- 499 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Pazarla Ma
Pazarla Ma
İşte zulüm pazarlayanlarla duygusallık pazarlayanların arasında ya nötr kalıp haktan yana olmak ya da piyon olmak var. Bu en zoru yani işi anlamak ve doğru yerde olmak. Yoksa zulmü alkışlamak gerekmiyor. Bakın zulmü yaptıranlar insanları kendi amaçları ve hedeflerine sevk etmek için yaptırıyorlar aslında zulmü yaptıranla yapan aynı bilinçte değil. Bildik yönlendirme. Bir örnek vereceğim. Dışarıdan bakınca hemen güçsüz olanı savunuruz değil mi? Haksız olan, zayıf olan olsa dahi ilk tepki güçlüyü haksız görmektir. Bu ön yargıdır! Çünkü muhtemelen güçlü olan zayıf olana gücü yettiği için saldırmıştır diye düşünülür. Şimdi sıkı durun son dönem mücadelelerde durum nasıl? Perde arkasında yine güçlü olan ve yöneten egemenler var. Bunlar kuklacı gibi. karagöz oynatıcısı gibi. Perdeye yansıyan da şu; kuklanın biri zalim, diğeri mazlum ve kıyasıya birbirlerinin kanını döküyor. Seyirci mazluma ağlayıp helak oluyor, kuklacının ise umurunda değil. Kuklacı istediği tesiri almıştır! Yani seyircileri ağlatıp parsayı toplamıştır. Sağ eliyle oynattığı kukla veya sol eliyle oynattığı kukla arasında onun için bir fark yoktur. Birine zalim diğerine mazlum rolünü biçer ve sahneye sunar. Seyredenler de klasik tavır olarak mazlumu seçer! Bunda ne var? Bunda şu var? Eğer egemen oynatıcı olan, seçtiği bir tarafın seyirci tarafından seçilmesini ya da seyircinin bir tarafa meyletmesini istiyor ise kuklaları oynatırken egemen olanın istediği kukla mazlum rolü oynamaya başlar ve diğer kukla zalim olur! Maksat da hasıl olur. İşte hal bu. Yani seyirci mazlum tarafında duygusal krizlere girer, egemen oynatıcı da maksadına ulaşır...
Kukla İnsan
İnsana kukla olmasını, kukla olarak yaratıldığını söyleyen kim? Bunu söyleyen ilahlar ve aracıları değil miydi ve bu ilahlar "La ilahe illallah" (İlah yok Allah var) hakikati ile halledilmedi mi? Ve dahi aracılık son aracı ile kalkmadı mı? Şimdi de sıra kuklalığın bitmesindedir. Yani İlahlar, bu dönem bitti; aracılar, o dönemde bitti ve kukla dönemi de bitmeli.
Bitirenler kendi "Ben" liklerinde O’nu bulacak. "Ben" likleriyle ancak bulacak! Yani "La ilahe illallah" diyecek. Diğerleri öğretilerin kuklası olarak debelenecek! Ta baştan bakalım olaya; ilahın insandan ibadet veya başka bir şey istemesi konusundaki kaynakların tamamı aracıların vasıtasıyla geldi. Aracılar ise önce insan veya kullaşmış insan! Kullaşmak öğretiyle mümkün.
Bu bakımdan "Tanrı kendine tapınılmasını istiyor!" kabulü söylendiği kadar kolay olamaz!
Son tahlilde; kuklaların, kuklacının eline nasıl geçtiği yani o duruma nasıl düştüğü incelenmeli. Yoksa kuklaları kurtarmak o kadar da kolay olmaz. Kukla, kukla durumuna düşmeden bilinçlenmeli yani. Ama duygusal tepki en kolayı. En azından tepkisiz kalınmamış olur! Teselli…
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Elbette birileri mutlaka sebep olmuştur,sizin tabirinizle kuklacılar,doğrudur dedikleriniz,amma insan oluşumuzun gereğidir üzülmek,yapılan zulmü (kim tarafından yapılırsa yapılsın) akan kanlara, ölen körpecik yavrulara vicdanların rahatsız oluşudur tepki ve haykırış, insanlığımız diyorum ve içimizde ki iman diyorum,mazlumun yanında oluşumuz.
Saygılarımla...