- 851 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Cezalı horoz
Cezalı horoz
Bayramın birinci günü eşimin köyüne gittik.İki dönümlük bahçenin içinde, konuşacak birini bulmak çok zor.Kimi badem ağacının altında, kimi incir topluyor,kimi erik topluyor.Kimisi domates biber topluyor.
Bende bahçeyi dolaşmaya başladım.Ağaçların hepside meyve dolu,domatesler, biberler mis gibi kokuyor,acı biberler sanki ”Hadi beni yesene diyor”
Doğanın bu verimliliğine hayran kalmamak mümkün değil,yavaş yavaş yürüyerek kümesin yanındaki kırmızı dut ağacının altına geldim.Bal gibi,dutları büyük bir zevkle yemeğe başladım. Gözüm kümese takıldı.İri yarı bir horoz kümesin içinden bana dik dik bakıyor.Horozla bir müddet bakıştık.Tavuklar az ilerideki buğday tarlasında eşelenirken,bu horoz niye kümeste olsun diyerek kümesin kapısını açmak istedim.Kümesin kapısına elimi uzattım. Kayın validem seslendi.
“Sakın kümesin kapısını açma,O, horoz cezalı “
Hayret! Horoz ceza alacak ne suç işlemiş olabilir,Kümesten çıkmama cezasının ne demek olduğunu horoz nereden anlasın?
Ya da;verilen bu ceza horoz için caydırıcı olacak mı?
“Bu horoz ne suç işledi de bu cezayı aldı” diye sordum.
“Çok büyük suçu var horozun,on tane tavuğu peşine takıp,koşunun bahçesine götürüyor.Bahçeyi talan ediyorlar,sonra ben komşularla kötü oluyorum”
“Tavuklar horoz olmadan komşunun bahçesine gitmiyorlar mı?”
“Gitmiyorlar,bu horoz kümesten çıkar çıkmaz,doğru komşunun bahçesine giriyor tavuklarda onun peşini gidiyor.”
Horoz mu suçlu,tavuklar mı suçlu anlayamadım.
Ama;cezalı horoza çok ama; çok güldüm.Ben güldükçe cezalı horoz kümesten bana dik dik baktı.Horoz bana baktı,ben güldüm…
YORUMLAR
Sevgili Arkadaşım
Sen horoza gülmüşsün ben de bu yazıya çok güldüm.
Bana Sandıklıda 1912 yılında yaşanan bir olayı hatırlattı.
Adamın birisi patates tarlasına dadanan köstebeği dava etmiş...( Gerçek bir olay bu hikaye değil..Belgeleri var ) Kadı vekili de davayı ciddiye alıp kararını vermiş: '' Ey Köstebek..Bir daha Tokatlızade Ahmet Efendinin patateslerini yeme '' Kararın bir nüshasını davalıya vermişler, bir nüshasını da tarlaya gömmüşler..
Caydırıcı olmuş mu?
Valla senin horoz gibi ben de meraktayım. Sanırım olmamıştır))))))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.