- 1921 Okunma
- 17 Yorum
- 0 Beğeni
UYANMA ZAMANI!...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Duyguların, iyi niyetlerin, dostlukların puştlaştığı bir devirde yaşıyoruz artık! Yiğitliklerin, dürüstlüklerin raflara kaldırıldığı, kokuşmuş düzenin çarklarında öğütülerek yetişen soysuzlar guruhuna teslim olmuş gibiyiz son 20 yıldır. Tarihdeki faziletli Türk’ü bitirmek adına her yol denenmiş ülkemizde; öylesine çarpık zihniyetli nesiller yetiştirildi ki; bizi biz eden şanımızı, şerefimizi yok edecek; akıllara gelmez hainlikler sergilendi. Depremler yaşatıldı yüreklerde, beyinlerde ve ülkemin genelinde soytarılıklar maharetmiş gibi lanse edildi. Diline, edebiyatına, tarihine; velhasıl milli ve manevi tüm değerlerimize saldırmak ve saldırtılmak alışkanlık haline getirildi!..
Biz böyle miydik yakın tarihimize kadar? Elbette değildik! Şanı yüce milletimiz ve devletimiz; Mustafa Kemal’imizin öncülüğünde yeniden soylu şahsiyetine kavuşturulduğunda ne çok ümitler bağlamıştık geleceğimize... O büyük liderin önderliğinde ne güzel planlar yapılmıştı. Vefatından sonra maalesef her şey hasır altı edildi ve devletimiz yine sahipsiz bırakıldı. Müttefik sandığımız devletler ensemizde boza pişirdiler de hala anlayamadı devletimizi yönetenlerimiz. Halkımız kasten cahil bırakıldı.
Avrupa’nın, Amerika’nın nerede kokuşmuş eğitim sistemi varsa milli eğitimimizin içine hançer gibi sokuldu ve nesillerimiz çarpık bir sistemle yetiştirildi. O yüzden de; demokrasimiz ara ara kesintiye uğradı. Askerlerimizin el attığı devlet yönetimide zaafa uğradı zaman zaman.
Yetiştirilen neslimize bir bakalım hangi nokta da? Özel okullar diye diye ve ’yabancı dille eğitim daha verimlidir’ yutturmacası ile başkalarına yürekleri ipotekli elemanlar yetiştirildi. Din kisvesi altında ve ’okullar açıyoruz ülkemizde ve diğer ülkelerde’ diye adeta çocuklarımızı ajan yetiştiren, kendi ülkesinden ziyade emir aldıkları ve palazlandıkları ülke adına hizmet veren birer kurumlar haline geldiler.
Yazık değil mi bu vatana? Nice vatan evlatlarını toprağın kara bağrına gömerken, hiç mi vicdanları sızlamadı bu alçakların? Suyunu içtiği, ekmeğini yediği ülkesinin hatırı hiç mi yok?! Başka ülkeler adına hizmet etmeyi şeref mi biliyorsunuz? Şerefsizler!!!...
Konuştuğunuz veya konuşmalarını dinlediğiniz insanlara bir bakın! Ana dilimiz ne hale getirilmiş, nasıl bir konuşma tarzı? Dilimiz öylesine basitleştirildi ki; Afrika ormanlarında yaşayanların konuştukları kabile diline dönüştürüldü dilimiz !.. Bu ne aşağılık bir durum ? Son elli yılımıza bir bakın zahmet olmazsa! Ne kadar ilme, irfana faydalı yazılmış kitaplarımız var? Parmaklarımızın sayısı kadar bile yok! İnsanlarımız ayda, yılda kaç kitap okuyor? Çoğunluğumuza bakacak olursak kocaman bir ’HİÇ’ olacak cevabım! Gazete okumuyorlar ki, kitap okusun insanlarımız!
Kitap yazan arkadaşlarımızın kitap basımlarına baktığımızda ; bin adet, en fazla onbin basım yapıyor! El alemin ülkesine bakın bir de , bakalım kaç yüzbin adet bastığını göreceksiniz! Neden? Yazılan kitapların okuyanları çokta ondan!!!Çünkü kitap okumasını seven insanlar yetiştirilmiş o ülkelerde...
Maalesef bizim hasletlerimizin köküne kibrit suyu dökülmüş! Bu millet kendine gelmesin, güçlenip dünya’ya yeniden adaleti tesis etmesin diye aydın süsü verilmiş KARA CAHİLLERİ başımıza sardılar!..
Uyanmalıyız, yeter bu kadar kış uykusunda kalmak! Sonra; kabile dili ve kültürü içerisine bizi hapsederek yok olacağız,ülkemiz elden çıkacak! O zaman da ruhumuza rahmet okuyup geçecekler ve biz her şeyimizi tarihimize gömüp biteceğiz böyle uyumaya devam ettikçe!
