- 1753 Okunma
- 10 Yorum
- 9 Beğeni
Kayıplar Listesi
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Her kayıpta biraz daha uzaklaşıyoruz birbirimizden. Biraz daha hissedemiyoruz kalplerimizi. Biraz daha anlayamıyoruz dilimizi. Her kayıp, biraz daha uca itiyor bizi.
Kötü adamlar, kötü emelli adamlar böyle istiyorlar. Küselim istiyorlar. Küfredelim istiyorlar. Ağlayalım istiyorlar. Ekmeklerine biraz daha yağ sürmemiz için, ellerinden geleni yapıyorlar.
Her kayıpta biraz daha mutlu oluyorlar çünkü, planları tıkırında gidiyor. Oysa hepimiz hepimize misafirliğe gidiyoruz. Birimiz bir sokakta diğerimiz de arka sokakta oturuyor. Hepimiz tanıdık bir simayız. Okula, işe giderken karşılaştığımız tanıdık eşgalleriz.
O Kötü adamlar istiyor ki, birimiz iki parmağını kaldırsın, birimiz dörtparmağını, birimiz üç, birimiz beş. Ama asla istemiyorlar, hiç bir parmağımızı kaldırmadan ellerimizi birleştirmeyi. Ellerimiz birleşirse fakirleşeceklerini biliyorlar.
Kimse ortada durmasın. Herkes safında dursun, taraf olsun istiyorlar. Çünkü ortada duran öfke duymaz. Onların tek geçim kaynağı öfke. O yüzden ya bir uçta, ya da en uçta olalım istiyorlar. Her an düşecekmişiz gibi.
Artık bırakalım o yüzden her kayıpta, o kötü adamların bize ezberletmeye çalıştıkları şeyleri tekrarlamayı.
Artık silkenenip, sevme zamanı, inanma zamanı; daha da önemlisi birbirimizi kabullenme zamanı. Yoksa uzayıp gidecek bu kayıplar listesi.
YORUMLAR
Açıkçası, taraf olmadığımız zaman bile taraf gibi gösteriliyoruz '' birileri ''nce. Ne acı. İnsanlar iyi ve mutlu olsun diyebilmenin, hatanın insan için olduğu gerçeğini bilmeyenlere inat taraf olmamak güzel.
Ayrıca Altuğ haklı. Tam puan vermiştim dün. Güne gelmiş yazı. Kutlu olsun. Ders olsun taraflara.
Var olasın.
...
Gerçekten öyle.
Birkaç gündür ben de edebiyat defterindeki bazı arkadaşlarla neden yollarımızın ayrıldığını düşünüyorum.
Ve defterde bir ayrışma görüyorum. Kimileri bir tarafa, kimileri diğer tarafa ayrılmışlar. İçim sızlayarak
bakıyorum.
Benimle yollarını ayıranları düşünüyorum, nedenlerini. Çok küçücük şeyler Bizim burda ona süpürgeye
soğuk geçti derler. Sözgelimi bir arkadaşla mesajlaşırken sonunda bana, istersen sana yardımcı olabilirim
dedi S.A. Ben düşündüm.. Şiir yazarken birine ihtiyacım var mıydı? Hiç başkasından yardım almamıştı.
Onun bu isteğini yanıtsız bıraktım ve ipler koptu. Bir diğer arkadaş sesini çok sevdiğim D.P. Ona bir şiirimi
seslendirir misin dedim. O da beğendiğimde bir şiirini memnuniyetle seslendiririm dedi.Ben insanları ısrar ederek yada zorlayarak bir şey yaptırmayı sevmem. Arkadaşım bir şiirime beğendiğini belirti olarak yandaki
bölümde yer aldı. Çok sevindim, gerçekten beğendi mi şiiri diye. Bir iki yorum yazayım ve sorayım dedim
beğendi mi diye. Ne yazıkki arkadaşım oradaki profil resmini nasıl olduysa sildi. Nasıl üzüldüğümü anlatamam. Ben de neden böyle yaptın diye sormadım.Rahatsız etmek istemedim ve arkadaşı bir daha
şiirlerimde görmedim.
Böyle şeyler gerçekten üzücü. Sahi sevgi nerde boy atıyor acaba, bir edebiyat defteri sayfalarında bile yoksa.
Yazınız bunları hatırlattı.
tebrikler,
kısa ve anlamlıydı..
selâmlar..