- 959 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
KADİR GECESİ VE YUNUS'UM
Bu gece Kadir Gecesi
Gerçi bu gece olup olmadığı kesin değil ama yaygın inanışa göre bu gece olması gerekiyor.
BİN AYDAN DAHA HAYIRLI BİR GECE: Yani 1000:12=84 ( Yaklaşık olarak)
Evet..Seksendört seneden daha hayırlı bir gün.
Hz.Muhammed(S.A.S) bile yer yüzünde sadece altmış üç yıl yaşadığına göre bu gece o kadar önemli bir gece ki Yüce Yaratan(C.C.) adeta o en sevdiği kulu ve peygamberine ’’ Ey Muhammed(S.A.S.) sana ve senin ümmetine öyle bir gece gönderiyorum ki o gece, senin toplam ömrünün süresinden bile kıymetli bir gecedir.’’ Demiş.
Pek çoğumuzun ulaşamayacağı bir yaş seksen dört sene değil mi? Özellikle de İslam ülkelerinde seksen dört yaşına kadar yaşayan kaç insan var ki.
Kısacası Yüce Rabbim sadece ve sadece müslümanlara özel öyle bir gece yaratmış ki o geceyi dua ve ibadetle, tevbe-istiğfarla geçirirsen bin aylık ibadetten daha hayırlı bir iş yapmış oluyorsun.
Yani kısaca ve öz olarak şunu diyebiliriz ’’ Bizler , bizlere bahşedilen bu Kadir Gecesi sayesinde cehennemden kurtulmuş oluyoruz Türkiye, halkının %99 u müslüman bir ülke olduğuna göre.
-Yunusum niçin gülüyorsun öyle?
Hay Allah’ım ya ’’ Türkiye halkının %99 u Müslüman yazdım benim zihinsel özürlülük derecesi % 90 olan zihinsel özürlü oğlum başladı gülmeye.’’
-Ulan oğlum niçin gülüyorsun?
’’Hay Allah’ım ya çocuk katılacak gülmekten’’
-Ya oğlum tamam haydi % 98i olsun.
’’Yine gülüyor yaaa’’
-Ya tamam gülme..% 85e kadar indim. Ama bak daha fazla inmem.
-Yunuuuusss....Bak ama gücenecem sonra. Bu ülkenin en az %85i müslümandır. Kes artık gülmeyi .
Yok arkadaş...%60 a indim hâla gülüyor.
-Yunuusss.Kime diyorum ben. Kes bakayım...Tamam % 50 olsun
Yok...Susacağı yok keratanın.
-Ya oğlum tamam kes artık. Karşıki rezidansta ikamet eden komşularımızı rahatsız edeceksin. Bak ne güzel havuz başında günün anlam ve önemine binaen zamanlarını ibadet ve taatla geçiriyorlar. Bak bak..Özellikle de şu kırmızı tangalı... O uzanan beyaz bikinili de çok yordu kendini ibadetle. Allah hayırlarını kabul eylesin.
’’ Hay Allah’ım ya...Daha da gülmeye başladı. Sanki komik bir şey söyledim.’’
-Oğluuumm..Benim badem gözlüm. Niçin gülüyorsun? Tamam haydi kes...Tamam yahu Türkiyenin % 30 u müslümandır diyelim.
’’ Ulan % 30 dedik ya bir hesap etmek lazım. Bizim mahallede sitelerde toplam iki bin daire var. Her dairede ortalama 3 kişi olsa, eder sana 6 bin nüfus..6 Bin nüfus da sitelerin dışında yaşıyorsa ne eder? 12 Bin..Kaç tane camimiz var? 1 tane..Cemaatimiz ne kadar? İki saf...Yani: 60 kadar insan Hımmm..Altmış, on iki binin kaçta kaçı oluyor? Aman Allah’ım olamaz..%0,5...O da teravihde....Öteki namazlarda o kadar da yok.
Eeee...Hani bu ülkede 85 bin cami vardı? Türkiye nüfusuna böldüğün zaman 75.000.000 : 85.000= 882..Yaklaşık her 882 kişiye bir cami düşüyordu?