Diyorum ki kısa ve öz olarak;
Mustafa kemal’in nutkunu, Orhun Abidelerine vurulan Atalarımızın öze dönüş sözünü, Osman Gazi’nin nasihatlarını ve şanlı Peygamber Efendimizin veda hutbesini içimize sindire sindire okumalıyız,okutmalıyız!
Her türlü emperyalizmin köklerini ülkemizden söküp atalım...
Aydınlık yarınlarımızı yürekten selamlıyorum...
Allah yar ve yardımcımız olsun değerli dostlarım...
Bahar Tülay Kıran
YORUMLAR
bu ülkenin son ve tek şansı ablam;birlikte yaşamayı öğrenmek..Biribirimize tahammül etmeyi,hoş görmeyi ve sevmeyi başarabilmek...Başarmak zorundayız çünkü başka şansımız yok...
"bir zamanlar bizde milletmişiz
hemde ne millet
gelmişiz
dünyaya medeniyet nedir
öğretmişiz"
Şimid neyiz?
Neden bu haldeyiz...
Kurtuluş savaşında İngiliz ve ABD mandacılığını şiddetle reddeden ulusal duruşumuza ne olmuştur da bugün Amerikanın bir eyaleti konumuna gelmişiz..
bu bağımlılk
bu teslimiyetçilik sadece bir yönetme zaafiyeti değildir diye düşünyorum.
Ulusal savaşı kazanan gücün tek silahi birlik beraberlik olmuştur.Ufak tefek serzenişler her ne kadar başımızı ağırtmış olsada sonuçta yeni bir dönemin sancıları olarak unutulmuş gitmiştir...
Bu coğrafya Türkiyedir...Ülkemizdir...M.Kemal ve arkadaşlarının çizmiş olduğu misakı milli sınırlarının tamamı bu ülkenin bireylerinindir.
o sınır bütün türkiyedir...
Emperyalist güçlerin oyunlarını bozmanın yolu da bence birlik ve beraberlikten geçmektedir.o zaman bir olacağız birlik olacağız başka yolu yok bunun...
Geçmişin hatıralarıyla övünürken geleceği de ihmal etmeyeceğiz.Bunun sınırlarını ise M.Kemal çizmiştir
başkaları ne derse desin...diyecekler elbet,farklı görüşler tezler atılacaktır ortaya ama asgari müşterek bu devletin bekasi bu milletin uyanması hususunda birlik olmak zorundadır...öyle yapacağız....Oğuz töresince beğce ve bilgece...Tonyukuk adaletinde...Tanrı dağı kadar Türk ve Hıra dağı kadar müslüman olarak...çizgi bence budur....Birde Atatürkün çizmiş olduğu çağdaş uygarlık yolu...
saygılar ablası...
"Uyanmalıyız, yeter bu kadar kış uykusunda kalmak! "
Ben inanamıyorum ve ne yazık ki onaylayamıyorum bu yazıyı...
Yukarıdaki cümleden daha küçük düşürücü bir cümle olamaz bu millet için. Ne Aziz nesin ne de Orhan Pamuk küçümsemişti bu milleti bu kadar.
Lütfen kusura bakmayın, Atatürk Atatük diyoruz hepimiz, ama onun sözleri, hareketleri, görüşleri atılabilecek en son plana atılmış...
Tavsiye ederim, dinleyin ne diyor:
"Türk Milleti Çalışkandır, Türk Milleti Zekidir
http://www.youtube.com/watch?v=8z4rcWOeqwA
http://www.youtube.com/watch?v=uQcLOoJcjmM
Lütfen dinleyin ya ne diyor, madem Nutuk'u okumuyoruz, tarihi araştırmak zahmetine girmiyoruz, günümüz olaylarında ise her duyduğumuza inanıyoruz, bari basitçe dinleyelim onu...
O zaman milletimiz dünyanı en çok okuyan milleti de değildi, en zengin milleti de değiğldi. O o zaman neden öyle söyledi. O öyle söylediğine göre bir hikmeti yok mudur bunun???
Lütfen arkadaşlar, lütfen FARKINDA OLMADAN o emperyalist güçlerin yapmak istediklerini kendimiz yapmayalım. Yeter, bu ülkede Yüce Önder Atatürk'ü kendi çıkarlarına kullanan insanlardan bıktım artık...
Ya o yalancı, ya da biz, kusura bakmayın...
Hala anlamadınız mı zaten onlar bizim böyle düşünmemizi istiyorlar!!
