Diren Hayat
18’indeydi daha. Yeni reşit olmuştu. Yüzünde gülümsemesi, dudağının üstünde bıyığı vardı.
Yetişkindi o artık. Her şeyi yapabilirdi. Tüm hayatını geride bırakmak istiyordu çünkü kafasını çevirip baktığında geçmişinde hiçbir şey göremiyordu. Gitmek istiyordu. Terk etmek istiyordu. Ne kazanamadığı üniversite umurundaydı ne de 3 hafta sonra gireceği ehliyet sınavı. Artık o bir yetişkindi ve hayattan istediği tek şey gitmekti.
Şehrini terk etmek için yanıp tutuşan bir genç; ne kadar mutlu olabilirdi o şehirde?
Burada doğmuş, burada büyümüştü. Hayatını bu şehirde yaşamıştı ve o hayatın her saniyesinden delicesine nefret ediyordu. Bu şehrin her metrekaresinden de nefret ediyordu. Aslında her ne kadar genç adam fark edemese de, hayattan da nefret ediyordu.
İstekleri vardı gencin. Yaşamak istediği hayat bu değildi. Hayır hayır; kesinlikle bu değildi. İnsanlar "Şimdi ne yapacaksın" dediğinde yüksek perdeden bir kahkaha patlatıp "Hayatımı yaşayacağım" diyordu. Gitmek istiyordu sadece. Kaybettiği 18 yılın hıncını almak istiyordu. Yeni insanlar görmek, yeni yerler keşfetmek, yeni hayatlarla tanışmak istiyordu.
Tanımadığı bir gökyüzünde, adını bilmediği yıldızların altında uzanıp hayaller kurmak istiyordu. Deniz ürünleri satan bir restoranda çalışmak istiyordu. Bir gazetede köşe yazıları yazmak istiyordu. Sabaha kadar bir sahilde uzanmak, benliğiyle güneşin doğuşunu izlemek istiyordu.
İlk 18 yılında hiçbir şey yapmamıştı genç. Fakat sinsice beklemişti sistemin pençelerini üzerinden çekmesini. Serbest kaldığında ise yapacağı ilk şeyin bu şehirden alacağı intikam olacağına dair kendine yeminler etmişti. Alacaktı intikamını. Bu şehirde yapamadıklarını başka yerlerde yaparak alacaktı.
Hayaller kuruyordu genç adam. Sistemin kölesi olmamak için hayaller kuruyordu.
Yaşaması gereken bir hayatı vardı. Sahip olması gereken anıları, yapması gereken çılgınlıkları, geç de olsa yaşaması gereken bir gençliği vardı.
Şehrinden alması gereken bir intikamı vardı.
Yaşaması gereken dolu dolu bir hayatı vardı genç adamın; ve yaşayana kadar da intikamını alamayacaktı.