- 748 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HAYSİYETSİZ DÜŞÜNCELER
Dünyada yaşanan olaylara bakış açımız o kadar basit ve bilgiden yoksun ki
Bazı insanların konuşmaları cehalet ve ahlak yoksunluğundan başka bir şeydeğil.
Haber sitelerinde,Facebookda vs. bu tür sitelerde dolaşırken mısırda ve diğer Müslümanların katledildiği olaylar hakkındaki yorumlara bakıyorum ve insanların haysiyetsizliğinin ve şerefsizliğinin ne denli yüksek olduğunu gözlemliyorum maalesef
Dün gezi parkında onlara göre ağaçları korumak için ayaklanan insanlar şimdi insanların öldürülmesine adeta seviniyor ;Onlar gerici gebersinler Düşüncesi çoğunda hakim
Bu kişilerin gezi parkını savunduğunu nereden anladın enes diye sorarsanız söyleyeyim
Adamların isminden önce haysiyet durumlarını yazmışlar ‘’Ayyaş-Çapulcu’’.
Bu insanların kişisel hakları için yaygara koparmış olması fakat şu anda insanların birincil hakkı olan yaşama hakkına saygı göstermemeleri onların aslında nasıl bir zihniyete sahip olduklarını tasfir ediyor.
Küresel güçlerin kişisel çıkarlarını korumak için yaptığı entrikalar yeni boyutlar almaya başladı.
Önceden haçlı seferleri düzenleyen batı artık insanları kendi milletleri içinden seçtiği hırslı ve kişilikten yoksun insanları kullanarak kardeşi kardeşe kırdırıyor.
21yy özel Ortadoğu politikasını iç karşıklık ve isyanlar üzerine kuran batı devletleri halkların basitliği ve tepkisizliği nedeniyle işlerini rahatça yürütmekte zorlanmıyor.
Ortadoğu nun yeni dünya düzenine adaptesinde batı yandaşı olmayan ülkelerde iç karışıklık çıkartılıp kendi güdümündeki insanları başa getirme politikası şu anda uygulanıyor.
Suriye konusu biraz karışık maalesef ABD’nin istemediği ESED’i rusya ve iran destekliyor.
ABD muhalifleri silahlandırıp kışkırtıyor.Fakat şu ana kadar bi sonuç alabilmiş değil.
Hizbullahın iranla olan yakınlığı ve esed’in rusya ile olan dostluğu ABD’nin suriye planının gecikmesine neden olsada boş durulmamış ve Mısırda Mursiye askeri darbe düzenlenmiştir.
Mursi ile Esed’i karşılaştırmak ve aynı kefeye koymak adaletsizliktir.
Zira iktidarını korumak için halkını katletmekten geri kalmayan esed ile
Halkı zarar görmesin diye iktidarı bırakan ve halkına Şiddet içermeden tepki göstermesini söylen bir Mursi vardır.
Mursinin kaybetmesinin nedeni İtikadı ve halkının can güvenliğini düşünmesindir.
Ama yinede umduğu gibi olmadı mısırda yüzlerce mahsum katlediliyor ve Müslümanlar ve Müslüman geçinen ülkeler Tepkiden yoksun açıklamalar ile olayların dışında kalmaya çalışılıyor.
Osmanlı imparatorluğu’nun neden yıkıldığı ve neden Cumhuriyete geçtiğimiz.
Daha iyi anlaşılıyor.Osmanlı yıkıldıktan sonra yeni sistem bizi olayları görmede ‘’ÖKÜZ’’
Tepki göstermede ise ‘’KOYUN’’yaptı..
Söylenecek okadar çok söz var ki ama anlayana….
Bu günlerde hissiyatımızı anlatan şiir Mehmet akif Ersoy-Tükürün okumanızı ve dinlemenizi tavsiye ederim..
Enes Karaismailoğlu
17.08.2013 16:20
YORUMLAR
dostum ben anlıyorum
yüzde seksen de anlıyor
lakin o yüzde 17 var ya aktif olduklarından ahlaksızlıklarından dolayı bulvardalar
ben sessiz sakiiin duruyorum
meraklanma Allahın da planı projesi vardır.... ki kişi sevdiğiyle beraberdir
saygımla hoşcakalınız
yok,sul tarafından 8/17/2013 7:42:50 PM zamanında düzenlenmiştir.