ZİYARET
İnsanlar adalara hücum etmiş.Seferler yetişmiyormuş.Ek seferler konulmuş. Bayram günü ne adası .Bu insanlık nereye gidiyor.Allah sonumuzu hayır eyleye !..
Ne anneanne, ne babaanne, ne akraba ,hısım ne de arkadaş ziyareti.
Büyükler çocuklarını hasretle bekleyip dururken,ziyaretten çıkan evlatları en sıkıcı olayı atlatmış gibi ayrılıyorlar büyüklerin yanından.
Normal hayatta zaten ziyaret diye bir şey yok .Canı sıkılan büyük alışveriş mağazalarında soluğu alıyor.
Neden bu kadar bencilleştik bilmem.Kimsenin kimseye ihtiyacı olmaması güzel de illaki ihtiyaçtan görüşülmüyordu herhalde.Akrabalık diye bir şey var.Allah zoraki buluşmamız için bayramları koymuş,dargınların barışmasını istemiş.Herkesin cebindeki para en iyi dostu olmuş.
Bir kızılderili sözüdür, çok severim.Beyaz insan en son para da bitince paranın yenmeyecek bir şey olduğunu anlayacak !..
Çekirdek aileler çoğalıyor.Kadınlar çalışıyor ama kimse bakıcıya çocuklarını teslim edemiyor.Etse de bir çok olay duyuyoruz.Normal zamanlarda insan olamayan kadınlar ,kayınvalidelerine çocuk bırakacak yüzleri olmadığı için bunu söyleyemiyorlar.Bazen de güvenemiyorlar.Anneanne ve babaanneden daha iyi kim bakabilir bir çocuğu.Gelinler bayramlarda sadece günahtan kurtulmak için geliyorlarmış kayınvalidelerine.Bir gün kendi evlatları da aynısını yapmaz mı?
Gelin hanımlar üzerlerini bile çıkarmadan otururken ,bir bardak bile getirmiyorlar kurulan masaya.
Helal olsun ne diyelim.Artisler bile bunları yapmıyor.Nasıl başarıyorlarsa gülmek konuşmak ve insani ilişkilerden kaçıyorlar.E tabi gülerlerse ise evlerine giden olur!..
İy, taktik doğrusu hiç düşünmemiştim hiç,hiç hiç !...
Şükür..
Bugünlerin yarınları da var.Anneler beddua etmez ama Allah görür.Kalp kırnak kabeyi yıkmak gibidir.Hal diliyle edilen beddua yapışır ve çıkmaz.
YORUMLAR
25- 30 Yaşlarında bir öğrencim face booka yazmış: ''Aaah nerede o eski bayramlar''
O yaştaki biri bile '' Nerede eski bayramlar'' diyorsa artık bu bayram konusunu ele almanın zamanı geldi de geçiyor bile.
Sanırım köylere kaçmak lazım. Oralarda hâla yapılıyor bayram.
Bie de neye gıcık oluyorum biliyor musun?
Ramazanın zahmetine katlanan oruç tutanlar ama bayramını yapanlar tutmayanlar.
Neyse...Yine de de bayram mı bayram..Kutladık geldi gitti...Geçmiş ola.
elam ve sevgilerimle.