Neredesin Ey! Merhamet Dünyası ?
Bir dünya ki temeli muhabbet ve merhamet üzere yaratılmış.Evet Allahu Teâlâ hazretleri muhabbet ile önce Ruh’ul Muhammedi ve merhameti yarattı; onu yüz parçaya böldü. Bu parçaların her biri gökle yerin arasını dolduracak kadar büyüktü.Yüz parçanın sadece birini yeryüzüne indirdi.
"Bir anne, bu duygu sebebiyle yavrusuna şefkat besler.Bir hayvan, bu duygudan dolayı yavrusunun üzerine basmamak için ayağını kaldırır.İnsanlar, cinler, yabanî hayvanlar, kuşlar, kısacası bütün varlıklar bu duygu sayesinde birbirine merhamet eder.
Geri kalan doksan dokuz parçaya gelince; Cenâb-ı Hak onları kıyamet gününde mü’min kullarını kurtarmak için yanında alıkoymuştur. Peygamber Efendimiz böyle buyurmuştur.Gönüllerimizdeki sevgi, Allah Teâlâ’nın bize olan merhametinin bir sonucudur.Merhamet eden merhamet görür.
Yine Peygamber Efendimizden öğrendiğimize göre merhamet duygusu, Allah’a iman etmeyenler dışında her varlıkta bulunur.Merhamet edene Cenâb-ı Hak da merhamet eder. Yeryüzündekilere merhamet eden, göktekilerden merhamet görür.Ama merhamet etmeyene merhamet olunmaz.
Resûlullah Efendimiz, uzunca bir süre ibadet etmek niyetiyle namaza başlardı; fakat ağlayan bir çocuk sesi duyunca, “Belki çocuğun annesi cemaatin arasındadır; çocuğu ağladığı için huzursuz olabilir” düşüncesiyle namazı çabucak kıldırırdı.
Savaşlarda hem anne, hem de yavrusu esir alınmışsa, onları birbirinden ayırmamayı tembih eder, anne ile çocuğunu birbirinden ayıranı Allah Teâlâ kıyamet gününde sevdiklerinden ayırır, derdi. "
İşte bu yüzdendir ki Yüce Mevlam Kur’anı Kerim’inde;"Rahmetim her şeyi kaplamıştır."[1] buyuruyor.
Şöyle yaşadığımız topluma bir bakıp,yukarıda anlatılanlarla örtüştürelim.Ne kadar birbiriyle uyuşuyorsa o kadar sorun yok,lakin birbirinden ne kadar uzaksa toplum o kadar karanlık bir dünyanın içinde cebelleşiyor demektir.
Merhamet...merhamet...merhamet nerdesin eyy ! merhamet...ne olursun bizlerin kararmış kalplerine merhametinle muamele eyle, Eyy ! merhametlilerin en merhametlisi...
Evimizde,eşimize,çocuğumuza merhamet,
İşimizde arkadaşımıza,patronumuza,işçimize merhamet,
Toplumumuzda ki bütün insanlara merhamet gözüyle bakmak çok mu zor ?
"Yaratılanı yaradandan ötürü sevmek" çok mu zor ?
Binada komşumuza,mahallede arkadaşımıza,dostumuza,sevdiğimiz veya sevmediğimiz herkese merhamet edelim ki merhamet bulalım.Toplumumuzda merhamet duygusu yalnış algılanıyor.Acizlere, kimsesizlere, gariplere, yolculara merhamet edilir bilinir.Halbu ki insan önce kendine merhamet etmeli,sonra bütün insanlara merhamet nuruyla bakmalı ki merhamet olunan olsun.
Peygamber Efendimizin temelini attığı merhamet dünyasının kapısını açıp, o kapıdan girelim ki, ahirette merhamet kapıları yüzümüze kapanmasın.
MERHAMET DÜNYASI’nda gözyaşı döküp ağlayabilenler,herkesi anlayabilenlerdir...
Selam ve muhabbetlerimle
www.selimadim.com
[1] A’raf Süresi: 156
Kaynak:Prof. Dr. M. Y.Kandemir
YORUMLAR
Merhamet...merhamet...merhamet nerdesin eyy ! merhamet...ne olursun bizlerin kararmış kalplerine merhametinle muamele eyle, Eyy ! merhametlilerin en merhametlisi...
Yüce Rabbim inşallah bizleri merhametinle yargıllar. Eğer adaletinle yargılarsa hepimizin vay haline..
Çok güzel ve anlamlı bir yazıydı.MERHAMET DÜNYASI’nda gözyaşı döküp ağlayabilenlerden olmamız dileğiyle,
saygılar.