Kanıtsız dayandırmalardan da bıktım.
Atatürk'ü gerçekten anlamış bir tek Türk kalıncayadek haykırmak istiyorum, bütün dünyaya:
"Türk Milleti Çalışkandır, Türk Milleti Zekidir"
"Türk Milleti Çalışkandır, Türk Milleti Zekidir"
"Türk Milleti Çalışkandır, Türk Milleti Zekidir"
"Türk Milleti Çalışkandır, Türk Milleti Zekidir"
"Türk Milleti Çalışkandır, Türk Milleti Zekidir"
"Türk Milleti Çalışkandır, Türk Milleti Zekidir"
"Türk Milleti Çalışkandır, Türk Milleti Zekidir"
"Türk Milleti Çalışkandır, Türk Milleti Zekidir"
"Türk Milleti Çalışkandır, Türk Milleti Zekidir"
"Türk Milleti Çalışkandır, Türk Milleti Zekidir"
,
kış uykusuna yatan canlılardan değildir...
Yazık değil mi bu vatana? Nice vatan evlatlarını toprağın kara bağrına gömerken, hiç mi vicdanları sızlamadı bu alçakların? Suyunu içtiği, ekmeğini yediği ülkesinin hatırı hiç mi yok?! Başka ülkeler adına hizmet etmeyi şeref mi biliyorsunuz? Şerefsizler!!!...
bu ülke için savaşmamış ki, miraz kalmış kıymetini ne bileçek..
harçayacak, bitince o zaman alayacak ülkesinin kıymetini..
kültürümüze, dilimize, dinimize sahip çıkmassak bunun hesabını yarın veremeyiz..
ama ben inanıyorum artık analarımız fatihler yetiştirecek..
yüreğine sağlık, baharçığım
Öncelikle kutlamak isterim ,böylesine doğru ve güzel duyarlılığınızı.
Mertlikle,dürüstlükle bizi yıkamayacaklarını anlayan düşmanlarımız,önce en zayıf noktalarımızdan vurmakla başladılar işe.Sonra da eğitim ve sağlık sistemimizin çökmesini sağlayıp cahil ve sağlıksız bir toplum olduk.Ekonomiyi de teslim ettikten sonra,daha neyimiz kaldı ?Umudumuz diyorum ben.Yeniden kendimize gelip dirileceğimiz umudu yaşıyor hala içimizde.
Saklanması gereken yazınızı ben de seçtiklerime ekliyorum izninizle.Saygılar.
sevgili bahar,
memleketimin mazarasini yada son elli senelik fotografini ne guzel cekmissin yuregin ve kaleminle...
ne desen haklisin... Ulkemiz icin o kadar yanlisliklar yapildi ki; bu yanlisliklar olmasaydi simdi cok daha guzel noktalarda olacakti ulkemiz..
Umarim yazinin sonundaki Aydinlik Yarinlarimiz gerceklesir ve bizler hayatta iken goruruz, Allah nasip etsin...
derken, universitelerimizdeki kiskitmalari goruyoruz. Toynak kardesimiz ne guzel dile getirmis konuyu yazisinda...
Insallah karabulutlarin dagildigi, bahar ciceklerinin ulkemizin her yaninda, kosesinde actigini goruruz...
sevgilerimle sevgili bahar hocam
kutlarim bu anlamli yazini...
Baharım seni tebrik ederim.Güzel bir yazı çıkarmışsınız.Türk milletinin bir ferdi olarak gurur duydum yazınızla.O güzel düşüncenizi kutlarım.Milli ve manevi duyguları kaybolmayan nesiller yetişir inşaallah.Biz büyük bir milletiz.İlelebed büyük millet olarak kalacağız.Bunu Herkes böyle bile.Saygılarımı sunarım.
Diyorum ki kısa ve öz olarak;
Mustafa kemal’in nutkunu, Orkun Abidelerine vurulan Atalarımızın öze dönüş sözünü, Osman Gazi’nin nasihatlarını ve şanlı Peygamber Efendimizin veda hutbesini içimize sindire sindire okumalıyız,okutmalıyız!
Her türlü emperyalizmin köklerini ülkemizden söküp atalım...
Aydınlık yarınlarımızı yürekten selamlıyorum...
Allah yar ve yardımcımız olsun değerli dostlarım...
Ablam yazan yüreğin dert görmesin
Böylesi güzel söz karşısında biz ne söylesek az gelir.
Ama müsadenle tek dörtlükle, yazına katılmak istedim.
Fikrine değil ATAM
Sarıldılar Büstüne.
Ne suçlular kurtuldu
Çıkıp onun üstüne...