- 836 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
tanrım notlarım nerede..!
"dünya mahmud ahmedinejat israili haritadan silme dileğini belirttiğinde haykırdı..oysa 60 yıldan beri, israil, filistini hem sözle hem de eylemle haritadan silmekte..
...
fransada ya da dünyanın herhangi bi başka yerinde ne yaptık ki, hiç kimse böylesi bi adaletsizlik karşısında, sesini yükseltmiyor?herşeyimiz sadece musevi olmadığımız için elimizden alındı.kalbimiz vücusumuzdan söküp çıkarıldı..
...
bize zulmedenlerle, insanlığın geri kalanınca verilen en teöel haklarımızı elde etmek için sonsuz görüşmelere zorlanan biz, bu denli dışlanmak için ne suç işledik?bu darbelere bize kaba saba insanlar denmesi için mi katlandık?neden kimse sesimiz duymak istemiyor?kitap aşıklarının bile sanki biz yokmuşuz gibi davranmasından sonra bizim için bi umut kaldı mı?hala kitap fuarına gitme niyetindeyim..eğer filistinli çocuklar, tüfeklerle ve tanklarla üstlerine gelen askerlere karşı elleirndeki taşlarla cevap verebilecek cesareti gösterebiliyorsa ben de kitaplarla ve kuşkulu bi programla silahlanmış iki yüzlülere karşı koymaktan korkmamalıyım.."
filistinli yazar susan absulwaha, 17martta liberationa tam da böyle demişti..
tanrım, bu insanlar günlerini bu acılarla geçiriyorlarken, bizim uzaktan ah vah ediyor olmamız ne kadar da samimiyetsiz..
sizce yarın sabah orada ne olacak..
çelimsiz bi güneş doğacak, rengi sarı..belki yağmur yağacak, isli..mermiler düşecek an be an..körpe bedenler yerlere yığılacak.."eba" feryatları uzanacak yukarılarda bi yerlere..
benim oturduğum yerde de bi güneş doğacak, nemli ilkbahar meltemleri kapımızın önündeki ağacın dallarını okşayacak..evden ilk ben çıkacağım yarın, 9da bi sınavım var..
kapımın önüne bırakılan gazetemi alıp yollara düşeceğim..bakkal açılmışsa bi kakaolu süt alacağım içe içe durağa seyreyleyeceğim..otobüs gelecek..
diğer insanlarla birbirimizi iterek otobüse bineceğiz, bu işi asla itişmeden yapamayız..
sonra otobüsteki gözler benim elimdeki süt paketine odaklanacak, ben son model telefonumun kulaklığını kulağıma geçirip gürültülü bişeyler dinleyeceğim..ağzımda pipetim olacak, elimde okunmamış notlarım, hangi sequence ne kadar diverge ediyor, onlara bakacağım..
cevizlibağa gelince otobüs, inip 127ye bineceğim..köprüyü geçince inip 128 yapacağım..
okula varınca çantamı aratacağım, her gün aratırım, biraz şüpheli bi tipim, okula bomba sokacağımdan endişe ediyor olmalılar..fakülteye varınca hemen bi çay alıp altıncı kata çıkacağım..
ne kadar olağan..
yarın neler yaşayacağımı tüm hatlarıyla tasavvur edebiliyorum şuan..
bazen ani değişiklikler oluyor fakat onlara bile alıştım..kuaförde, kıza para ödeycekken fenalaşıp hastaneye kaldırılabiliyorum, bazen araba çarpıyor, bazen de ben nostaljik tramvaya çarpıyorum..
fakat o çocuklar ne yapacak yarın sabah..
aile fertlerinden henüz kaybetmemiş oldukları gözlerinin önünde can verecek..kahvaltı yapamayacaklar, belki bi somun ekmek..lüks bile olabilir..
tanrım lanet olsun..
canım yine çok sıkıldı..!
devam etmeyeceğim..
elimin ermediklerinin içine kusmak istiyorum..
son kullanma tarihi geçmiş ders notlarımın boş arka sayfalarına düştüğüm çetrefilli sözlerden daha fazlasıymış hayat..sanırım kışın kullanılmak üzere derin dondurucuya attığım, zamanında fazlasıyla paketlenmiş hislerimi kullanmanın zamanı gelmiş..hayatın işaretlerini okumayı öğrenmeliyiz..
zihinsel kalabalığımın üzerine panzerlerle mi sataşsam ne yapsam..
itiraf etmeliyim ki, sequence notlarımı kaybettiğim için biraz sıkıntılıyım..sıkıntımın bi kısmını bu kadar basit bi olay oluşturuyorsa, bi de geride kalanları tasavvur edin..
bi yol buldum, ataklarımdan ve içsel kaygılarımdan uzaklaşmak için, sevgili erik ağacıma yazılar biriktiriyorum..
ve bi gün beni farkettiğinde, hepsini ona terk edeceğim..
yaamur şimdi susar ve gider..
