İş Ahlakı
Günlerde pazardı. Yapacak başka işimiz olmadığı için o günde ofisi açmıştık. Gelen giden olmadığı için ofiside bir temizlik de yapmıştık. Diğer esnaflardan da gelenler vardı. Esnaflarla boş kaldığımız zaman tartışacak bir mevzu her zaman bulurduk. Bugün ki mevzu etrafımızda açılan büyük marketlerdi. Küçük esnafın en büyük düşmanı büyük marketlerdir biliyorsunuz. Bu marketleri hem savunanlar var hem de eleştirenlerde vardı. Bende eleştirenlerdendim. Çünkü marketler artık her şeyi satmaya başlamışlardı. Bu esnaflık adabına uymuyordu. Marketler müşteri çekmek için diz üstü bilgisayarlar bile satıyordu. Karşısında bilgisayar mağazası dururken. Hatta duydum ki pazarlara kadar düşmüştü. Başka bir market de müşteri çekmek için ucuz kömür satıyordu. Mahallede kömürcü olduğu halde. Ben bunu doğru bulmuyordum. Doğru bulanlarda, ne olacak canım her şeyini bir yerden ucuza alabiliyorsun işte ucuz olsunda nerde olursa olsun. İyi de iş ahlakı denen bir şey var ama. Bir kuruyemişcinin telefon kontörü satmaya hakkı varmı? Bir fırının damacana su satması doğrumu? Ondan sonra işsizlik neden artıyor. Birazda bunların yüzünden oluyor işsizlik. Devletin kurumları bu tür şeylere neden müdahale etmez onuda anlamış değilim? Bir de şunu çok merak ediyorum acaba Türkiye deki gibi bu karışık düzen başka ülkelerde de varmı? Saygılar…