- 501 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜĞÜNE Mİ GELDİNİZ, YOKSA SAVAŞA mı? ...
DÜĞÜNE Mİ GELDİNİZ, YOKSA SAVAŞA mı? ...
Duyarlı yüreklere merhaba. Saygılar, selamlar iletiyorum size. Konumun içeriğini kavradıkça sanırım verdiğim mesajlar muhataplarına ulaşacaktır. Her yuvanın temelinde, oluşumunda mutlaka dualara da ihtiyaç vardır, ilahi sözlere, eğlencelere de. Her iki ailenin isteği doğrultusunda söz kesilip nişan merasimi gerçekleştirdikten sonra düğün tarihi belirlenerek hazırlık başlar.
Oğlan evininde, kız evininde davetlileri tek tek seçme şansı yoktur. Hısım ve akrabaların katılması, yakın komşuların katılması, oğlanın ve kızın okul ve meslek arkadaşlarının katılması ata dostlarının katılması elbette doğaldır. Bazen davetiye dağıtırken bile en yakınını heyecan dan unutabilirsin. O kişi bana davetiye vermediniz dese de: Sen düğün sahibisin davet gerekmez diyerek hatanı tamir etme yoluna gidersin. Araya davetsiz misafirde giriyor.
Davetsiz gelenler genelde çocuk kesimi ve ihtiyaç sahipleri olabiliyor. Bazı düğünler yemekli olunca gören gözün hakkı olur misali yaklaşabiliyorlar.
Aslında olgun kişilerin davetsiz yerlere gitmeleri dinimizce de sakıncalıdır. Çünkü düğün sahibi sınırlı ölçüde hazırlık yapıyor. Sınırı taşarsa sıkıntı olur. Eğlence esnasında da araya karışan yabancılara dikkat etmek gerekiyor.
Eli silahlı, bıçaklı kişileri yakının da olsa önce uyarırsın sözünü dinlemezse yetkililere ihbar etmelisin. Düğüne değilde sanki savaşa hazırlanır gibi her türlü zararlı maddeyi alıyorlar. Kafa ayık olmayınca da istenmedik felaketleri beraberinde getiriyor. Sünnet düğünü gezdirirken nedense sünnet çocuğu etrafında konvoy halinde bile silaha sarılarak tabancaları ateşliyorlar.
Sünnet çocuğuna verilen mantar tabancanın bile uygunsuz hareketi gözleri kör edebiliyor. Düğünlerde her türlü silahın yasaklanması temennimizdir ve arzumuzdur. Silahlara, kurşunlara yatırım yapılacağına yuvanın oluşumunda, çocuğun gelişiminde ihtiyaç duyulacak şeylere masraf edilse ne güzel olur. Hem düğün sahibinin de yaralarına merhem olmuş olursunuz.
Konvoy halinde gezerken sanki pistte hız yarışı yapılıyormuş gibi trafik kurallarına uymaya sorumsuzlar da kazaya sebebiyet verince düğünlere, kutlamalara gölge düşürebiliyor. Eğlence vaktinin sınırı belli olduğu halde millet gece uykusuna çekildiğinde gece geç saatlere kadar devam ettirmek, mahalle sakinlerini rahatsız etmek pek hoş karşılanmaz, kul hakkına da girer.
Düğüne mi geldin yoksa savaşa mı konusunun içinde aslında yakınımın düğününde maganda sonucu gerçekleşen acı ama gerçek bir olayı sizlere aktarmayı düşünmüştüm ama yazı metnim uzarsa sıkıcı olur diyerek başka bir konumda paylaşmak istiyorum. Yaşanan her türlü dramatik olaylardan çok ders çıkarmalıyız. Eğlencelerin kana bulanmasının faturası ağır oluyor.
Bu konu hakkında söylenecek çok söz var ama anlatacak zamanım yok. En iyisi sözlerin özü olan şiirlerimle eksikleri gidermeye çalışayım. Gelişe bak ve can aldı da verdiğim mesajlar inşallah muhataplarına ulaşacaktır. Allah her haneye kazasız, belasız düğünler nasip etsin. Evladın hayırlısını, gelinin hayırlısını, damadın hayırlısını, dünürlerin de uyumlu olanını nasip etsin.
Silahlar sussun sevgi dolu yürekler konuşsun. Hoşça kalınız, dostça kalınız.
***** GELİŞE BAK *****
Avcı kıyafeti var üzerinde,
Sarhoş hali de var gözlerinde,
Kusuntu bulaşık var yüzlerinde,
Düğüne mi geldin sen, savaşa mı? .
Çocuklar oynarken ateş açarsın,
Engel olanlara öfke saçarsın,
Polise teslim ol neden kaçarsın? ,
Düğüne mi geldin sen, savaşa mı? .
Nefsin emrediyor takıyor kanca,
Şeytandan uzaklaş, yaklaş insanca,
Hapsi de boylarsın tutuklanınca,
Düğüne mi geldin sen, savaşa mı? .
Alkolü içtikçe meze yaladın,
Ölü, yaralı var gözü suladın,
Eğlence erini kana böledin,
Düğüne mi geldin sen, savaşa mı? .
Maganda kurşunu çok can alıyor,
Halkımız panikte korku salıyor,
Zekiyi çok üzen olay oluyor,
Düğüne mi geldin sen, savaşa mı? .
***** CANA ALDI *****
Kına yakılacak çocuğa gece,
Sünnet düğününde oldu eğlence,
İsabet ediyor genç eğilince,
Maganda kurşunu yine can aldı.
Köyde de, kent dede kural değişmez,
Cahillik var iken beyin gelişmez,
Gözyaşı akarken insan yılışmaz,
Maganda kurşunu yine can aldı.
Kimi nişan yapar, kimi de düğün,
Ziyafet çekilir yeniler öğün,
Silah ateşlenir nedense bu gün,
Maganda kurşunu yine can aldı.
Sporu sevsen de seyri bir başka,
Takımın gol atar gelirsin aşka,
Kutlamalar kanlı bitmese keşke,
Maganda kurşunu yine can aldı.
Faydalı olmuyor ağıtlar, ahlar,
Zekiden öneri sussun silahlar,
Anayı, bacıyı üzer eyvahlar,
Maganda kurşunu yine can aldı.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.