- 823 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
YORUMLAR
yazınız için kendi görüşünüzdür ve yeterince güzel açıklamışsınız derim.teşekkür ederim paylaşım adına.Lakin ve velev ki ortadoğu konusu ve türk dış poitikasını sizin kadar idrak edemeyecek bir zihin yoksunu da olsak, adı açılım ve demokratik türkiye süreci olan bu zamanlarda ( ki hükümete saygı duymak gerekir)düşünce belirtmenin(karşı fikir de olsa) ahlaksızlık olabileceğini düşünmüyorum.Ahlak ın önemli bir düstur ve destur olduğunu ve sırf düşüncesinden dolayı başkaları tarafından insanların ahlaksız olabilme konumuna düşürülmelerine katılmıyorum.
saygı sevgimle.
cemil melih.
Ayrıca dış politika da her zaman en önemli nokta menfaattir. Demokrasi , insan hakları , darbe karşıtlığı , menfaatlere geçirilmiş birer kılıftır .. Suriye'de Mısır'da ülkelerin içişlerine taraf olanlar bunu bize insanlık namına diye yedirmeye çalışırsa kusura bakma benim duyarlılığım burada devreye girer ve buna kanmış senin gibi milyonlar görmek beni derinden üzer . Mısır ve suriye'de ki ekonomik pazardan pay alalım tabiki , ticari hacmini kullanalım ama bunu taraf olmadan yapalım .. Dış politakanın yanlışlığını ve ortadoğuda türk modelinin çöküşünü inkar etmeyelim . Türkiyenin nasıl akp ve anti akp olarak kutuplaştırıldığını görelim ve buna engel olalım .
Öncelikle Dinazorlaşmış bir siyasi kalıp olarak gördüğünüz politika bu ülkeyi 90 senedir kıyımlardan , savaşlardan , yıkımlardan uzak tutmuştur .. Yine bu politika gereği ; tarafsız olmasa bile yanlı olmayan , uzlaştırma, bütünleştirme yeteneğine sahip olmuş bir Türkiye'ye akıl sınırlarınız dahilinde mantıklı bir yer veremediğinizi belirtmişsiniz ve resmi yönetimler olarak bahsetmek gerekirse ; Mısır ,İran ,Suriye ,Irak ve İsrail'le ilişkileri arap saçına dönmüş bir dış politikayı desteklediğinizi söylüyorsunuz . Bunun mantıki idari kısmı elbette sizi ilgilendirir ama ben derim ki bir daha düşünün . Gelelim dış politikanın 2 yüzlülüğüne sayın dostum Mısırda halktan yanayız darbeyi İsrail yaptırdı diyeceksin Suriye'de İsrail'le ABD'yle Esad'ı düşürme planları yapacaksın (!) Irak'ta ise şii yönetimden rahatsız olacaksın Tarık Haşimi'ye destek vereceksin . Maliki'ye karşı Federe Kürt Yönetimini koz olarak kullanacaksın suriye'de ki kürtlere karşı da el nusracı çeteleri kullanıcaksın .(!) Kusura bakmayın da bu halk bunu yemez artık şuna deyin ki biz ortadoğuda kendi anlayışımıza uyan ihvancı devletler kuracağız gerisini bertaraf edeceğiz eyvallah . ama bunu kalkıpta biz ortadoğu halklarından yanayız , zulme karşıyız diye yedirmeye çalışırsanız çifte standartlarla ülkeyi zor duruma sokarsanız , milli menfaatleri gözetmezseniz iki dünyada da hesabı sorulur bunun .. saygılarımla ..