- 735 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Bazı İnsanlar
Bazı İnsanlar
Bazı insanlar hiç sevilmezler.Hırsız,katil,ahlaksız vb. olduğundan da değil,sebebi yoktur,onların sevilmemesinin,oysa ne kadar da çok sevilmek isterler;ama bunu başaramazlar.
Sevilmediğini bilirler,bence,neden sevilmediğini de bilirler;ama asla hatalı davranışlarını değiştirmezler.Yalnız kalmazlar;ama onun olduğu ortamlar buz gibi soğur. İnsanlar ortaya konuşmaz,fısıldayarak yanındaki ile konuşur.O bu davranışların kendisine karşı yapıldığını bilir.
Bilse bile asla etkilenmez.Aslında kötü niyetli bir insan da değildirler.Sevimsizdir işte,sevemezsin bir türlü onu.
Bu bizim Ayşe,işte bu sevimsiz insanlardan bir tanesi.
Mesela insan,uzun sarı saçlı,mavi gözlü,uzun bacaklı bir güzel olur.Beni kıskandıkları için sevmiyorlar der, rahatlar.
Ayşe,güzel de değil;şişman,yüzünde bir çok beni olan,saçları her zaman yağlı,çok iri göğüslü ve kalçalı,Geçen sene göğüs küçültme ameliyatı oldu.Göğüslerinden kurtuldu.Göğüslerini küçültmek onu sevimli yapmadı.Güzel de olmadı.
Neyse;Benimle bir sorunu yok,ben onu anlamaya çalışıyorum,anladıkça elimde değil uzaklaşıyorum.
Mesela Ayşe’ nin cebinde kesinlikle akrep olduğuna inanıyorum.Pardon çantasında diyelim.Asla eli çantasına gitmez.
Onunla yolda karşılaşırsın,hoş beş,selam kelamdan sonra,
"Ya arkadaşım,bilirsin sen bana kız kardeşim gibi geliyorsun,seni çok severim." Der,Lafın arkasını beklersin.. devam eder."Ben çantama para koymayı unutmuştum.Kızım evde ona köfte ekmek götüreyim dedim;ama para yok işte yanımda,sen bana borç versen."Çıkarır verirsin.
"Bir köfte ekmeğin lafımı olur,ben ısmarlamış olayım senin kızına,"Dersin.
Eh,canım bir köfte ekmek parası borç olur mu? Bana göre olmaz.
Bir başka gün;Biraz soluklanmak için gittiğin çay bahçesinde karşılaşırsın onunla,genelde hep yalnız oturur.Seni görünce çok sevinir.Başlar konuşmaya.
"Ay vallahi! seni gördüm çok sevindim,otur sana çay söyleyeyim. "Aslında az ötede bir çok sevdiğim insanlar olmasına rağmen,yalnız diye düşünüp oturursun onun yanında.O, aldıkları,son model arabayı,ya da yazlığın sorunlarını anlatır.Dinlersin.
Bir müddet sonra sigara ikram eder,sigaranı yakar.Sonra senin sigaran dan bir tane ister verirsin.Çay ısmarlar,yanında bozuk para olmaz,sen verirsin parayı.Olsun dersin,önemli değil dersin.
Bir başka karşılaşma da,pazardan aldığı balıkların,pişirme parasını ister senden.Mazereti açık ve nettir.
"Pazarda paraların hepsini harcadım.Çok yoruldum bankaya para çekmeye gitmek zor geldi.Seni Allah çıkardı karşıma.Kardeşim gibi severim seni bilirsin"Na’parsın çıkarır verirsin parayı.
Aslında gerçekten de bu yaptıklarına hiç bir zaman kızmadım,O’nu diğerleri gibi sevimsiz de bulmadım.Ta ki Bayramın birinci günü gecesine kadar.
Biz,kızım eşim ve ben düğün salonuna girdiğimizde takı merasimi başlamıştı.Bayramın birinci günü telaşıyla ancak yetişebildik.Yazlık düğün salonu çok büyük olmasına rağmen her yer doluydu.O düğünde bir çok tanıdığımızın olduğunu bilmeme rağmen,masalara hiç bakmadan yürüyüp en uzak köşedeki boş masaya gitmek istedim.Arkamdan bir ses.Ayşe ’ nin sesi.
"Sare,görmemezlikten geliyorsun,gelin buraya oturun."
On beş kişilik masa dolu,eşim oraya oturmak istedi,araya sandalyeler kondu üçümüz oturduk.
Selam,kelam hal hatırdan sonra:
Bizim Ayşe,bizlere çay ısmarlamaya kalktı.
Hayret dedim;ama günün yorgunluğu ile o çayı çok istedim.Çaylar geldi.Ben bir yudum çay içtim.Arkamdan garsonun sesi.
"Abla paraları peşin alıyoruz."
Yanımda oturan,Ayşe havaya bakıyor,sanki yıldızları hiç görmemiş,ne hikmetse karşı tarafta oturan Ayşe ’ nin eşi de havalara bakıyor.Masadaki diğer beyler birbirleri ile sohbete daldığından garsonun para istediğini bilmiyor.Ya da duymuyorlar diyelim.
Yanımda, düğünlere giderken kullandığım küçük siyah rugan bir çanta var,içinde sadece,ıslak mendil var.Para yok.Garson benden para bekliyor,Yanımda oturan Ayşe hala havalara bakmaya devam ediyor.Çayı ısmarladın ver parasını değil mi? Vermez.
Karşımda oturan eşimden o kadar kalabalıkta para istemeye de utanıyorum.Neyse masada oturan bir bey olayı fark etti.Çıkarıp paraları verdi.
Beni kardeşi gibi sevse de.
Ben artık Ayşe ’ yi sevmiyorum.O,son derece sevimsiz bir insan.