- 533 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Farkındalıklar
Zaman hızla yol alırken kaç insan yaşadığı süre içerisinde yaptıklarının farkındaydı? Belki de hiçbiri yada hepsi. Düşünüldüğünde daha yeni doğduğunda bile düşünürmüş insan. Bende buna inanıyorum. Bu insanlar neden varlar? Ne yapmak için buradalar? Ve neden bir tane hayatları olduklarını bilmelerine rağmen istedikleri gibi değil de yaşamak zorunda oldukları biçimde yaşarlar?
Bu soruların cevapları sizi birçok farklı yaşamı olan dünya dışına sürükler gider. Önemli olan insanın ne yapmak istediğidir. Çok fazlasıyla düşünmek gerekir bu hayatta. Hadi başlayalım sizinle bir yerlerden düşünmeye.
Yaşam 1. Daha ilkokula gideceğim. Okula yalnız gittim hiç bir şey bilmeden içimde bir korku olarak. İlk ders okuma , ders iki hayalindeki resmi çizme, ders üç sayılar.. her şeyi zaman hızla yol alırken sende onunla birlikte öğrendin. Okumayı resimle uğraşmayı ve sayıları. Hayata ilk adımı atmış oldun.
Yaşam 2. İlkokul bitti. Ortaokula başladın. Sayılar karmaşık bir hale geldi. Bilinmeyenler. Hayal gücünü bir kenara attılar çizilmesi gerekenleri önüne sundular.
Yaşam 3. Lise zamanın başladı. Edebiyat denen ve insan hayatında en önemli olan bir kapıdan içeriye girdin. Birçok tarihe geçmiş kişinin hayatını yazdıklarını öğrendin. Onun düşüncelerine ortak oldun. Geçmişini sorgulayarak öğrenmeye başladın ve bir atan olduğunu öğrendin.
Yaşam 4. Lise bitti. Üniversite başladı. Sınavlar sınavlar. Tanımadığın milyonlarca insanlarla bir yarışmaya girdin hepsini ezme düşüncesiyle.
Bunlar bize sunulmuş 18 yıllık zorunluluklar. Hayat o zaman değil de bu zorunlulukların bittiği yerde başlıyor aslında. Şimdi sen tek başına bir bireysin. İki elin var iki elinle gerçekleştireceklerin artık sana ait. Yapacağın hatalar senin yapacağın başarılarda senin. Yaşadığın yeri terk ettin bu sefer ailen korku içinde. Yalnızsın bak her şey değişti. Yaşadığın on sekiz yıllık hayatını sorgulamakla birlikte geçmişe doğru hızla yol alıyorsun. Başarı elde etmen şart oldu. Çareleri sen buluyorsun ya kaçarak ya da geldiğin yolu tekrar yürüyerek. Düşüncelerin seni farklı dünyalara sevk ediyor. Soruların senin yaşamamı anlamana yardımcı oluyor. Her şey yavaş yavaş ilerlerken sen bir sürü insanla farklı kişiliklerle tanışıyorsun. Kimisi hayatını yalanlarla yaratmış. Kimisi hayatını birçok gizemlere emanet etmiş. Kimisi çok saf ve temiz. Kimisi ise çok kurnaz ve senden daha iyi olabilmenin seni yok ederek gerçekleşeceğine inanmış. Sense ortalarında kalmış ne yapmak istediğini henüz doğru düzgün bilmeyen birisi olarak onları seyretmekle başlıyorsun. Tek hedefin yaptıklarınla, düşündüklerin ile herkesten farklı olmak. Bu dünyaya gelmişsin ama diğerleri gibi zorunlulukları yapıp ölmek değil öldükten sonra bile yaşamak istiyorsun. Hedefler sırasıyla birbirini izlemeye başlıyor. Kafandaki düşünceler çok dağınık. Toparlayamıyor sun. Birinin elinden tutması gerek. Ama kimseye güvenemeyeceğini de öğrendin. Seni korkutan şey başında artık sen yalnızsın.