Gülümsemek
Hayatı severek yaşamak lazım. Önemsiz biri seni kızdırdı diye değer verdiklerini kırmaya gerek yok. Boş nedenlerden dolayı yüzden gülümseme eksilmemeli... Dolu bir neden olsa bile, dışa vurmamalı insan. Masum bir insan somurtkan bir sıfatı hak etmiyor. Bazen kafanı kaldırıp bağırmalısın içindeki sözcükleri ; Seni seviyorum hayat, seni yaşamayı seviyorum.. Haklı olsanız bile fedakâr olmalısınız sevdiğinize karşı. Arada bir hakkını versen karşındakine, ne kaybedersin ki... Bir tebessümün, karşınızdakine nasıl bir enerji verdiğini tahmin edemezsiniz. Mesela bir kasiyer veya tezgâhtar daima güleryüzlü olmalıdır. Sabahları kalktığında somurtan insanlardan hiç haz almam. Kalkar kalkmaz neşe saçmak yerine, suratımızı duvara benzetip insanların içini neden karartalım. İşin özünde ; gülümsemek, hayatın temel kurallarından biridir. Başkalarının değil, senin nasıl yaşadığındır hayat. Siz hep gülümseyin hayata, bırakın etrafınızdakiler somurtsun. Bırak, tercihlerin meziyetin olsun, eziyetin değil. Başladığını bırakma, vazgeçmek sana göre değil. Çevrendekilerin çoğu insan sıfatıyla adlandırılan kişiler olabilir. Hatta belki de hepsi öyledir. Sen insan olarak yaşa, insan sıfatıyla adlandırılarak yaşama. Onlardan farkın olsun, ışığın gökyüzünde parlasın.
*Enes Demirci*