(sustu ve gitti..)
bunu da gördün..:$
YORUMLAR
arpiem
demek bu kadar erik ağacında biriktirdin,onlar görmezler çocukların erik ağaçlarını,açan çiçekleri,dallardaki düşleri,ve biz bakarız kendi dünyamızdan bazen hayıflanırız,bazen sitem ederiz,bazen biriktiririz erik ağacımızı
arpiem
sen yaz sen yaz biriktirdiğin en güzel yazıları,geç kalsamda ben herdaim okurum güzel yürekten geçen tınıları.
not: notlar için üzülme,babam derdi bana nasıl olsa biter okul,2 sınıfta bir dağıttım 4 sınıfta topladım,6 yılda bitti okul :) ama bitti..
öptüm yüreğindeki erik ağacından
Sevgili Noa demiş ki;
Benim anlamadığım nedir biliyor musunuz?Beşyüz milyonluk Arap alemi elli yıldır altı buçuk milyonluk İsrail den şamar yer..Otuz sene evvel Ürdün,Suriye,Mısır,Lübnan...tamamı birleşip İsrail e saldırdılar...Türkiye'den ses çıkmadı...
Burada üzerinde durulması gereken çok ciddi bir nokta var Sevgili Noa...Bizler Kurtuluş Savaşı esnasında en büyük darbeyi Araplardan yemiştik;bizi beklenmedik anda sırtımızdan vurmuşlardı...Bunu en az benim kadar Siz de bilirsiniz...Arap milletinin zihniyetinden de bahsetmeme gerek yok size...Onlar o gün kendi çıkarları için oynadılar ve bizi sırtımızdan vurdular...
Ve size küçücük bir sır vereyim Sevgili Noa...Peygamberler nereye gelir;yani neden her dönemde çok farklı yerlere göndermiştir Rabbimiz Peygamberleri...
Sebep;Peygamberler düzeni bozulan yerlere gelmişlerdir... Burada çok kritik bir nokta daha vardır...Son Peygamber Hz. Muhammed (s.a.v.) Arabistan yarımadasına gönderilmiştir;dikkatinizi çekerim son Peygamber...Yani Arapların düzeninin ne kadar bozuk olduğu hakkında bu da size bir fikir verebilir...
Gelelim önceki konuya...500 Milyonluk Arap milleti 6,5 Milyonluk İsrail'den neden şamar yer meselesi...Dünya'nın o kadar garip bir sosyoekonomik bir yapısı var ki;kısaca değinip geçmek istiyorum...
Bizlerin en ufak olarak bakkaldan aldığımız 1 EKMEK'ten bile payını alır İsrail...Ve bu pay insanların yaptığı masraflara göre hızla çoğalıp gidiyor...Yani benim bir kalem oynatmamın bile İsrail'e kazandırdıkları vardır...Siz görebildiğim kadarıyla istediğiniz konuda yeterli miktarda bilgilenebiliyorsunuz;belki de fazlasıyla...Bu bahsettiğimi araştırın...
Ve evet şu şamar yiyen Arap milleti meselesi...Peki size bir sorum var;6,5 Milyonluk İsrail neden bir avuç Filistinli'yi tarih sayfasından silemiyor bunu hiç düşündünüz mü??? İsrail ekonomik olarak güçlü ve dünyanın tamamında sallanan en ufak bir yapraktan bile pay alıyor... Nüfus olarakta oldukça fazla Filistin'den...Neden silemiyor???
Sebep İslam Dünyasının İsrail'i engellemesi değil sizinde bildiğiniz gibi...Çünkü İslam Dünyasında zaten bir birliktelik yok...Olsaydı eğer bugün bu vatanın hali bu kadarkötü olurdu ne de bir İsrail...İsrail ne kadar güçlü olsa da bence asla ve asla Filistin'i haritadan silemez... Arap milletini benimsemesemde buna çok eminim...
