- 1319 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Seks Bahaneleri
Seks Bahaneleri
Daha önce “İlahi Aşk Bahanesi” Yazım ve “Düzüşmece” şiirimden bazı bölümleri paylaşmak isterim.
Kadın-erkek ilişkilerinde toplumsal meşruiyet hep aranır. Özellikle “Denklik” konusu çok önemli. Denklik, en fazla ahlaki açıdan önemsenir. Sosyal statü ve ekonomik durum da etkili bu denklik konusunda.
Ben tercihlere karışmam, bahanesiz olursa direk seks maksatlı da beraberlik olur. Neden olmasın ki?Tercih meselesi, illa aşk ve sevgi arayanlar da arasın elbet. Ben yalın olmasını daha samimi buluyorum. Katışıksız.
Yaşlı erkek veya yaşlı kadınların gençlere olan tutkusunu kimse inkar edemez! Züleyha’nın çocuk yaştaki Yusuf peygambere aşık olup yetişkinliğinde ona yaptığı teklifi (Kuranda bahsi var) bilirsiniz; 40 yaşındaki Hatice’nin 25 yaşındaki Muhammet (SAV) olan aşkı veya 53 yaşındayken Muhammet (SAV) ın (yaşça küçük olan) Ayşe’ye olan aşkını da... Örnekler çoğaltılabilir.
Günümüzde kadın-erkek ilişkilerindeki meşruiyet arayışları eşit yaşlarda olanlar açısından İlahi aşk üzerinden olmuyor. Gençlerin denk yaşlarda olanların özellikle veya birbirine yakın yaştakilerin meşruiyeti Beşeri aşk üzerinden oluyor. Çoğunlukla İlahi aşk kılıfına ihtiyaçları olmuyor!
“İlahi aşk” söylemi genellikle yaşlı bir erkeğin genç bir kıza veya kadına yanaşmasında ya da evli bir kadına kur yapmasında işe yarıyor! Çok zaman da yaşlı kadınların genç erkeklerle cilveleşmesinde de kılıf olarak kullanılır. Yani İlahi aşk ilişki aracı olarak kullanılabiliyor...
Şahsi kanaatimi sorarsanız; ben kadın-erkek ilişkilerinin meşruiyet için ilahi aşk, beşeri aşk ve ilim öğrenmek kılıflarını kullanmadan direk insani tercih boyutunda yaşanmasından yanayım.
Son tahlilde; insan kendinden genç birine aşık olabilir, yaşlı birine de aşık olabilir; evli birine de aşık olabilir, evli iken de başkasına aşık olabilir. Yeter ki bu tercihinde samimi olsun. İnsanlara zarar vermediği hiç bir tercih ve düşüncesinden ayıplanamaz, suçlanamaz. Beşeri ilişkilerini “İlahi aşk” ayağına kutsallaştırıp bu yolla meşru hale getirmesin. Kimseyi kandırmasın, ya da kandırsın; kanan, kansın!
Kişi sevdiğiyle beraber olsun.
Düzüşmece
Düzen değişse de düzülenler üzülür!
Zaten hep alttakiler düzülür!
Düzücüler kurnaz, paslaşır,
Kimi “İyi” kimi “Kötü”!
Yaşasın zavallılar;
Yandaşlar sağ olsun…
Düzen, düzene gebe!
Tahterevallinin iki ucunda,
Sırası gelen yukarda.
Düzülenler, özgür seçer “Düzen”i;
Ne de olsa, “İnsan hakları evrensel”…
“Biz onların ayağının tozu olamayız”!
Neden?
Orta Çağ’ın kutsalı onlar…
Peki şimdi düzenler?
Densizlik etme! Büyüklerimiz onlar…
Pek ala…
Zavallılar uyansa, bulanır mı denizler?
Ne fark eder?
Dünya “Kutsal Öküz”ün boynunda durdukça,
Boynuzlanır kerizler!
Kavgada arabulucu yer sopayı!
Düzenlerin kavgasına karışma!
