- 740 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
SİZ NELER KAYBETTİNİZ
Siz sanal alemdeyken ben neler yakaladım...Bahar geldi, haberiniz yok değil mi? Olsun, ben size baharları getirdim; kucak kucak, kardelenlere rastlayamadık ama, gelincikler tam da ateş rengiydi, gülü kıskandıracak kadar, kıpkırmızı..Görmediniz değil mi? Ayvalar çiçeğe durdu, yaban elmaları gelinlik giydiler, bembeyaz..Nice zamandır siz kekiği koparıp tazecene koklayamadınız, kaç tür papatya var haberiniz yok.Ya niye varsınız ? Ya niye varsınız? Çobanlar dağa çıktılar, bindallı, feraceli kadınlarımız tarla tarla..Bugün mavi şallıydı Marmara...
Ben size, Madrit sokaklarını anlatamam, anlatamam Şanzelize’yi, Berlin Duvar’ı da artık ilgimi çekmez...Ben, Ülkemi gezmeyi seviyorum...Ülkemi, insanımı, toprağımı; çalısını, çiçeğini görmeyi seviyorum.Tanrım, benim ülkemi neden bu kadar güzel yarattın? Handiyse cennetini özlemeyeceğiz...Cennetin de neyin fazla, cennetimizden? Dingin ovalarımız, karşımızda biraz puslu da olsa heybetli Uludağ’ımız. Kuşların da cenneti var buralarda bilir misiniz ? O bir ömür özlediğiniz cennetiniz.. Kuşlar sizden önce vardılar. Olmadı haberiniz...
Önce sarıya donanır doğamız .Bu, en çokta arılara armağanıdır Tanrı’nın, polen yaparlar yavrularını büyütmek için. Haklarıdır; onlar dünyamızın bizden önceki konuklarıdır. Allah, vahyetti; Canlılardan insana, bir de arıya..Sonra mavilere bürünecek, peteklerde bal olacak..Gelen, geçen kıskanacak...
Annem derdi ki, yatıyoruz dinlenmek için, daha bir yorulup kalkıyoruz. Delidir bu kadın derdim ;zahir. Şimdi bende anlıyorum, yatıyorum ve yoruluyorum.Ya, ölüler var bilirmisiniz? Serviler altında yatarlar upuzun ve sessiz..Onlar şikayetçi olamadılar,yata yata yorulmadılar !
Çeşmeler-pınarlar var bilir misiniz? Ebencet beklerler, gümbürtülü orman koyaklarında argın, yorgun çeşmeler..Üzgünler, geyikler zaten çekilmişti dağlarımızdan, ceylanlar da su içmez, kervanlar mı? Yıllar var geçmeyeli.Ya siz, çeşme olsaydınız, rahmetinizi kıskanır mıydınız? Onlar argın-yorgunlar ama, cömert, kıskanmadılar. İçtik sularından kana kana...
Tanrım, neden bu kadar güzel yarattın ülkemizi, bak özlemeye biliriz cennetini !...
YORUMLAR
Evet belki de cennetten daha güzel olan Ülkemiz mamafi dedelerimizin bizlere bıraktığı bağlık-bostanlık-sonsuz yayla-ova lık değil artık.O Muhteşem kaz dağlarımız da sözde altın aranıyor...G.Doğu da topraklarımız mayın tarlaları-Ege de siyanür avcıları-Yalancı madenciler konu=taşvik...En güzeliydi ülkemiz keşke sizin anlattığınız gibi kalabilseydi.İki aylık suyumuz var büyük İllerde ama sokak lardaki yapay şeleleler de sular salmışlar tıpkı çağlayan .Evlerde su kesik sokaklar sözde bahçe diye sulanıyor..diyorum ya keşke sizin dediğiniz gibi kalsaydı.Hayali bile G Ü Z E L. Kaleminiz daim olsun
Bagrimin özeleyen, hasret ceken yanina degdi bu yazi :(
Gurbette olana dahami bir ayri dokunuyor, Vatana yazitlar?..
Hele yazan en ince yerin´den, derinin´den yakalayip silayi, cinlatiyorsa yüregin, bam telini derinden bir ahhhhhhhhh, etmeden yapamiyor insan..
