- 1490 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
PLATON ve AŞK //
MÖ 428 yılında Atina’da doğan PLATON (Eflatun),
bundan 2500 yıl önce “AŞK BİR ÇEŞİT ŞUUR BOZUKLUĞUDUR” derken, bugün onun hiç de yanılmadığını gördük.
Zîra o günden bu güne, bu sav karşısında farklı bir tez oluşturulmamış ve bu tanımlama da henüz çürütülmemiştir.
Bilimsel olarak çürütülmeyen sav, daima geçerliliğini korur ta ki; yeni bir sav ile çürütülüp yok sayılıncaya dek.
O halde;
‘aşkın bir çeşit şuur bozukluğu’ olduğunu kabul etmek durumundayız.
Aşk ne bir yüceliktir ve ne de ulvî –kutsal bir değerdir.
Alelâde bir eylemdir ve geçicidir.
SEVGİ, aşktan ayrı bir kavramdır, yüceliği, sürekliliği ve farklılığı vardır.
*muzaffer yıldırım
YORUMLAR
Apaçık bir aşk.İçi dolu yada boş.Birileri yaşarken doldurur,birileri içinde söndürür.Tarifi zevkle yapanlar,sonra sevgiyi ardına koyarlar.Kimileri anlamlandırırken duygularını aşk’la kimileri satın alır parayla.Tanrısal bir özellik,yoktan var olmak gibi.Socrates tarifte yanıldı,Platon söylemde aldandı.Milyonlara göre bir adım atmak yanındakine,binlerce yıla göreyse hep çoğalmak hep çoğalmak.
İşte aşk’la insan ayrımda var olurken dahi iyilikle-kötülük arasında kaldı aşk.Hep ortada kaldı.O kadar çaresiz ki aşk,ömrü hep yarım kaldı.Kelebek misali,kozadan düştü,ya bugün yada yarına son.Her ölümde çoğalmak,her duyguda aranmak ,tarifim yok derken bile her ölümde vardır aşk.
Göremiyorum,kaybolduğumda bile duyguda,arıyorum baktığım her canlıda.Nerede o aşk?Ölmüş ölmüşte her bedende çıkar karşına.Hayal olur bazen bir gül’e,nefes olur ağlarken bir çok aleme.Şeytanla anlaşmışken bile aşk, girer her canlının taa derinlerine...
Saygılar..