- 769 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
ZAFERİN BAYRAMI
Bu gün, her günkü monoton hayatınıza biraz renk getirmek ister misiniz?
Bakın bir önerim var. Çıkın sokağa. Önünüze çıkan ilk insandan başlamak üzere onlara sorular sorun.
Mesela:
Bu günün Türk Milleti için önemli bir bayram olup olmadığının farkındalar mı? Onu sorun önce.
Bu bayramın ne bayramı olduğunu sorun.
Şayet olur da ’’ Zafer Bayramı’’ Cevabını alırsanız bu zaferin hangi savaş ile kazanıldığını sorun.
Hangi devletle savaştığımızı sorun
Bu ilk dört sorunuz en kolayları tabii ki?
Bunlara doğru cevap alırsanız daha sonra bu zaferin hangi yıl kazanıldığını sorun.
’’Kocatepe hangi ilimizin sınırları içindedir?’’ Diye sorun.
’’Miralay Reşat bu savaşta niçin kendi kendini vurarak intihar etmiştir’’ Diye sorun.
Düşman İzmir’den denize döküldüğüne göre Atatürk’ün niçin ’’ Ordular...İlk hedefiniz Akdenizdir..İleri’’ Diye emir verdiğini sorun.
Bu zaferden sonra yapılan hangi antlaşma ile Türkiye’nin bağımsızlığı elde ettiğini sorun.
Tüm sorulara doğru cevap alırsanız
Atatürk ve İsmet İnönü dışında bu zaferde rolü olan başka kaç tane isim sayabileceklerini sorun.
Ve bir de son olarak benim için bir soru...
Kurtuluş Savaşının büyük kahramanlarından biri olan ve Doğu Cephesindeki başarıları yüzünden daha sonra Karsıalan soyadını alan, Sakarya Savaşında düşman üzerine bir deli gibi gittiği için ’’Deli ’’ Lakabıyla anılan, Bu son zaferde de yine bir deli gibi düşmanın üzerine korkusuzca yürüyen Deli Halit Paşa’nın 1925te TBMM nin içinde niçin sırtından vurularak öldürüldüğünü sorun.
Sonra...
Bütün bu soruların cevabı büyük bir çoğunluk tarafından biliniyorsa hep beraber coşku ile bir bayram kutlayalım.
Silivri’de hapis yatan komutanlar mı?
Önce şu soruların ve cevaplarının değerlendirmesini bir yapalım sonra bir anket daha yaparız elbette.
’’ALLAH BU MİLLETE BİR KEZ DAHA İSTİKLAL SAVAŞI YAŞATMASIN’’
BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN.
YORUMLAR
’’ALLAH BU MİLLETE BİR KEZ DAHA İSTİKLAL SAVAŞI YAŞATMASIN’’
Allah bu millete tekrar istiklal marşı yazdırmasın ....
bu akif üstadın lafımıydı yahu .))
yeniden istiklal marşı yazılması mı ???!!! istenmişti neydi
çok çok güzeldi değerli üstadım bakış açınıza hayrajnım varya....
yok,sul tarafından 8/31/2013 4:30:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Televizyonlarda milleti yaka paça yakalayıp sordukları ve bu sorulara çok kişinin cevap veremediğini düşündüm. Ne biliyorsunuz belki adamların televizyon, mikrofon fobileri vardır benim gibi. En iyi bildikleri ir soru karşısında tutulup kalırlar.
Bence şu anda tutsak komutanlar önemli.
Askarleri uydurma delillerle tutuklanan bir halkın bayram yapmaya hakkı yoktur.
Birden aklıma geldi, bizim evin önündeki asvalt yolları ve devamını açmak içim başbakan buraya gelecekmiş. Geldi mola.. Ortalıkta bir müzik sesi ve gece Çubuk'luyu konsere davet var..
tebrikler,
selâm ve sevgilerimle..
kutlarım hocam yürekten dediklerinizi sorsak kaç kişi bilir merak ettim bayram bazıları için tatil hele milli bayramları NEREDEYSE UNUTTULAR AMA BİZ UNUTMAYALIM UNUTANLARA HATIRLATMA OLSUN TARİHİ ANLATMANIZ DA AYRI BİR ZEVKTİ HOCAM BAZILARI GOCUNSADA ALDIRMAYIN TEŞEKKÜRLER 30 AĞUSTOS BAYARMINIZ KUTLU OLSUN
Rahmetli Abdurrahim Karakoç "Bayramlar Bayram Ola-5" adlı 11 kıtalık şiirinde çok güzel ifade eder Bayramın nasıl olması gerektiğini. Bir dörtlüğünü yazıyorum sadece:
Bizden sandığımız bize yabancı
Görünen simalar göze yabancı
Kabukta bayram var, öze yabancı
Söyleyin, mânânın bayramı nasıl?
Yukarda okuduğum yazınızın özeti bu. Bizden bildiklerimiz meğer bize ne kadar yabancılarmış...
Selam ve saygımla...