- 2294 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
4 PARMAĞIN GERÇEK ANLAMI!
BU HAREKETİN ANLAMI
4 PARMAĞIN GERÇEK ANLAMI!
4. HALİFE MUAVİYE OYUNLARI 1375 YILDIR KİMİN MÜSLÜMANI OLDUK MAVİYEİNMİ YOKSA HZ MUHAMMEDİN İSLAMI İŞTE GERCEĞİN
ÖZÜ MAVİYE
Sıffın Savaşı, Râşid halifelerin dördüncüsü olan Hz. Ali (r.a.) ile, onun halifeliğini kabul etmeyen Şam valisi Muaviye bin Ebu Süfyan arasında çıktı. Savaş, 657 yılında, Fırat havzasında bulunan Rakka’nın doğusundaki Sıffın denilen yerde yapıldı
Hz. Osman (r.a.) halifeyken Medine-i Münevvere’ye bir grup isyancı geldi. Uzun bir müddet Hz. Osman’ı (r.a.) kuşatma altında tuttuktan sonra, o grubun içinden birisi veya birileri Hz. Osman’ı şehit etti.
Bunun üzerine Hz. Ali (r.a.) halifeliğini ilân etti ve Hz. Osman’ın kàtilini aramaya başladı. HZ OSMANIN katili zaten maviye idi 4 halife olmak için bu hileyi yaptı
Hz Osmanî kalleşçe kalt eti Hz Osmanın katili maviyein çadırından maviyein danışmalarında biriydi Hz ali bunu bildiği için ordusu Şam valisi geçinen maviye doğru sifin savaşın başlamasına ve bağlamdan bitmesinin türlü oyunları Hz alin ordusu fakirindi maviye zengindi tüm orduyu kandırdı seçilen halife Hz aliyi kabul etmeyen İslam karşıtları
4 PARMAĞIN MALASI
Muaviye bin Ebu Süfyan kimdir bilir misiniz?
Emevi hanedanının kurcusu Muaviye, 657’deki Sıffın Savaşı’nda, Hazreti Ali’yi yenememiş, ancak hakemleri ikna ederek, alavere dalavere ile kendini Halife ilan etmişti.
Bu dönemde Müslümanlar, Muaviye taraftarları (Sünniler), Ali taraftarları (Şiiler), Tarafsızlar (Hariciler) olarak bölünmüştü.
Muaviye’den... yana tavır alan Hariciler ise Hazreti Ali’yi öldürmüştü.
Muaviye, bir süre sonra da, Hazreti Ali’nin çocukları, Peygamberin de torunları Hazreti Hasan ile Hüseyin’i öldürmüştü.
Özellikle Hazreti Ali’nin öldürülmesinden sonra Halifeliğini sağlama alan Muaviye, her fırsatta Ali’yi ve Şiileri yok saymak, dışlamak için, taraftarlarına, Dördüncü Halife’nin kendisini olduğunu DÖRT PARMAK işaretini yaparak ilan etmiş, taraftarları da, aynı işareti kullanmıştır.
Bundan sonra gidilen savaşlarda da Muaviye’nin ordusundaki askerler bu işareti yapar olmuştur.
Zaten “Rabia” Muaviye ailesinde takıntıdır. Muaviye bin Ebu Süfyan’ın dedesinin adı da Rabia’dır.
Kureyş aşiretinin liderlerinden olan dede Rabia, torununa, “adıma uygun davran, önemini unutma” tavsiyesinde bulunmuştur.
Sünni kesimin temsilcisi olduğu iddia edilen, ama ilgisi olmayan Muaviye’nin DÖRT PARMAK işareti, bugün Mısır’da, Sünni İslam’ın yılmaz savunucuları olarak gösterilen, ama ilgisi olmayan Mursi yandaşlarının, Müslüman Kardeşler örgütünün işaretine dönüştü.
TÜRKİYE’DEKİ YEZİT’İN ümmetinde bunu kullanıyor. İslam. la alakası yoktur gerçeğini uygun islama davet edilen hareketler ile yada İslam karıştı değil amacım gerçeği .BUDUR YAZAN ..Yazıyı yazanın Gürbüz Evren...
YORUMLAR
İslamiyet dört dörtlüktür! İslam'da dörtler çoktur. Üç ayak çok güvenli olmadığı için dört ayak sandalye masa veya bazı hayvanların sağlam basmaları için gereklidir. Dört mevsim, on iki ay... Dört halife, on iki imam, on iki pir... Biralarda dört kolon... Yani çok şey dört veya dördün katıdır.
Sevgiler... :)
İslam birliği, beraberliği ve kardeşliği .Ne var ki fitne, her devirde her zaman Ümmet'in içinde kol gezer olmuş. Bu İslam alemi ne zaman gerçekleri görüp fitneyi üzerlerinden atacaktır... Yazıyı okudum keşke tarihteki ayrıcalıklar yerinde bırakılıp kalsa da, İslam olduğu gibi net anlaşılıp yaşansa. İsteğimiz budur...
dört parmak bence allah lafzı celilinin işaretle gösterilmesidir..arapçadaki allah yazısını kasten icad edilmiştir..ayrıca rabia kız ismidir muaviyenin dedesi olsa bile burdaki rabia kadın evliyanın adına yapılmış meydandır..tarihi silsileye dikkat edilmeden her şeyi ben bilirim edasıyla yazılmış bir hikaye bdenemesi okudum..biraz eğitim...saygılar..