-Ya oğlum gülme bi. Kafam allak bullak oldu.
’’Durr Aaha da cevap: ’’ Ulan gerzek Sami sen bu mahalleye ne bakıyorsun? Gidip Fatih İlçesinin Çarşamba semtine baksana. Oralarda şeriat kol geziyor. Çarşaflısı, çember sakallısı tüm müslüman cemaat orada. Dur abime sorayım. O orada oturuyor.’’
-Aloo..Abi sana bir sorum var.
-Oğlum dur...Önce bir Allah’ın selamını ver.
-Esselamü aleyküm ve Rahmetulahi ve Berakatühü..Ebeden ve Daimen..Tamam mı abi..
-Güzel bir selam oldu ama o kadar abartma.
-Yav selamı geç...Çabuk ve acil olarak benim soruma cevap ver şimdi.
-Ulan Yogi ( Bana hep Yogi der sağ olsun ) Bu ne acele?
-Abi sen her sabah sizin orada camiye gidiyorsun değil mi?
-Evett.
-Diğer vakitler de gidiyorsun değil mi?
-Evet
-Cumayı bile o semtteki camilerden birinde kılıyorsun değil mi?
-Bi dakika..Bakayım ben öldüm mü yoksa sağ mıyım. Münker ve Nekir geldi sanırım.
-Ya abi dalga geçme..Öyle mi?
-Evet ne olmuş?
-Sizin oradaki camilere gelen cemaat sayısı 882 kadar var mı? Ne de olsa Türkiyenin en şeriatik bölgesisiniz.
-Bi dakika, bi dakika..Nesiyiz anlamadım? Şeriatik mi?
-Yahu anla işte... Sizin orada sabah, diğer vakit namazları ya da cuma namazına gelen cemaat sayısı 882 filan oluyor mu?
-Sen benimle dalga mı geçiyorsun yoksa adam mı seçiyorsun. 882 cemaat haa? Şeyyy..Bir gülme sesi duyuyorum kim o.
-Yunus..Yeğenin...Bir yazı yazıyordum. ’’ Tam %99 u Müslüman olan Türkiye ’’ Yazdım. Bi başladı gülmeye hâla gülüyor. % 30a kadar indim hâla gülüyor. Ya abi..Sence çocuk zihinsel özürlü olduğu için mi gülüyor acaba?
-Tam aksine senden daha akıllı olduğu için gülüyor.
-Aşk olsun abi. Ben zihinsel özürlümüyüm?
-Hem de Yunus’tan daha fazla..O %90, sen %100...
-Ama abi demin ’’ Aman Allah’ım % 0,5 ’’Dediğimde de güldü.
-Eyvah ki eyvahhh..Yunus %0,5 e bile gülüyorsa Eyvah ki hem de nasıl eyvah.
-Yok canım o kadar da değil. Ne yani bu memlekette müslüman yok mu?
-Basit bir test yapalım o zaman.
-Yapalım.
-Bu güne kadar pek çok şey için, özellikle de sağa sola yaptığın borçların için çok geceler uyuyamadın. Uykuların kaçtı. Üzüntüden intihar etmeyi düşündüğün bile oldu.
-Doğru.
-Allah’a olan borçların. Yani kaçırdığın, kılmadığın, kılamadığın demiyorum kılmadığın namazların için hiç üzüldüğün, geceleri uykununun kaçtığı gece oldu mu?
-!!!!!!!!!!!!
-Oğlum 882 cemaati hangi imam kaybetmiş de bizimki bulacak? Hem sen bana Osmanlı Padişahlarının yaptırdıkları dışında bu ülkede kaç tane 882 cemaati içine alacak cami gösrebilirsin Kocatepe ve Mimar Sinan Camileri hariç ? Mimar Sinan Camii dedim de. Ataşehire bir Mimar Sinan Camii yapıldı; yakınındaki rezidanslar neredeyse komple boşaldı. Satışa çıkı çoğu daireler..
-Ama abi..Hesap ortada..Ülkede 85.000 cami varmış. Bu hesapça cami başına 882 cemaat düşüyor. En dindar, hatta bazılarına göre yobaz olan Çarşambada bile bir cami 882 cemaati bulamıyorsa hangi cami buluyormuş o 882 cemaati.