Öyle deli, özledim´ki tüm yazdiklarinizi, öYlesine yetim bir hasret varki bagrimda simdi, uzanip hasretini dindirmek, hasret yasini silmek istiyorum, yetimligimin vatana, olmuyor!!
Saatlerce yazabilirim biraksalar, kimlermi?
GURBET; HASRET; ÖZLEM!!
Zayifim onlarin karsisin da, ancak Vatana erdigim de, kalkiyor hasretten bükük basim ve ilk gördügüm yerde Bayragimi diklesiyor, yüregim serefin en yüksegine..
Hasret yanimi vurdu bu yazi, Sevgili Kardelen, cani gönül den tsk size´ki mahrummusum meger bu güzelliklerden, sevgili yazarimizin siirine yazdiginiz, yorum ile uyandirdiniz beni..
Veeee izniniz ile sevgili H.YAZICI secip alip bu güzelligi, paylasmak istiyorum her gittigim, gurbet mekaninda, yurduna hasret olan yüreklerle..
Saygilar Elifleyin..
Sevgili Hayrettin dost harika bir hafta sonunuzun geçtiği belli kalemin bunları öylesine güzel yansıtmış ki mısralarını okuduğumuzda sayende o güzellkleri bizede gidip görmüş kadar yaşattığından emin olabilirsin, şahsen okurken ben öyle hissettim oradaydım ve sizinleydim. Ama Allahtan ki ben bu anlatılanlara pek uzak değilim şu an yaşadığım bulunduğum yer, Bursa mudanyanın çok şiirin bir köyür şimdi semti diye geçiyor ama yinede iç kısımları o köy otantikliğini yitirmiş değil benim diğer bir şansımda köyün içine yakın bir yerlerde oturuyor olmam, kırlara çıkmasam da balkonuma oturduğumda sağ tarafımda görünen bir dağ var zeytin ve çam ağaçlarıyla bezenmiş ara ara beton yığınları gözümüze takılsada o güzellikleri seyrederken onları atlayıp geçiyoruz göz zevkimizi bozmamak adına, karşımda ise Marmaramın efil efil esen inbatı ve dupduru masmavi denizi ve bir limanı, limana yanaşan gemimiz, gemimiz diyorum burası özel bir liman sadece idoya ait 1 gemisi var hızlı feribot cinsinden İstanbul Y.Kapı Güzel yalı arası sefer yapar başka da gemi yanaşmaz bu limana, sonra biraz ilerisi yat limanı binlerce yat sahipleri gelirler yatlarını buraya demirlerlerler bodrumda diğer turustlik yerlerde kiraları çok daha pağalı ve yer bulamadıklarından dolayı, arkam da yine bir dağ, Biraz ötem mudanya oradan biraz daha gittiğinizde zeytinbağı çok dizilerin çevrildiği köy eski adı tire hani şu zeytini meşhur olan yer ve eski rum başbakanı Makaryosun yaşadığı köy, Karşımda ise gemlik körfezi ve balkonumdan baktığımda B.kumla -K. kumla.-Armutlu-Fıstıklı- ve apoya tahsisi edilen meşhur İmralı Adası İşte bunlarda baktığımda benim balkonuma yansıyan güzellikler bilmem daha neresini söylesem haa sizin bahsettiğiniz uzakta görünen uludağımızsa şimdi benim tam karşımda duruyor tüm heybetiyle ve zirvelerinde karı hala görmeniz mümkün tabi ararsanız kardelenlerden de bulabilirsiniz memleketimize gelince evet 4 mevsimi aynı anda yaşayan daha kaç ülke vardır bilemiyorum bir yanda kardelenler çiçek açarken diğer bir yanda papatyalar patlak veriyor. Bu renk armonisi daha başka nerede var hangi ülkede bence yok, Türkiyem Bitane Yeter ki bu güzelliğin kıymetini bilelim ve kendi ellerimizle boğarak ölüm fermanına imza etmayalım çünkü başka bir türkiye daha dünyayı dolaşsakta inanın bulamayız...
Yazın Harikaydı can dost sayende bende buraların güzelliklerini anlatma fırsatını bulabildiğim ,çok çok tşk ler ediyorum. Yüreğine kalemine ve emeğine sağlık sağol var ol sevgiyle kal.. Sevgi ve selamlarımla...
kardelenim tarafından 4/14/2008 5:27:31 PM zamanında düzenlenmiştir.