- 914 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BAYRAM / MI / GELİYOR ?
İki gün kaldı galiba. Çok da hakkınca değerlendiremedim aslında Ramazan’ı. Yine de bayramım olacak belki benim de.
Sonunda Bayram olacağı, müjdelenmemiş olsaydı eğer, yine de tutulacak mıydı oruçlar ?
Cennet vaadedilmediğinde de kılınır mıydı namazlar ?
Emekli maaşından, ya da mirasından umut olmayan anne- babalar da ziyeret ediliyor mu bayramlarda ?
Sınavlar yaklaştığı günlerde, yalvarmaya, aman dilemeye gidilen türbeler, başka zamanlarda da ziyaret edilmişler miydi ?
Galiba, derin mesele bunlar ; en iyisi, fazla kurcalamamak ..
Biz gelelim yine , yaklaşan Bayram günlerimize.
Ne hazırlıklar yaptık, neleri hayâl ettik bayram günleri için ? Çocuklarımızı mutlu etmeyi becerebildik mi ? Yoksula yardım edebilmek, onları hatırlamak da geldi mi elimizden ? Tatil hayâlleri mi kurduk, yoksa eş-dost- akraba ziyaretleri mi var programlarımızda ?
Gelirlerimiz yetti mi, Bayram harcamalarımız için, yoksa, kredi kartlarına, ihtiyaç kredilerine mi sarıldık ?
Elimizde, avucumuzda, ne varsa harcayıp, bayram sonrası ödemelerimizi, taksitlerimizi aksatmak mı var kaderde ?
Tüm bu anlattıklarım, az da olsa belli bir kesimi, hiç mi hiç ilgilendirmiyor, hatta, güldürüyor belki de. Fakat, bizim işimiz onlarla olamaz zaten. Biz çoğunluğun içindeniz. Hani şu, alnının teriyle çalışıp, bir türlü ay sonlarını getiremeyen, çocuklarının ihtiyaçlarını, eğitim ve sağlık masraflarını karşılamakta, her zaman güçlük çeken, yani aslında, ülkeyi sırtında taşıyan çoğunluktanız.
Çok mu çalışan kazanıyor, yoksa , hiç çalışmayıp da, çalışanların sırtından geçinenler mi ? Kim daha mutlu ? Çalışanlar mı ; çalışanların emeğini sömürenler mi ?
Kimler kutluyor bayramları ?
Asrın yolsuzluğunu yaptığı tescillenen ’’ yardım ’’ örgütleri, halâ, fitre ve zekâtlarınıza talip ! İyi niyetle yaptığınız yardımlarla, kimler, ne bayramlar kutluyorlar acaba ?
Sevabına, diye binlerce kişiye verilen, iftar yemeklerinde bile yolsuzluk yapılıyor bu ülkede. Böyle günlerde bile , birileri zengin ediliyor.
Sosyal yardım diye dağıtılanların ve aslında bizlerden çıkan paraların, gerçekte ihtiyaç sahiplerine ulaştığından, bir takım hırsızların kasasına gitmediğinden emin misiniz ?
Neyse, boşverin . İbadetlerinizi yapın, oruçlarınızı tutun, bayramı bekleyin siz. Gücünüz yettiğince de bayramınızı kutlayın. Verdiğinizi de ’’ Allah rızası için ’’ deyip verin, her zamanki gibi.
Sonuçlarını sorgulamayın, her zaman yaptığınız gibi.
Eğer sorgulayacak olursanız, başınız derde girebilir. Birilerinin düzenine çomak sokmuş falan olursunuz. Neyinize lâzım !
Açmayın gözünüzü. Yumun yumabildiğiniz kadar.
Ne diyeyim size ? İyi bayramlar / mı ? İyi uykular mı ?
Alın birini işte. Hangisi uygunsa. Takdir sizin.
Fikret TEZAL