- 906 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
BİR DİRİLİŞ KIYAMI
BİR DİRİLİŞ KIYAMI_
‘’ Mü’minler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin. Allah’a karşı gelmekten sakının ki size merhamet edilsin’’Hucurat10,
Takvimler zamanın ahdi bozan kardeşliğine dem vuruyor... Karanfillerin rengine bürünmüş sokaklar... Mahşeri andıran kalabalıklar… Merhamet yoksunu firavun neslinin devamı…
İslam her devirde olduğu gibi teslimiyetin, kıyamın en nadide görkemini sergiliyor… Ummanı andıran iman dolu yüreklerin direnişi ‘Allahu Ekber!’nidasının ulviliğinde şaha kalkıyor adeta…
Etiketi zulüm adı mazlum…
Uzak iklimlerin mazlum coğrafyalarından esip gelen İslam kardeşliği, dua bağında sarmaşık olmalı şimdi… Avuçlarımızda kurumuş göz pınarlarından nasibini alamamış çölsü dualar yerine, duaya adanan gözyaşı nehirleri doldurmalı...
Âmâ vicdanlarımızı ,duyarlılık merhemiyle tedavi etmeli ki;sızısını duymalıyız kardeşlerimizin yüreğindeki sızının..
Neden bu denli soğuk duvarlara döndü, içimizin ayaza kesen vicdan mevsimi…
Eksildiğimiz yerden yeniden çoğalabilmek için; Tek bir şuur! Tekbir kıyam! Tek bir yürek olmanın vakti şimdi…
Rabiatül Adeviye’den arşa uzanan vaveyla, Mısırdan yankılanıyor yurdumuzun inanca adanmış sokaklarında… Nice Rabialar şahadetin güle yansıyan yollarına uzandılar, yüreklerimize uzandıkları gibi… Her direniş bir Rabia kıyamı, her haykırış bir şahadet kelamı…
Ne vakit bir taşı sıksam avucumda Filistinli çocuğun kan revan parmakları gelir aklıma
Ne vakit yetim bir gönül yüklesem heybeme Kudüs’ün Mescid-i Aksa’sı yağar kirpiğimin nemine
Ne vakit mavilerini terketse gri bulutlar, Doğu Türkistandan içli bir ağıt başlar ...
Ne vakit siyaha dönse gökkuşağının rengi, yeni bir fecr-i sadığın sancısı avutur düşlerimi…
Vakit kıyam vakti… Vakit kutlu bir doğumun ağaran şafaklarına gebe…
Şimdi şahadet kokuyo ruzak iklimlerden gelen hüzün rüzgârı…
Kim bilir hangi mazlum kardeşimin saçlarını okşadı,hangi yetimin gözyaşını kuruttu serinliğiyle.
Hangi öksüzün kalbine dokundu...
Kirpiğimde gül yaşı, avucumda gözyaşı ağıdında dokuduğum dua!
Dokunur mu bir lahza hüzün rüzgârına... Kalbimin acıyla zehir zemberek burukluğunda, dualarım mazlum coğrafların, zulüm gören tüm Müslümanlarına
Ebeden ve daima…
Züleyha Özbay Bilgiç/Kütahya
YORUMLAR
ah kardeşim her diriliş kıyamını ayakta alkışladık,dualarımızda eksik etmedik,geçmişte afganistan a,bosana ya,çeçenya ya,ırak a,bugun suriye ve mısır a.gücümüz neye yetiyse onunla dirilişlerine saff tutmaya çalıştık.
fakat çoğunda hayal kırıklığına uğradık.afganda kafir moskof kaçtıktan sonra umut bağladıklarımız birbirlerini yediler halada yiyorlar.bugun mısır da kimi cemaatler firavunla aynı safta mursiye karşı.suriyede şii muslumanlar kayıp imamlarını bulmuşlar gibi esad tağutun safında ve etrafında toplanmışlar.
bir yandan firavunlara ve zalimlere karşı çıkan diriliş ve kıyamlara sevinirken diyer yanda zalimlerle aynı safta kardeş katili olmaya aday zihinler bizleri yürekten yaralamakta.
yazınız çok dokunaklı ve içten yazılmış
sizi yürekten tebrik ediyorum
biraz kara tablo çizdiğimin farkındayım bu sizi üzmesin lütfen.
selam ve dua ile