- 662 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DİREN BAŞÖRTÜSÜ
4 gün önceki videodan bahsediyorum. Açık bir bayan ve arkasında ki arkadaş grubuyla birlikte ODTÜ ye kayıt olmaya gelen başörtülü kızlarımızı kovdukları o video.
HALBUKİ gezide eleleydiler. Başörtülüsüyle açığıyla… 2-3 ayda ne oldu da ne değişti de bunları yapıyorsunuz. Kendilerine de sorulunca işte efendim bunlar cemaatçiymiş bunlar okula kayıt yaptırırsa birleşip insanları kandıracaklarmış. Cemaatin faaliyetleri seni çok rahatsız ediyorsa sende senin görüşlerini yayan bir tabiri caizse cemaat kurarsın. Olur biter. Orda ki kızlarımızı puanıyla kazandığı bir okula sokmamak canilikten başka bir şey değildir.
Ve yine HALBUKİ bu gençler üniversiteyi FEM den kazanmış ve böyle üniversiteye girmişlerdi. Cemaat seni üniversiteli yapabildi ama sen bir başörtüsüne saygı gösteremedin.
Kendilerine devrimci diye ad takan bu özenti gençlik twitter a cemaatçileri okuldan kovduk diye yazı yazıp övünüyor ve kibirleniyorlar. En büyük devrim karşındakine saygı duymak olduğunu bilmeden bunları yapıyorlar.
Evet gezide bir solcu görüşüyle; eşitlik diye haksızlık diye doga diye dikdatör diye bir olup direnmedik mi öyleyse bu kin niye. Sol görüşlüsündür farklısındır bu olabilir. Farklı görüşte olman sana insanları ötekileştirme hakkını vermez. Olay sosyalizmse bende sosyalistim. Ama senin solculuğun benim annemin başörtüsüne karışırsa işte o zaman başlarım öyle felsefenin içine deyip bu sefer size direnirim.
Artık bizde direneceğiz. Bu tip olaylara izin vermeyeceğiz. Ve okuma hakkımızı söke söke alacağız.
Yalız maalesef bizim insanımız çok düz kafalıdır. Kendi çevresine bir zarar gelmediği sürece sesini çıkarmaz. Onun içindir kızlarımız her okula girdiğinde başörtüsünü çıkarmak zorunda kaldı. Bu yüzden kamuda başörtülü personel yok. Bu yüzden karşındaki sana bu kadar ezme girişiminde bulunuyor. Maalesef bizde çok mıymıntılık var. Biz hainiz namaz kılarız ama islamiyetin haksızlığa karşı çıkmak olduğunu bilmeyiz.
Birlik olmamız lazım. O okulun çevresinde toplanıp o insanlara hesap sormamız lazım.
Bizde direniriz
Haksızlığa karşı direniriz
Zalime karşı direniriz
En çokta başörtüsü takmanın gericilik olduğunu söyleyen öküzlere karşı direniriz.
YAZAR:
YUNUS EMRE SÖZGEN
TARİH:
08.09.2013
YORUMLAR
: ) odtü de başortülü gençler her zaman vardır ve şimdiye kadar bununla ilgili diğer öğrencilerden bir eleştiri almamıştır fakat izlediğiniz video bir aldatmacadır ordaki olay başörtüsü değildir,bazı yurtlar için öğrenci toplayan kişilerdir eğer dikkat ederseniz tepki veriyor dedikleriniz o kişilere öğrenci kimliği sormaktadır,ve neden bu dönemde oluyor bunlar ;seçimler yaklaştığı için hala başörtüsü üzerinden insanların dini duygularını kullanmaya çalışanlar var ve her türlü kullanılmaya karşın kendini kullandırtmayanlar listesi başında geldiği için odtü...insanlar bunları yutmuyor artık araştırıyor soruyor aslını öğreniyor.Bu ülkede kimsenin başortüsü ile bir derdi yok,başortüsünü siyasete karıştırmak isteyenler,dini kullanmak isteyenlerle derdi var ve siz de bunu hala anlayamıyorsunuz,yazık.Ama videonun tamamı değil de böyle bir bölümü izlenince ve sadece bazı kanallardan izlenince haberler böyle olur : )