- 1465 Okunma
- 12 Yorum
- 3 Beğeni
BİR ADEMİN ÇOCUKLARI
BİR ADEMİN ÇOCUKLARI
Bu savaşlar niye kardeş?
Bir babanın çocukları, kendilerinin olmayan dünya için hep kavga ediyor… Bir Adem’in çocukları ürettikleri teknoloji silah ve fen ile yine kendi nesline insanlığa yani kardeşlerine zulüm ve ölüm yağdırıyor.
Birisi Musa oluyor, bir diğeri firavun yani ikisi de kardeş. Birileri binlerce kilometreden gelip başka bir kardeşinin canına kıyıp, malını alıp ve adını demokrasi koyup gerçekte ölüm, kan, gözyaşı, sefalet bırakıyor.
Moderne sömürgeciliklerine Rabialar öldürtüp onların ölüsü üzerinden duygu sömürüsü yapıyor. İnsanlık adına demokrasi diyerek yapıyor, bu nasıl kardeşlik?
Adem’in diğer çocuklarındaki çelişki ise her fırsatta küçük çocukları kullanarak yaralı, ölü çocukları ya da sokakta yetim kalmış çocukları acıtasyonla taraftar toplam kampanyasına girerken, Mısır’da çocuklar ölmesin, Filistin’de ölmesin?
Dünyanın kan emicilerine, Suriye’ye ne duruyorsunuz gelin neredesiniz diye çağrı yapanlar, acaba Suriye’ye bir operasyon yapıldığı zaman o bombaların Müslüman öldürmeyeceğini mi sanıyorlar, yoksa Suriye’de Rabia yok mu?
‘’Rabialar ölmesin!!’’
Mısır’da da ölmesin, Libya’da da, Irak’ta da, Kerkük’te de, Arakan’da da, Doğu Türkistan’da da ölmesin, Suriye’de de ölmesin.
Bir Adem’in çocukları, Mısır için ağla diğerlerine ses yok. Her konuda Fatih’in torunu olanlar. Fatih Sultan Mehmet Han, haçlı ülkeleri ile savaş ortak olun mu demiş …
Adalet hukuk, İslamiyet’in adaletini götürmek için haçlıya karşı savaşmış Fatih Han. Şimdi mazlum edebiyatı yapanların, Fatih’i dillerinden düşürmeyenlerin, haçlılarla birlikte olmasının izahı hangi söz ya da neyle açıklanır?
Gelelim mezhebi boyutuna !
Peygamberimiz Veda Hutbesi’nde Arap’ın, Aceme; Acemi’nde, Arap’a üstünlüğü yok derken; acaba Sünni’nin, Nusayri’ye üstünlüğü var mı demiş acaba…
Bugün kutladığımız 30 Ağustos Zafer Bayram’ının öncesini bir hayal ediyorum: bizim kuşak görmedi. Delerimiz ninelerimiz, anlatırdı seferberlikte ki yokluğu acıyı, ölümü ben görmediğim ve yaşamadığım için düşünüyorum, kim bilir o günlerde kaç bin Rabialar ölmüştü, kaçı yetim, sakat kalmıştı…
Bu zafere gelene kadar Anadolu’daki savaşlar yıkımlar yokluk, açlık, yaralanıp- sakat kalanlar, ölenler, dullar, yetimler ve yani kısacası sefalet…
Bir Âdem’in çocukları, tarihi kendilerine göre uyarlarken, tarihten hiç de ders alınmışa benzemiyor. Kürsel güçlerin, Müslüman ülkeleri sömürmesi için bu kadar çaba gösteren Ademin çocukları oraya düşecek bir bombanın; onların milli varlıklarını, geleceklerini, yarınlarını yıkacağını bilmiyorlar mı acaba?
Yoksa o bombalar orada patladığında bu Rabia, ’’Ben bunu öldürmem mi?’’diyecek, bomba orada kaç bin Rabia ölecek kaç bin ?
Rabia değil; Rabialar ölemesin !
Bir Adem’in çocukları, savaş olmasın, çocuklar ölmesin! Hele hele haçlı zihniyetinin Müslüman ülkelerdeki zenginlikleri yine Müslüman yandaşları ile gasp etmesi, şu hadisi şerifi aklıma getirdi.”Herkes sevdikleri ile beraberdir.”
“Dünyada sulh, Cihanda sulh” diyen ATATÜRK ne güzelde demiş. Hiçbir yerde savaş olmasın…
Çocuklar ölmesin. Mısırda Sünniler için ağlayanlar, Suriye’de ki ne Nusayri diyenler sanırım veda hutbesinde ki mesajı tam kavrayamayanlar ya da işlerine öyle geliyor.
Bir Ademin çocukları öldüreceğiniz ya da bu güne dek öldürdüğünüz her bir Rabia ya da Yusuf ya da Ahmet, Mehmet adı her neyse kardeşleriniz diyorum !