Taraftarlar destekler,
Kazanan toplar parsayı…
Hani güçlü, haklı değil; haklı, güçlüydü?
Güce tapanlar “İlah” değişti!
Heyhat!
Kutsallar eridi, öküzünüz de can çekişiyor!
İlahlar “Cennet” verdi, Dünya oldu “Cehennem”
Yunus gibi desem; “Bu kıldığın namaz değil…”
İlahlarınız benim değil!
Sen de haklısın Arabi;
“Arif için din yoktur”
“La ilahe illallah”
İlah yok, Allah var!
Seks bahanelerinde kullanılan kılıflar yırtık prezervatife benzer! Hakikatte iş görmez! Geçici bir meşruiyet sağlar. Ama bedeli ağır olur. Bu nedenle seks bahanesiz yaşanmalı. Belgesellerde hayvanlar bile seksi bahanesiz yaşıyor. Çiftleşme mevsiminde kıyasıya bir mücadele verip dolaysız üremek için seks yapıyorlar. Tabi ki insan hayvandan farklı! İnsan, seksi sadece üremek için yapmaz. Daha bilinçlidir! İnsan seksi zevk almak için yapar, üremesi hediyesidir ya da üremek amaçlı yapar zevki hediyedir! Zevke aldanıp tavşanlar gibi üreyenler de çoğunlukla geri kalmış toplumların bilinçsiz insanları! Yani asıl maksatları üremek değil seks yapmak ama seksin sonucu olan üreme onlara bedel olarak yansır! Seviş ama seviştiğin kadar üreme! Bunun için doğum kontrol yollarını saymaya gerek yok. Ya da bildik metotları, sonuçta şuur olmalı; seks mutlaka olacak ama bilinçli… Üremek için de olacak, zevk için de. Bu insan neslinin devamına hizmet ediyor. İlerde sekse de gerek kalmaz hatta günümüzde laboratuar ortamında dölleme yapılıyor… Yani demem o ki seks üreme aracı olmaktan uzaklaşıyor, bir zevk aracı olarak daha bilinçli yapılabilir diyorum… Eline yüzüne bulaştıranlar ve zevk edinirken üreyenler bahsimizin dışında kalsın. Onlar bilinçlenene dek bedel öderler…
Son tahlilde; seks bahanesi olarak sunulan her ne var ise bedel olarak geri yansır. Aşk bahanesiyle yaptığı seksi meşrulaştıranlar zevkleri bitince lanetleşmeye başlıyor! İlahi aşk bahanesiyle yapanlar zaten ulu orta reziller! Nikahı alet edip seks yapanlar bir bir boşanıyor! İlim öğretip, öğrenenler bunu kılıf olarak kullanıp seks yaptığında ortaya saçma sapan bir ilim çıkıyor. Seksle karışık bir garip ilim işte. Kişisel gelişim ayağına, spor veya başka etkinlikleri kılıf olarak kullanınca da bildik zırvalar çıkıyor ortaya. Bunların zevkleri geçtiğinde birbirlerine lanet okumaları ve yakınıp durmaları da ayrı bir Cehennem… Seks sadece zevk ve üremek maksatlı yapılır. Bunu da mertçe ortaya koyar bireyler ve uygun olanla yapar araya meşruiyet aracı olarak her ne girmişse seksi örseler ve sonuçta bedeli olur! Yani sevişmek günah olmadığı gibi ulu orta yapılmadığında ayıp da olmaz! Seksi gayri meşru ilan eden öğretiler yüzünden insanlar vazgeçilmez ihtiyaç olan seksi çeşitli bahanelerle yapmaya çalışınca sorun çıkıyor. Bazılarına da gün doğuyor, özellikle sekse bahane edilen araçları elinde bulunduran kesime. Siz anladınız o kesimi..Yoksa sekste bir sorun yok! Sorun insanların kafasında…
Selametle,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Özgür iradesiyle yaptığının sorumluluğu içerisinde kendini ifade eden insan bahanelere de gerek duymaz. BEN istedim tercih ettim ve yaşıyorum, sorumluluğumda bana ait diyebilmeli mertce. Sıkıştığında onu bunu suçlamanın, bir şeylerin ardına saklanmak ve bunu meşrulaştırmaktır asıl faişelik bununda kadını erkeği olmaz. Çok önemli bir konuya dokunmuşsunuz.