-Kafayı bunlara takma...
-Nasıl takmam abi?
-Oğlum...Derdin ne senin? Yok memlekette müslüman ne kadarmış, yok karşı havuzada karılar bikiniyle güneşleniyorlarmış hem de bu mübarek günde? Yok efendim teravih namazında ancak iki saf oluyormuş, yok efendim oruç tutan yokmuş..Herkes şortunu, kaprisini giymiş vaziyette sokaklarda çatır çatır oruç yiyormuş...Ülkenin kaçta kaçı müslümanmış? İyi ki bir Ramazan geldi de tekrar döndün seccadeye, Bir ay kadar oruç tuttun. Ona da oruç denirse tabii ki?
-Anladım abi...İyi tamam da Yunus’u susturmak için ne yapayım? Çocuk ’’Türkiye nüfusunun %0,5 i Müslümandır’’a Bile gülüyor.
-’’Türkiye’de müslüman yok.’’ De. Bakalım susacak mı?
-Tamam abi
On saniye sonra...
-Yunus’um..Türkiye’de müslüman yok.
Beş saniye sonra...
-Alo abi...’’ Türkiye’de müslüman yok’’ Dedim hâla gülüyor. Ne yani ’’ Türkiye’de insan yok ’’ Mu diyeyim?
-Yahu dur bir dakika..Bu günün tarihi ne?
-3 Ağustos 2013.
-Yani..
-Yani?
-Hatırlasana oğlum.
-Allaaaahhhh.. Hatırladım yahu... Bu Gün Yunus’un doğum Günü. Namussuz 22 Yaşına giriyor. Vay canınaaaa..Ondan gülüyormuş. Yani bu durumda Türkiyede müslüman var..Hem de % 99 u müslüman..Oh be abi bi rahatladım ki sorma
-Yunus’um...O iri gözlerine kurban olduğum...Doğum günün kutlu olsun yavrum.
Ey %99u Müslüman olan ülkemin tüm müslümanları !
Bin aydan daha hayırlı olan mübarek Kadir Geceniz Kutlu olsun. Rabbim(C.C) Daha nice kandillere sağlık ve huzur içinde ulaşmayı nasip eylesin. Yüce Kitabımız Kur’anın indirilmeye başlandığı bu gece tüm islam alemin selamete ulaşmasına, İslam dünyasında akan kanın, dökülen göz yaşının dinmesine. Müslümanların silkelenerek kendilerine gelmelerine vesile olsun.
Başta kendi ailem olmak üzere tüm dostların, arkadaşların, hısım ve akrabaların, can öğrencilerimin, milletimin ve tüm islam aleminin mübarek Kadir gecesini kutluyorum. Tüm insanlara hidayet ve esenlik getirmesini diliyorum.
1 . Doğrusu Biz, onu Kadr gecesinde indirdik
2 . Kadr gecesinin ne olduğunu bilir misin sen?
3 . Kadr gecesi; bin aydan daha hayırlıdır
4 . Melekler ve Rûh, o gece Rablarının izniyle her iş için iner de iner
5 . O, tanyeri ağarıncaya kadar bir selâmettir.
YORUMLAR
Sevgili can dostum; Bu vesileyle kadir geceniz mübarek olsun.Yunusumun iki gözlerinden öpüyorum.Nice yıllara inşaallah.22 yıllık hayatının size kazandırdıklarını bir düşünün sevgili hocam.Hiç bir şey yapmazsanız Yunusum yeter sana .Onun için mahzun olma .Allah seninle beraberdir.
Sevgili kul olma şerefini bence hak etmişsindir.yapacağınız dualardan bizleride eksik etmeyin.
Yine tekrarlıyorum.iyiki varsınız. tanışıklığımız şahsımın hayatında bir mihenk taşı oldu.Daha farklı boyutlarından hayatı görebilme imkanına sahip oldum.tanıştırana şükürler olsun.
Yunusuma tekrar nice mutlu ve sağlıklı yıllar diliyorum.Benim için gözlerinden öp birkerecik.Saygılarımla.
