- 494 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Durumlar
Durumlar
Tüm evrensel verileri vicdan değerlendiriyor. Eleme vicdan yoluyla.
Bilgi altyapısı eski ve özünü kaybetmiş, eksiltilmiş ilaveler yapılmış köhne kaynaklardan olunca işte durum.
Evrende iyi kötü göreceli insan algısına olan her şey Allah’ın izni ile oluyor ise olanda hayır vardır! Yani olanlar sonuçtur. Hak ve adalete zıt değildir!
Evrene yayılan tüm soyut verilerin geri yansıması var buna ister cin tesiri diyelim ister evrensel tesir.
"Ben" dediğimizde "O" ise kastımız sorun olmaz. Yani "Bir ben var benden içeri" Yani ben varsam O olmaz! O varsa ben olmam; o halde bir ben var benden içeri, başka ben yok; tek ben var. Ben diyende O’nu kast eder, bu bilinçte ise ene-l hak konusundadır ya da aşamasında yani ilahlardan medet ummak yok, "Ben" diyen için.
Bakınız insan orjin olarak zaten tüm meleklerin secde ettiği makamda. Yani kimseden izin almak zorunda değil. Yükselmiş ruhlar dahi diğer insanla aynı potansiyelde. Bu üst sınıftakilerin alttakilere akıl vermesine benzer ama bu geçicidir. Yani üniversiteli, liseliye akıl verir ama liseli de o aşamaya gelecek potansiyelde. Potansiyel açılımları farklı olur elbet. Burada dikkat edilmesi gereken şu; "Ben" potansiyeli her ruhun aynı ya da eşit O’ndan üflenen aynı ruh. Bir ruh diğerinden daha eksik değil; yazılım gibi düşünelim sadece ilerleme sürecindeki yol almadaki öncelik ve sonralık var bu dahi insanın miracına benzer. Geride olan ileride olandan belki yol sorabilir ama asla sormadan gidemez denmez.
Elbet, inanç soyut tesiri açığa çıkaracak ve somuta hareket verecek; bu nedenle inanç aşaması bilince veri hazırlar. İnanç, çok önemli ama bilinç daha önemli; bu nedenle taklidi ve tahkiki olarak ayırmışlar inancı bazı alimler. Ben şuurlu, şuursuz olarak düşündüm.
İnsan "Ben" potansiyeliyle her aşamayı aşar, dinler de bunları sembolik verir. İlk zamanlar İlahlar ile şimdi de yükselmiş ruhlar diye bir ilahlık makamıyla! Anlayın işte olayı. "La ilahe illallah" (İlah yok Allah var) o dahi "Ben" üzerinden bilinir.
Bilgi verilmez alınır. Yani insan "Ben" potansiyeli ile evrenden bilgi alır bu birilerince lütuf edilmez. "Ben" potansiyelinin hakkıdır, alır!
Hepsi sembol olarak kutsal öğretilerde var yani sembolü doğru açmak önemli. İnançlar bilince dönmeli. Soyut olarak bahsedilen somut olarak algılanamayabilir bu nedenle yok denir . Soyut alanda soyut somut alanda somut algılamak var çünkü. Yani cin soyuttur somut algısı somut algı araçlarıyla olacak elbet. Soyut algısı da tesir şeklinde olur. Bu tesir enerji alanında elbet. Dinler öğretilerinde soyut olarak bahseder somut olarak algılamak ise bireyseldir. Duygularla alakalı bazı da bir grup tesir altında kalabilir. Mesajların aktarılması aslında evrene dağılmış olan mesajların bireyce algılanmasıdır. Algılanmayan mesaj yok hükmünde algılananın tesiri var bu nedenle tesir oluşturmak için öğretiler kasıtlı yönetilir. Hedefe yöneltilir. İnançla benimsenen soyut bilgiler tesir etme fırsatını yakalar. Kapsam çok geniş işte bu alanda potansiyel hırsızlığı ya da iyi niyetli düşünce yöneticileri devreye girer. Oysa insan potansiyel olarak zaten evrensel algılamaya açıktır. Bunu bilinçsizce kullanır ya da kullanmaz! Bu nedenle aracılar vardır. Aracılar her zaman iyi niyetli olmaz aracılar kendi aracılık makamının bir getirisi olsun ister. Durum bu.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.