- 618 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Rojava ve Ergenekon
Rojava ve Ergenekon
Muhittin Çoban
Bitmiyor ölümler, bitecek gibi de görünmüyor!
Daha dün Ceylanpınar’ da El Nusralı teröristlerin açtığı ateş sonucu bir insanımız yani bir Kürdümiz yaşamını yitirdi.
Doymadılar öldürmeye!
Galiba biz de doymadık öldürülmeye!
Dünde Hatay’ ın Reyhanlı ilçesine bağlı Konuk köyünde yine bir insanımız (İsa İkiz) kaçakçılık yapıyor gerekçesiyle öldürülüyor.
Yaa bir kaç kilo merte ileride, Rojava’ da yaşanan, dinmek bilmeyen katliama ne demeli?
Bu katliamı kimin yaptığını biliyoruz.
El-Kaıdeye bağlı devşirme El Nusra adlı islami terör örgütü.
Bu terör örgütünün en büyük destekçisi Türküye, bunu bilmeyen yok.
Türkiye, Rojava’ daki Kürtlerin Esad karşıtı Özgür Suriye Ordusu içinde saf tutmasını istiyordu.
Kürtleride yanlarına alarak daha erken Esad’ ı devireceklerdi.
Sadece Erdoğan bunu istemiyordu.
ABD gezisi sırasında Ahmet Türk’ te “Düşmanımın düşmanı dostumdur” felsefesiyle Beşer Esad’ a karşı Suriye’ deki Kürtlerin Özgür Suriye Ordusunda yer almalı diyor.
Benzer açıklamayı BDP eş başkanı Demirtaş’ ta yapıyor:
Beşir Esad’ ın devrilmesı için PYD’ nin ÖSO’ ya katılması gerektiğini inandığını söylüyor.
Buna inanan sadece Kuzeyde yaşayan Kürtler değil, Güneyde yaşayan Kürtlerde aynı kanıda ve bunun içinde Barzani Rojavaya açılan kapıları kapatıyor, bir halkı, kendinden olan bir halkı kaderine terkediyor, katledilişlerini izliyor.
Bu zihniyetlileri eleştirmek için söyelenecek her söze yazık!
Bunu hiç bir insan yapmaz demekle yetinelim.
Rojava ve PYD ne Barzani gibi nede BDP gibi düşünüyor.
Besar Esad’ a karşı savaşmak, çirkin ve haksız savaşın içinde yerini almaktansa kendi topraklarında huzuru yaratma çabasına giriyor, kendi devrimini gerçekleştirmek istiyor haklı olarak.
PYD’ nin bu politikasından Erdoğan’ da rahatsız, BDP’ de, ABD’ de, AB, de, Barzani’ de...
İstenilen şey PYD’ nin ÖSO ile birlikte Esad rejimine karşı savaşması.
Devrim senin neyine Rojava?
Özerklik senin neyine?
Bölgeye kötü örnek mi olacaksın?
Buna izin verilemezdi, verilmedide.
Paralı lejyonerlerden oluşan El Nusra askerleri Rojava’ ya savaş açtı, katliama geçti.
Amaç Özerk Rojavanın kurulmasını engellemek, devrimi başarısız kılmak, bölgeye kötü örnek olmasının önüne geçmek.
Diğer bir nedenide PKK’ nın uzun yıllardır istediği, bu ay (Ağustos) içinde yapılacak olan Kürd konferansını, bölgenin çıkarına ters düşecek kararlar alınmasını engellemek.
Kürd konferansında daha çok ne konuşulacak:
Ortak bayrak, ortak parti ve Kürt ortak uluşal marşı...
Buna engel olunmalı.
Olunuyorda!
Kapılar kapatılıyor!
Rojavalı Kürdlerin katliamına destek olan Erdoğan hükümetine de BDP’ liler destek veriyor.
Bölge Kürtlerin izlediği yanlış ve çıkarcı politikalar sayesinde Rojava’ da devrim hayale dönüşecek.
Yazık olacak!
Bitmedi bu adaletsiz yargılamalar, bitecek gibi de görünmüyor!
Ergenekon davası sonunda karara bağlandı.
Adaletli bir yargılama olmadığı gibi, doğru bir yargılamada olmadı.
Sadece darbeden yargılandılar.
Ama ortada bir darbe yok!
Darbeye tesebbüs etmede yok!
Ortada sadece darbe tasarımı var.
Bu tasarımları destek görmeyince özellikle Amerikadan, teşebbüse bile dönüşmeden tasarı halinde kaldı.
Verilecekse bir ceza darbe tasarısına verilmeliydi.
Verilecekse bir ceza köyleri yaktıkları için, yargısız infaz ettikleri için, işkence yaptıkları için, insanları idam ettikleri için, kendilerine muhalefet edenleri haksızca, adaletsizce yargılayıp hapse attıkları için, uyuşturucu kaçakçılığı yaptıkları için, haksız kazanç elde ettikleri için, tıpkı bugün Rojava’ da El-Nusranın yaptığı gibi öldürdükleri insanların kafalarını, kulaklarını, burunlarını, kızların memelerini, erkeklerin cinsel organlarını kestikleri için...verilmeliydi, adilce yargılanarak.
Peki bu verilen cezalara, haksız ve adaletsiz yargılamaya bir insan olarak sevinebilir miyiz?
Asla sevinme hakkımız yok!
ABD için, AB için, Uluslar arası sermaye için Ergenekoncuların değeri kalmamış, işleri bitmişti, ordu yeni döneme uygun şekillenmeliydi. Bunun için gözden çıkarıldılar.
Gözden çıkarmak için ve yapılacak olan haksızlığa bir gerekçe lazımdı, oda darbeydi.
İnsan olan hiç bir haksızlığa sevinmez, sevinemez.
Peki sevinen yok mu?
Var!
Yetmez ama evetçi olan Roni Marguiles bakın nasıl seviniyor:
“Perinçek’ e ağırlaştırılmış müebbet ve ayrıca 34 yıl hapis. Herif öldükten sonra, ben hala sağsam, 34 yılı da yatması için ısrar edeceğim!
“Yüreğimin yağları eriyor.
“Ne güzel, insanın içi ısınıyor!”
Ergenekoncular iktidardayken Tuncay Özkan F Tipi cazaevlerini gezer ve şöyle der:
“Hepsi adeta 5 yıldızlı otel gibi”.
Adil yargılamayanların adil yargılanmadıkları için üzülmeye hakları yoktur.
Bugün ergenekoncuları adil yargılamayanlar adaletten hiç sözetmesinler.
Tuncay Özkan’ da hiç mızmızlanmadan 5 yıldızlı otel odasında günlerini doldursun.
Herkese iyi bayramlar!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.