- 696 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Hastane Hatıraları
Az önce hatice hemşire aradı.Abi burada Alzheimer hastası var, 2 dk gelir misin diye.Neyse gittik.Hasta nöroloji servisinde yatıyor.Odasından çıkıp kardiyoloji servisinde bir başka odaya giriyor.Oda dolu haliyle.Odada bulunan hasta yakını panikliyor.Hemşire hanım diye bağırıyor.Hatice hemşire gidiyor.Hasta baya kötü görünüyor.Hatice hemşire bir anda kardiyoloji servisinde yatan hasta zannediyor.Bakıyor hasta bizim servis de yatmıyor.Hastanın kolunda adı soyadına bakıyoruz.Sepradan nöroloji servisinde yattığını anlıyoruz.Neyse hastayı nöroloji servisine götürüp yakınının derin uykusundan bir kaç dürtmeyle uyarabildik.Hastayı yatağına yatırıp.Refakatçisine beyfendi bu kadar derin uyumayın.Bak hasta dolaşıyor dedim.Hastanın refakatçisi hastaya giderken seslenmedin diye söyleniyor.Be adam zaten adı üstünde hastanın kafası yerinde değil.Ayağa kalkınca seslenmeyi akıl etse zaten ayaklanıp gitmez.Böyle hasta yakınları adamı sinir hastası eder.
İlk işe başladığım zamanlar.Tabi o zamanlar Acil yoğun bakımdayım.Hastalar ile ilgilenmekteydim. Entübe olan hastayı o sabah makinadan ayırdık.Akşam üstü eski halinden eser yoktu.Kendini çabuk toparlamıştı.Bizde hemşire hanım ile deskde çay içiyorduk.Amca hey kahveci gel buraya diye bağırdı.Yanına gittim, buyur amca söyle bakalım dedim.Kahveciye seslendim ben müşteriye değil dedi.Amca kahveci benim dedim.İyi o zaman bana tavşan kanı çay getir.Diğer arkadaşlara da çay getir dedi.Tabi diğer arkadaşlar dediği yoğun bakımda yatan diğer hastalar.Neyse tamam amca hemen getiriyorum dedim.Amcaya demlediğimiz çaydan bir bardak çay içirdim. Amcanın keyfine diyecek yok.10 dk geçti geçmedi amca tekrar bağırdı.Kahveci diye.Buyur amca dedim.Tesbihimi ver bakalım dedi.Amca tesbih yok dedim.Hastaneden çıkınca ben sana hediye ederim söz dedim.Bir kaç gün sonra amca yaptıklarını hatırlıyor ve yoğun bakım çıkarken çok teşekkür ediyordu.Ben sana kahveci dedim sen bozuntuya vermeden beni kırmadan gönlümce oldun diye.Yoğun bakımdan hastaların iyileşerek çıkması beni mutlu ediyor.
Geçenlerde yoğun bakımda ziyaretçi saatiydi.Teker teker hastaların isimlerini okuyarak hasta refakatçilerini hazırlayarak içeri alıyordum.Sıra yoğun 2 de yatan hastanın ziyaretçisindeydi.İçeriye aldım.Hasta yakını direk yoğun 1 de bulunan hastanın yanına gitti.Hemen yanına gittim.Hanım efendi sizin hasta o değil.Sizin hasta 2 numarada dedim.Ben hastamı annemi tanımam mı işte bu yatan annem dedi.Hayır hanım efendi sizin hastanız 2 numarada yatıyor dedim.Vallahi de billahi de benim hastam bu dedi.Hanım efendi 1 numarayı da ziyaret etmek itiyorsanız tamam sıkıntı yok.Fakat önce siz 2 numaraya bir bakın sonra 1 numaraya dedim.Bayandaki tepki ayrı bir komikti.Ana ne kadar da birbirlerine benziyorlar diyerek güldü.Neyse hasta yakını tam çıkarken seslendim.Hanım efendi 1 numarayı ziyaret edecektiniz diye.Tekrar başladı kahkaha atmaya.Bayan kahkaha ata ata yoğun bakımdan çıktı.