Saddam'dan ve Ahmedinejat'tan bahsetmişsiniz... Saddam'dan girelim mevzuata...Saddam dediğiniz adam kim yeterince tanıyor musunuz bilmiyorrum...Saddam Hüseyin tamamen Amerika'nın desteklediği ve bu desteğin sonunda oldukça yüksek bir noktaya çıkan bir insandı...Ne oldu peki..Saddam Hüseyin ile Amerika'nın çıkarları aynı nokta da birleşti ve Amerika Saddamı yükselttiği gibi yerin dibine soktu...Siz de seyretmişsinizdir Saddamın neren çıkarıldığını televizyonlarda...Saddam Hüseyin bu noktaya kendi azmiyle çıkabilseydi eğer onu o delikte kimseler bulamazdı...Ya da başka bir değişle kendi halkından birileri onu gambazlamazdı...
Ahmedinejat uzaktan izlediğim bir insan...Çizgisi fena durmuyor...Ama henüz tamamıyla bir soru işareti...Bakalım zaman ne gösterecek...
Bugün Arap alemi nereden bakarsanız bakın otuz yıldır PKK yı besler,yedirir,içirir...Ve bu ülkenin kırk bin askeri öldü demişsizniz Sevgili Noa...Bu bence üstte bir yerlerde ortaya sorduğunuz sorununda cevabı...Türkiye Araplarla mesafeli duruyor...Çünkü Araplar oldukça güvensiz bir millettir...
Sevgili Noa;Elli sene içinde bu ülkenin başına merkezcisi,merkezin az kenarcısı,liberali, sağcısı, solcusu, dincisi,imancısı, ulusalcısı,milliyetcisi,militaristi geldi geldi gitti...
Her kesimden birileri söz sahibi oldu...
Neden birileri gidip hesap sormadı?
Demek kazın ayağı öyle değil... demişsiniz...
Buna şöyle değinmek istiyorum...Bu gelenler gidenler ve gelecek olanlar bu sorunları çözebilecek yeterlilikte olsalar dahi ciddi bir çözüm sunabileceklerine inanmıyorum... Çünkü bu devleti biraz geriye dönüp bakarsak eğer yöneten insanlar öyle büyük hatalar yapmışlardır ki;bu da devletin sırtında ciddi yük teşkil etmektedir...Ve bu yükler doğru yapabilecek insanların bile önünü kesiyor...Ve kaldı ki başımıza gelen insanlarda hep dış mihrakların desteklediği insanlar...Örnek isterseniz eğer...
Bundan yıllar önce Saygıdeğer !! Başbakanlarımızdan birisi Rusyayla bir doğalgaz anlaşması yapmıştır...Şu anda da sürüp giden ve bir müddet daha devam edecek bu anlaşmaya göre doğalgazın bize gelişi diğer devletlere gidişinin üç katıdır...Bu çok ciddi bir yüktür Sevgili Noa...
Ve bir örnekte eskilerden verelim...Milatın bir zamanlarında yine vatanımızı yöneten insanlardan birisi de Kayserideki uçak fabrikamızı kapatmıştır...Ve Amerika'dan uçak almaya başlamıştır...İlginç olan bu adam bu büyük hatayla devlete çok ciddi bir yük bindirmesine rağmen adamın sülalesi hala siyaset yapmakta ve ciddi oy potansiyeli bulunmaktadır...
Ama bu vatan üzerinde ne kadar oyunlar dönerse dönsün asla ve asla silinmez bunu da söylemeden geçmeyeyim... Bugün itibariyle dün elimizde varolan çok sağlam bir şeylerimiz var...Bu mevzuata girmiyorum...
Ve son söz olarak geçeyim;Özgürlük özgürlük diye propaganda yapıp vatanımızın çocuklarına kurşun sıkan arkadaşlar...Siz özgür olmasanız zaten vatan evlatlarına kurşun sıkamazsınız...Daha fazlasını mı istiyorsunuz... Merak etmeyin bunu size vereceğiz...Hak ettiğinizi kurşun sıktığınız o vatan evlatları size verecek...
ve Sevgili Arpie yazının bazı noktalarının yorumunu sana mesaj ile yazacağım...saygıyla...
TANIMSIZ tarafından 4/15/2008 11:29:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
"Elli sene içinde bu ülkenin başına merkezcisi, merkezin az kenarcısı, liberali, sağcısı, solcusu, dincisi, imancısı, ulusalcısı, milliyetcisi, militaristi geldi geldi gitti.
Her kesimden birileri söz sahibi oldu...
Neden birileri gidip hesap sormadı?
Demek kazın ayağı öyle değil...
Bu işler din kardeşlyiz demekle olmuyor. İnsalık ayıbından bahsederken azıcık da müttefiklik, ortak çıkar gözetmelisiniz."
Sevgili Noa size katılmamak mümkün değil.
Aydınlatıcı düşünceleriniz için teşekkür ederim.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 1:42:09 AM zamanında düzenlenmiştir.