- 583 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Siz Siz Olun !
Siz siz olun, söylediklerinizin arkasında sonuna kadar durmayın… Ya da söyleme kısmını boş verin; sebepsiz ve gereksiz bir ivedilikle “siz siz olun” kısmına dönelim.
Ki dönmek bedava…
Siz siz olun da siz kimsiniz, nerelisiniz ve kimlerdensiniz gibi cevabı muğlak sorular sormayacağım: Bana göre siz zaten sizsiniz ve ben de size göre siz diye adlandırılan benim. (yazının bir yere kaçtığı yok bu bölümü anlamayanlar tekrar okuyabilirler ) Bu yazıdan bir medet umuyorsanız baştan söyleyeyim hiç ummalı bir yazı değil bu yazı. Yazının başındayken dönebilirsiniz sol üst köşedeki eros çakması geri okuyla…
Tek tıkla geri dönmek bedava…
“Siz siz olun” dan maksat gereksiz zamir değişikliği olmasın. Yoksa sizi düşündüğümden değil tamamen kendi bencilliğim. Sizli bizli olmak bir zamir değişikliğine sebep olmasa da, okur ve yazar arasına gereksiz mesafe koymak; mesafenin önüne konulan sıfattan anlaşılacağı üzere gayet gereksizdir.
Bencillik bedava...
Dönelim başa, dönmek zaten bedava. Var mıdır bu âlemde bedava sevmeyen birileri, ya da kim sevmez ki bedava şeyleri bir söylevle derinlemesine atılan ara pası gibi de sorulabilir bu soru. Fakat “Bedava sirke baldan tatlıdır.” sözünü neden bizim atalar söylemiştir diye sorarsak bu soruyu… Soru röveşata bir tarz alır ki bedava röveşata golden şöbiyettir.
Ki penaltısal soruları ters köşeye yollamak bedava…
Dönelim tekrardan başa, nasıl olsa dönmek bedava. Sırf bedava diye dönülür mü dönme dolap gibi? Dönülür dönülmesine fakat dönme dolap hiç dönmez bedavaya. Kimseler de sormaz dönen dolap mıdır, yoksa o dönme dolabı döndüren, dönme dolap döndürücüsü şahıs bir takım dolaplar mı döndürüyordur diye: Ya da dönmeden kasıt öncesinde gardırop olan bir şeyin dolap olarak dönüştürülüp döndürülmesi midir?
Dönmek bedava, dolapsız olmak kaydıyla…
Dönelim en başa “siz siz olun”, “ölmek var dönmek yok” gibi ölümcül laflar etmeyin, 4 kelimelik bir cümlenin “ölmek var” kısmını Azrail ciddiye alabilir ki Azrail işini ciddiye alır ve ortada “siz” diye bir şey kalmaz. Artık siz olmayan sizden, merhum ve rahmetli söylevlerle bahsedilir. Daha fenası siz olmayan sizden sonraki hayat bu sizsizliği hiç iplemez; top yuvarlaktır döner, dünya okeye döner, ay dünyanın etrafında döner, yalakalar fır döner, yaprak döner, tavuk döner… Allahu ekber !
Fakat siz bir daha dönemezsiniz geri dön tuşu olmayan bu dönek dünyaya…
Siz siz olun, dönün geriye. Gericilik bu ara çok moda!
Ağustos 2013
ABDAL YAZILAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.