- 1787 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
SADIK EMMİ İNEĞİNDEN BİRA SAĞAR MIŞ!!!
Bir kabustan daha uyandık.
Meğer ne kadar uyutulmuşuz da o uyuşuklukla kendimize gelememişiz.
Merak ettiniz değil mi dostlarım, bu kabus da neydi ki diye?
O zaman sözü eğip bükmeden nokta atışı yapalım mı ne dersiniz?
VARAN 1: “Bugün hepimizin kanser yapıcı olduğunu bildiği 60 küsur hastalığın sebebi, Dünya Sağlık Örgütü’nün ’zararlı’ diye bağırdığı alkolü ’faydalıdır’ diye reklâm yapmış, Cumhuriyet idaresi!”
VARAN 2: “Biranın Gıdai Faydaları’ diye afiş yaptırmış 1930’lu yıllarda.”
VARAN 3: “Yarım litre bira, 325 gram balık etine eşittir” diyen bir devlet, “Balık yiyemezseniz, bira için” mesajını veriyor.
VARAN 4: Bir bira markası verdiği reklamda “Sadık Emmi, İneğinden Her Gün 10 Litre Bira Sağıyor” diyerek, 1 litre biranın 1 litre süte eşdeğer olduğunu söylüyor.
VARAN 5: “Ankara’da, Atatürk Orman Çiftliği’nde ’Aile Bira Bahçeleri’ kurmuş devlet! Küçük çocukların ellerinde bira şişeleri!!!”
VARAN 6: … Yeter artık bu kadar da olmaz diyenler açsınlar internetlerini Google’dan “Yeşilay Başkanı, ’Alkolü faydalı diye tanıttılar’” yazısını arattırsınlar ve tane tane okusunlar. Ben okudum, payıma düşenleri de aldım. Aha şimdide gönlüme düşenleri yazıyorum.
ALKOL FAYDALIYMIŞ!!!
İneğinden Sadık Emmi
Süt yerine bira sağarmış!
Hepsinden daha önemi
Faydası sütten fazlaymış!
Bira ile eşitmiş süt
Devlet vermiş halka öğüt
Biracılar kurmuş örgüt
Her kazancı kardan saymış
‘Aile bira bahçesi’
İşin acı hikayesi
Çok özelmiş; sermayesi,
Küçük yaşta çocuklarmış
Balık ile eş tutulmuş!
Fetva verip avutulmuş
Aziz millet uyutulmuş
Saysam daha neler varmış
Susturmuşlar Yeşilay’ı
İçip kusmuşlar birayı
Hep almışlar avantayı
Böyleleri yurdu sarmış
Halil, yazma yeter artık
Bizden sandık çok yanıldık
Bu kabustan geç uyandık
Şimdi millet hak ararmış…
YORUMLAR
80.90 Yıl bizi böyle avuttular işte...
Biz bunları şimdi değil çocukken dahi bilirdik,bilirdik de hala köyde toprak altına gömülü Osmanlıca kitaplarımız var... Her ne ise işte...
Şurada 7 yıl kaldı,biraz daha sabır.
Yazı içün teşekkür ediyorum sağ'olun...
Alp Aldatmaz
Claudio Pedro
Sen o'nu bunu boşver de,kafanda kaç tane saç var o'nu şöyle...
Şu paylaşımın sahibine haksızlık etmek istemiyorum ama,zorlarsan sana burada Zürafa da otlatırım.
Aklımın aşağısı hadi yürü şimdi...
o bira mevzuun aslına dair bir alıntı ki yazının tamamını okumak isteyen için de elektronik adresi de ekleyeceğim
"Konumuz şişe; neredeki? “Dillerdeki, ellerdeki…” İktidarın başının ikide bir yaptığı, “Devlet Kurucumuz’a” ucuz yolla saldırmanın dayanılmaz hafifliği…
Söylenenler şaşırtmaca, denilenin hemen hepsi yanıltmaca. O denilen şişe malt şişesi, eczanede satılırdı ilaç niyetine raflarda dizi dizi şişesi. İştahsıza, zayıfa, kansıza verirsiniz, alkolsüz biradır diğer adı eğer sorarsanız… Bütün dünya bilir bunu, hastalıkta içilir, annelere, çocuklara verilir…"
inanırsınız inanmazsınız araştırmak zor değil buyurun açın kurcalayın ancak şu soruyu sormadan geçemiyor insan
3000 den fazla kitap okuyan Mustafa Kemal Atatürk o yaşta bir çocuğa alkolün zarar vereceğini bilmez mi?
Akıl var mantık var kör kör bakmak sağır sağır duymak var. Zan ile konuşmak, iftira atmak günahtır. hayır dini bütün müslümanlar var ya aramızda ondan şey ettim.
http://www.ilk-kursun.com/haber/254094/oradaki-ne-sisesi/
MALTANA markalı bir içecek var alkolsüz içecek ki; şişesi, rengi vs. görüntüsü aynı biraz şişesi miller marka bira sandım büfenin dolabında görünce. aldım inceledim kesmedi sordum
"abla o meşrubat arpa suyu ama alkolsüz" dediler
.
Filiz Şahin. tarafından 3/8/2016 3:49:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
Claudio Pedro
Alkolsüz içecek mi olur yahu! Elalem alkol bulamadı mı,kolonya içiyor.
Parfümlerin içine kadar giren alkol,biraya girmeyecek ha...
Ne ise.
Alp Aldatmaz
Filiz hanim yazdigi hersey de hakli, hakli olmadigi tek sey var, o da Atatürk'ün okudugu kitap sayisi o 3900 kitap haricinde baksa bir kütüphane daha var, 10 binden fazla 12 küsür biin toplamda.
Filiz Şahin.
AÇIN ARAŞTIRIN
ZOR MU?
MALT İÇECEĞİ "ANNE SÜTÜNÜ ARTIRIR" SLOGANIYLA REKLAMI YAPILAN BİR İÇECEK.
bakkallarda büfelerde alkollü içki ruhsatına gerek duyulmadan fanta cola meysu markalarının gazlı içecekleri, soda nasıl satılıyorsa o da satılıyor yaş sınırı da yok.
bana laf yetiştirmek iş değil araştırıp belgeli sipatlı gelin
devlet içki ruhsatsız yerlerde ve alkolsüz içecek kategorisinde nasıl satışına izin veriyor bir de ona bakın.
Amam sırf ATATÜRK'E küfretmek için her duyduğunuza inanmayın, zira küfretmek isteyene bahane gerekmediğini görebiliyorum.
sonra bakarız hangi dünyada yaşadığıma
Claudio Pedro
Tekrar teşekkür ediyorum...
Alp: Ben 6.000 kitap okudum sen gel biraz da bana tap :D
İnternette gezinirken tesadüfen gördüm bu yazıyı.
17 Kişi beğenmiş ama hiç kimse iki satır yorum yazmaya cesaret edememiş. Çünkü ucu medeniyet denen tek dişi kalmış kahpe canavara ve bu ülkeye medeniyet diye bir sürü herzeyi getirenlere dayanıyor..
Ellerine, kalemine sağlık değerli hocam.
Selam ve sevgilerimle.