AŞKIN DÖRT İŞLEMİ***
•
HAYRETTİN TAYLAN
Aşk, önce toplamadır, senle beni topladım. Kopuşların toplamı biz etti. İşlem hatası yok bu toplayışta.Aşk sayısız anlardan, kişilerden, duygulardan bir duyguya, bir ruha, bir şeye toplam olmaktı.
Aşk, içimizde biriktirdiğimiz duyguların, anların, ruh eşinin , kendi eşini bulma sürecinin toplamıdır.İçimizde sevgiye , ilgiye, paylaşmaya, anılmaya, anlışılaya, durulanmaya, durulanmaya dair her şeyin toplamıdır.Aşk, insanı toplar, ehil kılar, sahibine teslim eder.
*********************
-Sonra çıkarmadır. Hayatında ondan başka ne varsa çıkarırsın.Birden biri çıkarırsın .Sıfır kalır.Her şeyinle sıfırlanmışsan, bir olmuştuk zaten, ondan sonra sayısı sıfır gelir.Yani huzur, mutluluk, çoşku….romantizm.Ki bu duygulara kaç sıfır katsa da yetmez.
-Aşk, içindeki her şeyi onun çıkarmasına işlem etmektir.Kalbinde ondan başka kimse varsa çıkarmaktır.Yalnız onun mutlu olacağı şeyler yaparak, olumlumaya geçiştir.Yani, olumsuz, zor, huysuzluğumuzu çıkarmaktır. Güzel olana gitmek için olumsuz ne varsa çıkarmaktır.
********************
Sonra çarpmadır.Bir kere bir sen güzelsin, benimsin, benlesin, ömrümdesin bir…
*İşlem kendini çarpıyor.Yürek çarpıyor, ruh , anlar, her şey kendini çarpıyor;ama işlem hep bir, hep beraber yaşamayı, hep aynı zamana hal ya da hayal olmayı veriyor. Duyguların çarpımıdır aşk.İçimizdeki her duygunun çarpılış, kopuş, artıştır. Sayısız kopuşun işlemdir.
-Bir kere bir seni sevdim bir. Bir kere bir senden başka kimse yok bir.
Bir kere bir , bir dünyasın bir…
**********
Sonra bölmedir.Pay ben, payda sen. Sağlaması çok olan bir işlem başlar.Ekmeğini böler yersin.Elmanı, zamanını, her anını onun için saklar, her şeyi onun bölmesinde bulur kendini öylece sağlama alırsın.
Biri bire böldüğünde yine bir kalır.Aşk zaten bir olmak, hep bir kalmak değil miydi? Onca önyargı,onca güvensizlik, onca imkansızlık, onca kararsızlık, onca duygudan bir kalmak , bir içinde milyonlarca duyguyu yaşamak.İşlemi hep güzel anlara devam ettirmek.Aynı açıdan bakmak, aynı duruşta durulanmak.Aynı benzerlere gitmek.Aşk, çiftlerin bir birine benzemesidir.
-Zamanla bir birine benzeyen, bir birini tümleyen, yaşayan, algılayan, aşan benzerlerdir. Bu yüzden
Aşkın dört işlemi dört duvar arasından dört kenarlı mezara kadar devam eder. Dört dörtlük aşk için dörtlerinizi artırmak lazım ki dertlerden kurtulmak için.
********************
Aşk , aslında sıfırdır. Onsuz artık bir işlem değilsin. Yalnızsın, benzediğin dünyan yoksan sıfırsın. Tahammüller , teamüller, tedarikler, tedbirler, tutkular, tedrisler, tevafuklar, tatlılıklardı aşk işlemsiz bir sonuca götüren. Her duyguyu sıfırlayıştır.Önüne kendini bir
Yerine ekleyerek artmaktır, çarpmaktır, aynı hislerle bölünmektir.Bölüşül demlere teslim olmaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.