım.Herkesten kıskanırım :)) Kimselere göstermek bile istemem.
Ola ki isterlerde bir daha kavuşamamak gibi bir acıyla karşı karşıya kalırım diye korkarım.
Aynı yazarın, aynı kitabını bulabilir miydim ...evet ...ama ya benim diğer kitabı okur ken altını çizdiğim yerler, ya da yine şairine ya da yazarına okurken o anda aklıma takılıveren not aldığım sorular...onlar ne olacak :)
Bir kitap bir yaşamdır....ötesini bilmem.
Değerliydi paylaşımınız .Varolunuz .Saygılarımla.
Sevdiğim kitapları hem paylaşmak isterim diğer kitap sever arkadaşlarımla hemde hep başucumda elimi uzansam dokunma mesafesinde yakın olmasını isterim bana.Yeri gelir o an öyle bir duygusala girerimki evet aç aç oku der içimdeki ses o zaman o kitabım olmalı elimin altında.Zamanla kavga ederiz yetmiyorsun daha okumam gereken çok kitap var ama bir türlü zaman bulamıyorum diye.Elimin altında bir sürü kitap varken birde okumak ve almak istediklerimin listesi uzar gider.Bayanlarda alış veriş hastalığı vardır bendede kitaplara dokunmak ve aralıklı olarak okumak istediğim kitapları satın almak gibi bir hastalık oluştu ki hastalığımı seviyorum.Onlar hep bizimle olsun tozlarını alalım açıp açıp okuyalım ama okutalımda.Saygılar.
ben aslında konuya değişik bir açıdan mı yaklaşsam diye düşündüm...ama önce okuma alışkanlığı ve malesef internet ve tv yüzünden gittikçe azalan bu alışkanlığın özlemi dikkatimi çekti... ve sonraki bitimdeki bağlama yani final (sonuç)...
aşkı kitaba benzetmiş kalem... bense aşkları artık iki şekilde görür oldum..bir işportada satılan kitap , birde yayınevlerinde satılan kitap.... ))))
kutluyorum kaleminizi nicelerine...