E onun da kıymeti bilinir uhrevi alemde.Kime nasıl güldüğünü nerden bileceksin ?
Allah merhametiyle onu cennete aldığında yalakalık yaparsın en alasından.
Bir de bu ülkede elbette "Müslüman" var.
meselâ bizim mahalledeki marketçi,sakallı,sarıklı,suratı beş karış,kaşları çatık...
Meselâ bir bakanımız var.Oğluna ihâleler ayarlayan,cemaatçi,baldızını büyük bir kuruluşa "Danışman" olarak işe yerleştiren.
Birde Efendi Hazretleri var.Müridanın "annelerimiz" dediği beş (elimizdeki parmak sayısı kadar) tane hanımı olan .
Büyük vaaz efendi var hani oğlu Milli Piyango Generak Manager'i olan.( E başında Millî olsun da )
Belediye başkanlarımız var.Oğluna ihale hazırlatan.Başakşehirde MADO işleten.
Yöneticilerimiz var ihaleye giren şirketlerin parasıyla UMRE'ye gidip duran.
Mübarek alimlerimiz var yellenip de abdesti kaçmayan.
Var oğlu var.
Etti mi % 99.
İşte gerisi % 1 de biz.
Selam ve saygı ile.
öncelikle doğum günü kutlu olsun
camilere gelince o kadar çok yapılıyor ki çok üzülüyorum cemaatsiz cami neye yarar ki
her mahallede hr köşe başında cami yapılıyor aydında geçtiğim yollarda gördükçe içim acıyor
inanın
önce cemaat olsun
birde işsizlik kol gezerken iş sahası açmayı hiç dşünmüyorlar
ne diyelim
rabbim nize kadir gecelerine erdrsin sevabına nail eğlesin
saygımlasınız
Hadi oruç tutulmuyor tutana saygı olsa. ulu orta yerde yenmese oruçluların gözüne soka soka. Ya lokantalara ne demeli ramazanda dış kapının yanında dönene dönerlere. Allah`ın orucu emrettiği farz kıldığı ayda elde edilen gelir nekadar helal bilinmez.
İnsanlar camı konusunda birbiriyle yarışta gibi. Namaz kılmayan insan bile cami yapılacağı zaman basıyor yardımı. Verdiğin hayır evet güzeldir ama namaz kılman farzdır. Cami yapımı çok ama cemaat yok. Yüzde kaçı müslüman bilinmez. Bir büyüğün sözü vardı. "Eğer siz ashabın nasıl ibadet ettiğini görseydiniz onları deli sanırdınız. Onlar bu devri görseydi sadece okunan ezanlardan müslüman ülke olduğunu anlarlardı.
Bu arada 22 yaşındaki gencimizin doğum günü kutlu olsun. Gülene değil güldürene bakalım biz.
Sami Hocam,
Allah C.C. , Yûnus'a ve tüm Yûnus yüreklilere hayırlı ömürler nasip etsin. Dualarınızı, Ravza-i Mutahhara'da yapılan dualar zümresine ilhak ile makbul eylesin.
Yazınızı okudukça yüreğim burkuldu... Maalesef gerçekler böyle.. Eskiden Ramazan ayında gayrimüslimler bile Müslümanların oruçlu olduğunu düşünerek ortalıkta, alenen birşey yemek ve içmekten çekinir, oruçlu Müslümanların ibadetini lekelememek için gayret ve saygı gösterirlerken; bugün maalesef nüfus cüzdanında İslâm yazan insanlarımız bu saygıyı göstermekten mahrum. Yazık ki ne yazık.. Kendisi oruç tutmayabilir amma tutanlara karşı edepli olması gerekirken maalesef daha da üstüne üstlük kendi özgürlüğünden dem vuracak kadar hayasız hale geldi insanlarımız. Ve bu insanların hepsinin de nüfus cüzdanında İslâm yazıyor.
Mevlâm sonumuzu hayr eyleye..
Yûnus'umuza yeniden hayırlı bir ömür, sizlere de sıhhat ve âfiyet niyaz ediyor, muhabbetle selâmlıyorum.