Yaşanabilir, savaşsız, huzur içinde, hereksin biri birine, tahammül göstereceği bir dünya dileklerimle saygılar sunuyorum…
Savaş’a ve savaşlara hayırrrrrrrrrrrrrrrr .
Bekir AKBULUT
YORUMLAR
Atatürk Diyor ki:
Savaş zaruri ve elzem olmadığı takdirde cinayettir.
Yani canınıza, malınıza, ırzınıza kast eden birileri yoksa diğer insanlarla savaşmak cinayettir.
Bu tüm dünya için böyledir.
Savaşa sonuna kadar hayır elbette ama suçsuz günahsız insanların göz göre göre öldürülmesine de hayır.
Selam ve sevgilerimle.
Bekir Bey insanlık, neden hızla hâlâ kan kaybetmeye devam ediyor? Kan dökmeden barış ve kardeşliği sağlamak mümkün değil mi? Üstüne üstlük insan, bir de düşünen bir varlık! Çağ ilerledikçe uygarlığın daha gelişmiş olmazı düşünülmez mi? Öldürmekle daha da düşman kazanılır. Ve sonuç ortada. Ne zaman Allah'ın yarattığı en mükemmel yaratık olan insan gibi yaşayabileceğiz? Bu dünyadaki misafirliğimiz, başkaları tarafından noktalanmamalı. İnsanlığı çok yakından ilgilendiren konuya temasınızdan dolayı tebriklerimi bildiririm Bekir Hocam. Saygı ve selamlarımla..
Kimse istemez savaşı,
Ama haklı göstermek için,
Kendileri patlattı bombayı.
Sonra bir senaryo,
Oyuncular belli eli kanlı batı.
Hani Saddamda vardı füzeler,
Vururdu Türkiyede ta nereleri..
Fransa iştahlı açıkmış karnı,
İngiltere olmasa ben alırım masum kanı..
Hep ayni oyun oynanan vurdukları Müslüman ülkeler.
Hep keser gibi kazançlı çıkıyor iblisler.
Bize ise Rabiaları gömmek kalıyor,
İsyan edip oturup ağlamak kalıyor.
Bozmak için bu düzeni,
Güçlenmek ne oluyor arkadaş demek kalıyor...
Çalekalem yazdım,tebrik ederim saygılarımla.
Değerli Hocam,
Büyük ülkeler bazen çok hızlı ve belirleyici zafer elde edebiliyor. Bu yaşandığı zaman, kısa dönemdeki tek sorun geçit törenleri düzenlemek ve dağıtılacak madalya sayısını belirlemek. Ancak işler her zaman iyi gitmeyebilir. Irak’ta gördüğümüz ve Suriye ,Mısır Afganistan’da görmeye devam ettiğimiz gibi, içine girilen bir bataklıktan çıkmaya çalışmak bataklığın içine düşmekten çok daha zor. İşte bu yüzden, başlatılmak istenen savaşlar her zaman beklenenden daha uzun sürüyor ve müslümanlar ölüyor burada görülüyor ki değerli üstadım müslümanlar üzerinde oynan oyunlar hep emperyalizm oyunlarımı? madem biz ademin çocuklarıyız müslümanlar kardeştir hiç kardeş kardeşi vurup öldürürmü?... hocam güzel bir eserdi bu kakimdan sizleri kutluyorum elinize sağlık kaleminiz daim olsun inş.saygı ve Selam ile..
ejder.ENVR tarafından 8/31/2013 9:03:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
Benim anlamadığım noktada burası bekir hocam hem mülüsmanım diyoruz hem birbirimizi öldürüyoruz
Ondan sonrada kafir dediğimiz insanlardan yardım bekliyoruz ufacık şeylerden ayrımcılık yapıyoruz
Ne kadar çok kuruluş var ne kadar çok cemaatler var hepsi birbirine düşman oysa hepimiz aynı noktada birleşiyoruz hepimiz müslümanız hepsi cehaletten kaynaklanıyor ,yüreğine sağlık,selamlar.
“Dünyada sulh, Cihanda sulh” diyen ATATÜRK ne güzelde demiş. Hiçbir yerde savaş olmasın…
Bekir Bey kardeş çok akıcı insanlık dıramı neyazıkki dünya karma karışık insanlar aç insanlar ne yaptıklarını bile bilmiyor çoğu. hatta farkında bile olmadan kendi ailesinin katili oluyor farkında değil. Kandırılmış insanlar. Ne yaptıklarının farkına varabilseler ah.Akıcı olmuş yüreğine sağlık kalemin daim olsun selamlar yiğido
velican1919 tarafından 8/31/2013 12:24:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
velican1919 tarafından 8/31/2013 12:25:03 AM zamanında düzenlenmiştir.