1 EYLÜL DÜNYA BARIŞ GÜNÜ AMA…
1 EYLÜL DÜNYA BARIŞ GÜNÜ AMA…
Kardeşliği, barışı istiyoruz bu dünyada.
Bu dostluğu kardeşliği bozan birileri var.
Kanın akmadığı günler görünse de rüyada,
Kandan gözyaşından nemalanan birileri var.
Dünya Barışı diyorlar…kime neye göre barış?
Müslüman toprakları alınıyor karış karış…
Onlar tarafından duyulmaz yaptığın haykırış.
1 Eylül Dünya Barış günü…Hani nerede barış?
Savaş haberlerinin olmadığı bir gün var mı?
Kanın, gözyaşının dökülmediği bir an var mı?
Zalimin zulmünü durduracak bir planın var mı?
1 Eylül Dünya Barış günü…Hani nerede barış?
Dünyada her gün gözyaşları döken birileri var.
Vurmaya, kırmaya,öldürmeye doymaz elleri var.
Masum Müslümanların ise dua eden dilleri var.
1 Eylül Dünya Barış günü…Hani nerede barış?
Bizim atalarımız dünyaya iyi yaymıştı barışı.
Dinden uzaklaşınca kaybetmeye başladık yarışı.
Hani nerede Osmanlının tüm insanlığı sarışı…
1 Eylül Dünya Barış günü…Hani nerede barış?
Kendilerinin istediği topraklarda barış var.
Müslümanların yaşadığı topraklarda haykırış var.
Ne zaman baharla barış gelecek, hep kış var.
1 Eylül Dünya Barış günü…Hani nerede barış?
Barış nedir? Barış bir güne sığacak kadar dar bir kelime mi? 1 Eylül niçin Dünya Barış Günü olarak kutlanmaktadır ?Barış; Savaşsızlık, savaşmama durumu, birbiriyle iyi geçinme durumu, sulh.Barışmak eylemi.Savaşın bittiğinin bir antlaşmayla belirtilmesinden sonraki durum
1 Eylül Dünya Barış gününe;yine kan, yine gözyaşı,savaşlar ile uyandık.Yurdumuzun güney kısmı kan gözyaşı içinde barış solumakta.Dünyaya barışı getirmek ve savaşlardan korumak için kurulan Birleşmiş Milletlerden gerekli yardımı beklemektedir.
İkinci Dünya Savaşı 1 Eylül 1939 günü Nazilerin Polonya’yı işgaliyle başlamıştı. Ardında 50 milyonu aşkın ölü 100 milyonlarca yaralı, sakat, acı, gözyaşı ve enkaz yığını haline gelmiş şehirler, kasabalar bırakarak 1945 Mayıs’ında bitmişti. İnsanlık tarihinin gördüğü bu en kanlı savaşın başladığı günü, yani 1 Eylül’ü, bütün dünya ulusları Dünya barış Günü olarak ilan ettiler. Yarım asırdır 1 Eylül Dünya Barış Günü tüm dünyada çeşitli etkinliklerle yaşamakta, yaşatılmaktadır.
İnsanlık aleminin geleceği için en önemli ve anlamlı günlerden biri olan "1 Eylül Dünya Barış Günü"nde, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal ATATÜRK’ün, "Yurtta barış, dünyada barış" ilkesini bir kere daha hatırlatmak istiyoruz.
Türkiye, Atatürk’ün ortaya koyduğu ve tüm milletimizce de benimsenen "Yurtta barış, dünyada barış" ilkesini, temel ve vazgeçilmez bir ilke olarak, her platformda savunmuş ve bu barışçı tutumuyla, dünya ülkeleri arasındaki saygın yerini de almıştır.
Bilginin ve teknolojinin hızla yaygınlaştığı, özgürlükçü demokrasinin giderek önem kazandığı globalleşen dünyamızda, insanların huzur, güven ve mutluluk içinde yaşamasının temel koşulunun, "şiddet ve terör örgütlerine karşı işbirliği ve dayanışma yaparak, barış ve dostluk ortamının sürekliliğini sağlamak" olduğunu düşünüyoruz.
Kafkaslar, Balkanlar ve Ortadoğu gibi dünyanın en yoğun sorunlarının ve çatışmalarının yaşandığı bir bölgede yer alan Türkiye, barış ve huzurun korunması, demokrasinin yerleşip, kökleşmesi için çaba sarf ederken, terör örgütleri, bölge barışını tehdit etmeye ve kaos yaratmaya çalışmaktadırlar.
Cumhuriyetle beraber 90 yılı aşkın bir süredir, tüm anlaşmazlıkların karşılıklı saygı ve hoşgörü çerçevesi içinde, diyalogla çözümlenmesinden yana olan Türkiye, bölgede barış ve istikrarın sağlanması için, ırk, dil, din, kültür farkı gözetmeksizin tüm insanlığı işbirliği ve dayanışmaya çağırmaktadır.
1 Eylül Dünya Barış Günü’nde, savaştan,gözyaşından,kandan,terörden arınmış bir dünyada, mutluluğa, huzura, sevgiye, hoşgörüye, kardeşliğe ve evrensel barışa hep beraber kucak açalım!…
01.09.2013
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.