ŞİMDİ ANLADINIZ!
Önce adı çok yayılan bir sosyal paylaşım sitesinde hesabınızı oluşturdunuz. Fotoğraflar yüklediniz. Fotoğraflarınızı arkadaşlarınızın görmesini istediniz. Sizin için paylaştıklarınızın görünmesi ve okunması değil, onlara yapılan beğeninin önemi ön plana çıktı. Mesaj atarak, “fotoğrafımı beğenir misin?” dediniz. Beğeniniz artıkça egonuzda arttı ama siz bunun farkında olmadınız. Bu sosyal paylaşım sitesi size arkadaşlarınızın doğum günlerini hatırlatmaya başladı. Bu yüzden eski masumiyetinizle arkadaşlarınızın doğum günlerini yazdığınız anı defterlerini çöpe attınız. Sayfalarını teker teker yumruğunuza meze yaptınız. Sayfalar açtınız, gruplar oluşturdunuz, düşündüklerinizi paylaştınız ama düşünmelerine izin vermediniz. Eskiden dolabınızdan bir kutu çıkarır, içindeki fotoğraflara arkadaşlarınızla veya ailenizle birlikte gülerek bakardınız. O fotoğrafların arkasında yazan eşsiz duyguları okurdunuz. Geçmişi hissederdiniz. Şimdi fotoğraflarınızı bu siteye yüklediniz. İnternetiniz varsa bakabildiniz yoksa bakamadınız. Arkadaşlarınızın doğum günlerini bu siteden kutlamaya başladınız. Üşendiniz çoğu zaman, tek cümle ile işi bitirdiniz. “Nice senelere…” İçinizdeki samimiyetlikten uzak kaldınız. Doğum gününde arkadaşınızın duvarına bu siteden çiçek ve bu siteden ayıcık yolladınız. Bu dünyada doğa ile iç içe olmadınız. Havayı hissetmediniz, toprağa dokunmadınız… Hangi çiçek nasıl ekilir, hangi ağaç nasıl budanır bilmezdiniz. Ama bağımlısı olduğunuz oyunda tarlalar ektiniz, çiftlikler kurdunuz. Hayvanların yanına gitmeye korkardınız, inekleri sağdınız. Bayramlarda tanıdıklarınıza ziyarete giderdiniz. Gitmediğiniz kişileri arardınız. Şimdi bildirim paylaştığınız bu sitede herkesin mübarek bayramını kutladınız. Tüm arkadaşlarınız da bunu beğendi. Evet! Kutladınız… Böyle zannettiniz. Gerçeklikten ve samimiyetten çok uzak bir dünyada sahteliğin içinde kayboldunuz. Yoktan bir saray var etmediniz ama hiç olmayacak olan o sarayda çoktandır yaşadığınıza kendinizi inandırdınız. Ve şimdi anladınız…
Caner GÜVEN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.