- 1557 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
TOPRAK "ANA"
Yıllarca bildiğimiz vede yaşadıklarımızı aktarmadık yeni nesile, oysa bizler anne ve babalarımızın filmleri aratmayacak kadar öyküleri vardı siyah beyaz.
Onlar neden bu kadar alçak gönüllülerdi sanki,
Neden bu kadar mütevazi, neden insan olmayı yeğlediler hep.
İnsanı neden hep kadir naz gibi gördüler diye sorguladım.
Gördüm ki onların anlattığı herşey aslında bizi bize anlatıyordu.
Toprak "Ana" nın kucağına düştüler önce toprağı işlediler
Toprağa atılan her tohum ise anlatıyordu, emeğin işlendikçe ekmeğe dönüşümünü görüyorlardı, su olmazsa olmazdı hem tohumun filize dönüşümünde. Tohumun başağa dönüşünde ise güneş dengeledi ışığı ve sıcaklığını hissettirerek oysa emek her aşamada vardı ve onlar verilen her emeğin toprak anayla kucaklaştığını görüyorlardı.
Onlar zamanı işlerken zaman onları tüketip yine Toprak Ananın kucağına sürüklüyordu.
Yaşam savaşındaki gerçek kahramanların, hayatı herşeye rağmen affedici ve hep barışçıl yansıtmalarının Toprak Anayla ilintisi ne çoktu.
Bugün yaşam insanların ellerinden geleni bile yapamayan onca bencillikleriyle negatif yansıyan ne çok şey var. Toprağa dokunamamanın ve toprağa basmaya dahi vakti olmayanların içindeki daha çok sahiplenme güdülerinin, sabırsızlık yaklaşımların, anlamsız ve değersiz kıskançlıkların, manasız hırs ve ihtiraslar ile sadece kendine özgülüğün dünyayıda yok edercesine olan paylaşımsızlıklar da Toprak Ana bile çaresiz kaldı bağrını açarken.
Haber vermeliyiz dünyadan insanlığa, sefaletimiz ise pek yakında küstürülen Toprak Ana’ya yakarmalıyız affetsin diye yoksa insanlık yoksunluğu olan bir dünyayı bırakacağız yarınlarda gelecek kuşaklara.
Toprak "Ana" nın kucağına düştüler sonra kayboldular...
Toprak "Ana" üzgünüm düşünemeyen herkes artık zevki sefada...
Yazan/Hülya COŞKUN
Lazerli Fotoğraf/ Ali TOP
YORUMLAR
Hülya Coşkun
"Neden bu kadar mütevazi, neden insan olmayı yeğlediler hep". Hülya hanım, kısa yazınızda çok uzun, anlamlı şeyler var. Emeğin ekmeğe dönüşmesi bu çalışkan, mütevazi insanlarla oldu. Onlar topraktan gelenin toprağa gittiklerini görüyorlardı. Biraz da ondan hoşgörülü ve alçakgönüllü idiler: İnsan eliyle yapılmış büyük binalarla dolu şehirler, insanları hırsa ve gurura sevkediyor. Herşeyin insanın eliyle yapıldığını sanıyor. Halbuki hep o yapıp ettiklerindendir insanın başına gelen büyük felaket ve belalar.. Selam ve muhabbetle..