- 799 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Toplumdaki doğru insan algısı
İnsan yaradılışı gereği düşünen ve yorumlayabilen bir canlı olmasına rağmen; insanları derecelendirirken hissi davranmaktadır.
Karşımızdaki kişiyi değerlendireceğimiz zaman bizim hoşumuza gidecek şekilde davranıyorsa olumlu not veriyoruz.Hoşnut olmadığımız davranış sergileyenleri adeta hor görüyor ve dışlıyoruz.
Bilinmelidir ki insan düşünebilen bir canlı olması nedeniyle karşısındaki kişiye yaranmak istiyorsa asıl amacı bu olmamakla birlikte o kişini istekleri,düşünceleri doğrultusunda davranış sergileyebilir.Ve bu durum da sizin aslında doğru insanı seçmediğiniz gerçeğini ortaya çıkarır.
Karşınızdaki insanda aramanız gereken birincil özellikler;Samimiyet ve dürüstlük olmalıdır.
Kişisel görüş farklılıkları yada yaşam tarzı farklılıkları değil.Bu tür yanlış yaklaşımlar sergilememiz dolayısıyla ki çağdaş toplum yolunda zerre misali yol alamadık.
Kişileri yanlış değerlendirmemiz o kadar kapsamlı sonuçlar doğurmaktadır ki bunu idrak etsek ve kendi yanlışlarımızı kabullenip daha yapıcı kararlar alsak bırakın çevremızdekı insaları ülkemiz değişir.
İnsan alarak bütün özelliklerimiz ortakdır.Konuşup çözemeyeceğimiz sorun,gideremeyeceğimiz sıkıntı olmamasına rağmen kişisel görüşümüz doğrultusunda kişileri ötekileştirmek ve gruplara bölmekten başka yaptığımız birşey yok.
Biz ne zaman:Ülke çıkarımızı ve kişisel çıkarımızın ortak olduğunu kavrayıp bu doğrultuda bireysel ilişkiler kurarsak çevremizdeki insanlar o zaman düzelir..
Saygılarımla....
Enes Karaismailoğlu
07.09.2013
<
YORUMLAR
Çok güzel bir değerlendirme yapmışsınız. Sizi kutluyorum. Benim hayat felsefem "En üstün ideoloji en iyi niyettir" Birbirimizin görüşlerine saygı göstermek, ama kendi görüşlerimizi savunmak büyük bir erdemdir. Sevgilerimle...
Kırmızıbeyaz
Lakin insan olabilmek pek zor iştir.
Dediğiniz gibi fikir ve ideolojiler farklı olabilir,
Buna rağmen saygı çerçevesinde mübalağa edebilmektir insanlık.
Saygılarımı sunarım değerli büyüğüm.