- 1167 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEHİR IŞIKLARI
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Şehir ve insanlar… Gece sarıp sarmalıyor yine karanlığı. Herkes suskun, sessiz ve kımıltısız. Gece saklıyor insanları, tabiatı ve dünya üzerinde yaşananları…
Savaş, sinsice oynuyor oyunlarını. İnsanlar kahpece kurşuna diziliyor çok uzaklarda. Dünya yine sessiz, insanlar duyarsız. Belki de bir kadın gecenin karanlığında feryat ediyor, kimse onu duymuyor… Her bir geceden farksız evinde yaşananlar, bağırmasına alışmış olmalı yakınında yaşayanlar. Her zaman olduğu gibi şiddete karşı durmuyorlar. Kadının yaşadıkları kaderi oluyor.
Bir ana hala oğluna ağlıyor. Kınalı kuzusunu yitireli çok olmuş fakat yüreğindeki hâr hala sönmemiş yanıyor. Karşısındaki masanın üzerinde duran resmi capcanlı gibi ona bakıyor. Şehrin ışıkları cılız, çaresiz… Ana yüreği, duman duman alev atıyor ama kimse farkında değil…
Gece her şeye gebe… Bir cani elindeki sigara izmaritini fırlatıyor rast gele… Devam ediyor yoluna… Tıslayan bir yılan gibi uzuyor alev yığını. Göklere kavuşuyor, kucaklaşıyor… Dumanlar sardı her yeri. Gece her şeye gebe, sadece bu alevleri bir kez gösterecek televizyonlar. Bilmem nerede şu kadar hektar orman yangını oldu diye. Gece kötülüklere, ihanetlere gebe… Büyük bir ihtimalle unutulacak bu yangın… Kısa bir süre sonra el değiştirecek ormanı misafir eden kara toprak. John ya da ismi ne olursa olsun başkalarına yuva olacak. Gece her türlü yolsuzluğa gebe…
Bütün bunlara rağmen şehir ışıkları kendi halinde yanmaya devam edecek, bir sonraki gece yine başka kötülükler yaşanmaya devam edecek… Gece ve şehir ışıkları bence ayrılmaz bir ikili. Sizce ?
YORUMLAR
insan düşüncelerine en yakın olanı kendi seçer,ona özel bir değerdir,neyi ne kadar sever sadece kişiye ait bir değerdir,kızgınlıklarıda öyle öfkeleride.Hangi Gece Karardıda/Gündüz olmadı..Elbet her gecenin bir karanlığı var,yakındır aydınlıklar..Su bile yüz derecede kaynamakta/Bekleyip görmek gerek.Umut bittiği an işte o zaman karanlıktan ve geceden korkalım..Selam ve Saygılar.Tebrik ederim.
Kısa yazınızla ne kadar güzel özetlemişsiniz. İç burukluğu içinde okudum. Ayrıca baş sağlığı dilerim. Sevgiler
Tüm dostlara ve benim her zaman ailem dediğim Edebiyat Defteri sitesi seçici kuruluna teşekkürler. Uzun zamandır yazı yazmaya fırsatım olmamıştı Önce ağabeyimin vefatı ve arkasından kızımın düğün hazırlıkları nedeniyle yazmaya susamıştım. Sanırım yazmaya yazmaya kelimeler de buharlaşıyor. Dün akşam sadece balkondan şehrin ışıklarıyla bu kısa yazı çıktı. Hepinize sevgi ve selamlarımla...
şehir ışıkları mutsuzluk kadar mutluluğu da anlatır inan bazen bir bebeğin dünyaya gelişi bazen iki seven insanın düğünü ve sevdiklerimizle yenen akşam yemeği ...ama dediğin gibi negatif yönünden bakarsak kimsesiz sokak çocuklarının tiner çekerek bir köşeye kıvrılıp sessizliğe bürünmeleri ayrılığın verdiği yürek acısı ve içinden çıkılmayacak sorunlarla geceyle paylaşılan gözyaşları işte yazın bana bunları yazdırdı nerminciğim çok anlamlı çok güzel bir paylaşım ben günün seçkilerinden diyor kocaman sevgilerimi bırakıyorum sayfana
Karanlık bilmem de gece, aslında insanların çirkinlikleri örten, gündüz gördüklerimizin romantik havasını veren oluşlardır. Fakat yazarın karanlıkla kötülüklerin yapılacağı yönünden, ki zaten kötülük olduktan sonra ha gündüz ha gece onlar için farketmez. sesssiz kalmak da kötülük olduğu kadar tehlikelidir de..
Selamlarımla
Genelde bir şehrin gündüz görselliğindense gecesi ışıkların belki aldatıcı ama kesinlikle çekici etkisiyle daha cazip, büyülü gelir.İstanbul,boğaz gecemi daha ışıl ışıl gündüzmü tabiki gecesi ışıl ışıl ve büyüleyici.fakat karanlık gizlediği kötülükle, gündüz çıkmayan gece çıkan kötücülleriyle ürkünç aynı zamanda ve daha temkinli olmayı salık veriyor size.Şehir ışıkları yapay bir umut vaat etsede gece içinde kimbilir hangi pislikleri gizliyor gündüz manşetlere,ekranlara yansıtmak için.O yüzden zihnimize kazınan "gecenin hayrından sabahın şerri daha iyidir" sözüyle geceye karşı hep daha bir temkinli olma gereği hissetmedikmi ?