Resullerde insandır.
Üstü hertürlü örtülmeye çalışılan, çırılçıplak olan bir gerçeği yazmakla ne kadar yürekli ve ilk olduğunuzu görüyorum, tebrik ederim...
Seher Göçmez tarafından 9/5/2013 9:17:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Entrasan bir anlatım. Maksadını aşan örneklemeler kafa karıştırcı...Subjektifte olsa karışıklık anlamsız. Özellikle böyle bir konuda başvurulan " İlahi Aşk " atamalar,dayandırmalar ...Seks'e atıflanan yüklemeler tamamiyle ahlaki değerlerde yer bulmalıdır. " Düzüşenler " bence dürtülerinin esiri hayvanlar aleminin müntesipleri olmalıdırlar. İnsanlar için ;sevgiye dayalı olarak yapılması ve herşeyden önce o zevkin ruhsallığa katkısı sağladığının düşünülmesi zihinlreri berraklaştıracak ve daha ahlaki değerlere katkı sağlıyacaktır.
Eleştiriden ziyade yazınıza bir katkım olsun düşüncesiyle selamlarımı yolluyorum
Yazının özü belki eşittiri ateşle barut yan yana hangi mazeretlerle bir araya gelirse gelsin sex için mazerete gerek yoktur üremeyide teknoloji halletti sırf zevk için ulu orta olmadığı sürece yapılmalı ! yı anlamakla yanlışmı anlamış oluyoruz diye önce bir size sorayım ? Sonrada insanların yaşam biçimi ve inanç demek zorundayım çünkü hayatımızı etkileyen önemli bir etken inanç konusu buna göre değerlendirincede bu konudaki bakış açıları, bunun hangi durumlarda meşru ve haklı görüleceğide kişilere göre değişeceği için sizin subjektif görüşünüzdür tasvip etmesemde bende subjektif olarak yinede okudum ve saygı duymaya zorladım diyebilirim kendimi.
Varolan şeyler içinde, sadece Allah sevilir. Her sevgilinin içinden aşığa görünen O'dur ve varolan alem içinde aşık olmayan hiçbir şey yoktur."
Muhyiddin İbn-i Arabi...
Bu konu ilerde daha da açılır, "ilahi aşk"söyleminin kimler tarafından kullanıldığını deştim kolay değil. İtirazlar olur. Okuyup yorumlamanıza sevindim. Saygı ve selam ile. İlahi aşk bahanesi yazım önceydi o okundu bu yazımda oradan alıntılar kullandım. Yukarıda anlatılan kısım ilahi aşkın yanlış kullanımıdır yani ilahi aşkın doğru söylemi olarak anlatılmadı . Zaten tüm beşeri ilahi aşkların kaynağı da Allah'tır ondan gelir.
Ahmet Bektaş tarafından 9/5/2013 3:28:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet Bektaş tarafından 9/5/2013 3:31:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
Üstadım yazınızı okudum,ama inanın çoğu söylemlerinizden hiç bir şey anlamadım,kusura bakmayın.
“İlahi aşk” söylemi genellikle yaşlı bir erkeğin genç bir kıza veya kadına yanaşmasında ya da evli bir kadına kur yapmasında işe yarıyor! Çok zaman da yaşlı kadınların genç erkeklerle cilveleşmesinde de kılıf olarak kullanılır. Yani İlahi aşk ilişki aracı olarak kullanılabiliyor...
İlahi aşk burada hangi manada kullanılmış,benim anladığım ve bildiğim İlahi aşk,Allah'a duyulan sevgidir,bu durum yukarıda alıntı yaptığım söylemlerinizle nasıl bağdaşır,buna bir anlam veremedim.
Saygılarımla...