- 904 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Ninovadan dilaraya-2
Efendim, yuvamın direği cancazım..Evvela selamı ile başlarım cevabımın evveline ki sana bu risalemi evladımız hüseyin kaleme almıştır..Allah yar ve yardımcın olsun vazifenin her anında ayrıca halife efendimize de uzun ömürler versin ki onun bağlamış olduğu on lira elli mecidiyeyle iaşemizi temin etmekteyiz..Evvelce göndermiş olduğun risale ve yirmi lira elimize ulaştı..Aklın hiç bu ellerde kalmasın..
Halife efendimiz biz ve bizim gibi gözü ırakta olanların ihtiyaçlarını terennüm edip emniyetler almanın gayretindedir.. Daha evvelce muhitimize musallat olan şehir eşkıyalarını berdest etmiş ve bir kaçının idamını kaydetmiştir..Kardeşim mümtazın haberi buraya evvelce gelmişti, lakin senden gizler idik affına mahsuben ..Muhitimiz selamettedir lakin babıali haylice bitabdır efendimize olan gaile ve zuhuratlardan ahali dahi bezgin ve bitaptır..Hünkar efendimiz birziyaret tedarikindedir..Pek yakın zamanda Kosova cihetine avdet edeceği sizinde malunuz zannederim..
Murat ve hüseyin tedrislerinde o kadar maharet gösterdiler ki ikiside mahallede risale ketbedip hıfzetmekteler ve sünnetlerini halife efendimizin ihsanıyla yaptığımızın haberini kaydedeyim..Ketbettiğin deruni hislerin mukabili acizindede mevcuttur bilesin..Makamı ilahiden niyazım halife efendimiz ve ordumuzun selamete erip te dönmen hepimize hayırlı bir vakıa olacaktır..Halife efendimizin burada oradakinden daha çok düşmanları mevcut ki Allah hepisini ıslahı mümkün değilse kahhar isimi hürmetine kahreylesin..
Validem Zehra annenin şifaya kavuştuğunu da nakledeyim ki bir muştumuz olsun risalemizde..Hüseyin ve hasanda bilahere ellerinden öpüp gelmeni sabırsızlıkla beklediklerini haber edeyim..Risalemle beraber sana mektebten hüseyine verilen kurdela bağınıda gönderir müsterih olmanı telkinde bulunuruz..
Cenabı Allah Halife efendimize ve sizlere uzun ömürler bahşeylesin, dini islam ve devletimizin düşmanlarınada hezimetler yaşatıp kahreylesin..Hürmetlerimizle...