Gökyüzü Leylek Dolu
Bugün Bayramın son günü...
Az kaldı Bayramlar zaten bitti bitecek.
Gökyüzü leylek dolu.
Erken değil mi bu eve dönüş? Dönüş mü, yoksa bir tür kaçış mı bizlerden...
Kim bilir ne hayallerle geldiler, neler umdular, neler buldular. Kimi o uzun yollarda ilk defa anne oldu, şefkati öğrendi, kimi yollarda yaşlandı, öldü kimi, kimiyse yollarda büyüdü. Belki amaçları sadece Bayramı görüp, çocuklarla beraber şeker yemekti. Olmadı gitti. Herkes "Bayram Şekerini" küçük bir mesajla cep telefonlarından attı bitti.
Onlara boş bir şeker kağıdı bile kalmadı.
Artık evlere ne gelen, ne giden, ne de öyle toplanıp gülüşen aileler vardı. Aslında en öndeki leyleğe kızgındı bütün leylekler.
Anlattıkları hayal miydi, yoksa masal mı...?
Diyordu ki, hangi evin damına yuva yapsanız ayrı güzelliklerle karşılaşırsınız.
Hani nerede?
Bütün bacalardan ayrı koku çıkan evler şimdi nerede?
Nerede o güzelim toplanışlar, gülüşler, eğlenişler?
Aklına geldikçe daha hızlı uçuyordu en önde giden leylek...
Bayrama mı kaldı deniz kıyısında tatiller diyesi geliyordu?
Denize her zaman ulaşırsınız ama ya Bayram’a!...
Pencereye çekilen kalın o perdeler de ne öyle? Güneş girmesin diye mi, yoksa evdeki yokluğunuz belli olsun diye mi?
Sokaklarda oyun oynayan çocuklarınıza ne oldu şimdi? Üç günlük Bayram’da ne yapacağını onlara öğretemediniz mi?
Ya eli öpülen büyükler, onların elleri nerede? Elini öptürecek kadar uzaklara gitmemeyi akıl edemedin mi?
Giderken güleriz halinize. Bir gün nasılsa döneriz, çocuklarınızı da kıyılarda güneşlenirken görünce, ellerinden öperiz.
10.08.2013
öyküsatıcısı/Davidoff
YORUMLAR
Bir an düşündüm "Bu Öykü satıcısı " başka bir gezegenden gelmiş olmalı !
Tabi ya !
Yoksa heybesinde bu kadar unutulmuş,gözardı edilmiş,bilgisayar oyunlarına,dizilere kurban edilmiş,"beklenene fayda ve korku" dan uzak saygı ve sevgiyi neden taşısın ki?
Hem çok uzak bir gezegenden gelmiş bu "Öykü Satıcısı" !
Oralarda satamamıştır öykülerini,bizim gezegenimize düşmüştür.
Belki de geldiği yerlerde artık komşuluk kalmamıştır,dostluk unutulmuş,ahde vefa tüketilmiş,saygı bitmiş,sevgi değiştirilmiştir.
Olabilir bak ! Bu söylediklerim sebebiyle buralara kadar gelmiş.
Oysa bizim bu öykülere ihtiyacımız yok.Biz yaşlılarımıza en modern ve sağlıklı "Huzurevlerini" yaptık.
Yaşlılarımızı koruyucu ve uzaktan seven kurallar bulduk.Öldüklerinde gerekli işlemleri yapabilecek organizasyonlar yaptık.
Süslü mezar taşları inşa ettik.
Zaten biz reytingi olmayan her şeyimizi terk ettik.
Kârlı omayanı yolda bıraktık.
Korkulmayandan uzaklaştık.
Sevgimizi "haz" ile ölçer olduk.
Saygımızı" dolar" ile.
Ohh çok şükür biz yaşlanmayanlardanız !
Düşünmek bile istenmeyen o ağır ve yorgun insanlar gibi hiç olmayacağız.
....
Selam ve saygı ile tebrik ve teşekkürlerimi şeker kağıdına sarıp kapına bıraktım.
bu bayram uzuuun yıllar sonra geçirdiğim en güzel bayramdı sanırım. bayram gerçekten kalabalıkta bayram,uzun süredir görmediğin ya da hiç görmediğin insanları-akrabaları gördüğünde bayram...
burda yazılan bayramları fazlasıyla yaşamış biri olarak, o burukluğu tatmış biri... bu defa mutluluğumu yazmak istedim,nedensiz...
sevgiler öyküsatıcısı...
Önde giden Leyleğe hiç mi hiç kızmayalım.Zira yeryüzünde olanlar can alıcı, kutuplarda ekolojik dengenin bozulduğu uyarısı da yapılmışken. İnsan doğasındaki değişiminde hızlıca ele alınması lazım aklımı şaştı ne. Bayram benim neyime anam anam garibem diye türküler boşa yakılmamış.
Telgrafın teline kuşta konmuyor, telgrafın telide koptu bak öykülerde. Teknolojinin gözünü sevelim. Emek vermiyoruz ki postaneye giden, allı pullu zarf ile kartpostal seçip gönderen, mektup, name yazan, yol gözleyen, gözleten mi kaldı. Bir söze bir ömür veren insan nerede. Galiba eskiden daha bir insandık, şimdilerde ise insanlığın sanalına kaldık…
Yetineceğiz elimizdeki kısa mesajlarla, iki kelimelik bayramlaşmalarla artık ne leyleği bacalarda nede havada görmememize, gökyüzüne bakamamıza da şaşırmamak lazım. Önde giden leylekte anlıyor insanoğlunun halinden ahvalinden…
Leyleklerimiz.......neler anımsattı neler, desek bir dert, demesek bin dert misali .... Öykü satıcısı olmanız etken hala Leylekleri havada görmüşsünüz inanın siz çok şanslısınız. Yüreğiniz sevdiklerinizle hep yol alsın. Sevgi ve Saygılarımla