- 1124 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
YÜKÜ'MLÜLÜĞÜ'MÜZ AĞIR !
"Adamın birisi belediyede işe başlıyor ,
İlk işi olarak ona kaldırımları boyama görevi veriliyor .
Hani şu sarı beyaz çizgiler var ya onları boyuyor kaldırım taşlarının yan taraflarına.
Hızla başlıyor görevini ifşa etmeye .
İlk gün beşyüz metre boyuyor .
Bakın diyor şefi diğer işçilere siz üçyüz metre boyadınız sadece .
Ertesi gün yeni işçi ikiyüzelli metre boyuyor verim yarı yarıya düşüyor.
Eski işçiler yine üçyüz metre boyuyor istikrarla.
Üçüncü gün yeni işçi ancak yüz metre boyayabiliyor olağanüstü bir gayretle .
Bir ertesi gün elli metre .
Eski işçiler hep güle eğlene üçyüz metre boyuyorlar.
Bir terslik olduğunu farkediyor şefi ve yeni işçiyi yanına çağırıyor konuşmak için.
Amacı neden böyle veriminin düştüğünü öğrenmek ve nihayetinde işine son vermek.
Çünkü o gün sadece birkaç metre boya yapabilmiş yeni işçi.
Soluk soluğa gelerek şefinin karşısına oturuyor macup ve üzüntü ile.
Çok çalışıyorum şefim vallahi çok çalışıyorum.
Diğerleri uzun uzun keyifli sohbetler ederken ben hiç durmuyorum.
Peki diyor şef o zaman bir hata olmalı bu kadar çok çalışma ve az verim neden kaynaklanıyor ?
Ertesi gün gelip iş sahasında kontrol edeceğim diyor sizleri .
Şef geldiğinde uzaktan yeni işçinin fırçası elinde koşarak geldiğini görüyor.
Hayrola fırça elinde de neden boya kutusu hala başlangıç çizgisinde ?"
Evet
Hayat bir öğrenme süreci ve öğretme,yani paylaşmak gerekiyor hayatı .
Yukarıda ki örnekte :yeni işçi deneyimli olanlardan ister sorarak ,ister gözlemleyerek yardım alsaydı ,tekerlekli boya kutusunu kolaylıkla yanında taşırdı .
Hem işi kolaylaşır hem verimli olurdu daha da eğlenceli görürdü işini işkence yerine ...
Buradan çıkarabileceğimiz hisse : Boya kutusundan uzaklaşmamamız gerektiğidir.
Bu ailemiz ,sevdilerimiz ,dostlarımız ,işimiz vesaire çoğalır gider bu liste ne kadar zor olsada hep bir güzel yanını bularak hayatı yaşanır kılabiliriz .
Bulunduğumuz yer en güzel yer olmalı her daim ve sevdiklerimiz hep yanımızda olmasada yüreğimizde baş köşede .
Yükümüz ağır lakin bir o kadar da keyifli hayat yolunda istikrarla ilerliyoruz ...
HAMDOLSUN !
Feruzan KÖPRÜBAŞI