++KAYBEDİP DE ANLAMAK MI?++
Cennet Yurdumun, cennet bir köşesinde yaşıyorum. Mutlu olmak için burada yaşıyor olmam bana yetiyor. Çünkü hür olarak yaşayabildiğim bir vatanım, kara günümde elimden tutacak bir milletim var.
Dünyalık olarak kendim için hiçbir şey istemedim! Bu kadarı yeter. Eskilerin deyimiyle kefenin cebi yok! Malını, parasını alıp ta götüren mi var?
Şayet, mutlaka kendime dünyalık bir şey istemem gerekseydi, şuracıkta yarım dönümlük bir toprak isterdim. Onu da, ölünceye kadar onun bereketini görmek, baharda işlenince, yazda ıslanınca kokusunu duymak, özümle sarmaş dolaş ve barışık olmak için isterdim.
Lakin onu birilerinden elde edecek kadar (Allah korusun) ne bir dünyalık hırsım oldu; ne onu sağlayacak bir dostum oldu; ne de alacak kadar ekonomik gücüm…
Ama yinede şu memlekette olup da, şu memleketin kıymetini bilmeyenlere inat, buralarda yaşadığım için, çok şükür Allah’a diyorum!
Ha! Şükür dedim de aklıma geldi. Sahi insanların sahip olduklarından dolayı şükretmesi için; sahip olduklarının değerlerini anlaması için; illa ki onları kaybetmesi mi gerekiyor? Maalesef, çoğunluğumuz öyleyiz galiba. Baksanıza
Sevdiklerimizi kaybeder, ondan sonra sevdiğimizi anlar, değerini fark ederiz.
Sağlığımızı kaybeder, ondan sonra sağlığımızın önemini anlar, değerini fark ederiz.
İnsani değerlerimizi, gelenek göreneklerimizi, toplum bilincimizi kaybeder, ondan sonra, kaybettiklerimizi fark eder, değerini anlarız.
Bizi bir arda tutan, insanı insan yapan, milleti millet, vatanı vatan yapan milli ve manevi değerlerimizi ayaklar altına alır, kaybeder, ondan sonra da kaybettiklerimizi fark eder, değerlerini anlar, ararız ve ağlarız!
Fakat çok zaman çok geç kalmış oluruz. Dönüşü imkânsız, pişmanlık faydasızdır!
Bazı kaybettiklerimizi geri getirmek, tekrar kazanmak mümkünse de hiçbir zaman hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. Hele bazılarını ise tekrar kazanmak, tekrar geri getirmek mümkün bile değildir. Gün akşam olmuş, ufuk kararmıştır.
Keşke zamanı durdurmak mümkün olsaydı da, pişmansız bir hayatı yeni baştan yaşasaydık.
Sevgili dostlar, bu mümkün olamayacağına göre, yapmamız gereken bir şey kalıyor geriye: Daha da geç kalmadan, dünden ders alıp, bugünümüzü kaybetmeden, bugünümüzü yaşamak… Geç kalınmamış olmak dileğiyle… Sevgiyle kalın! Hoşça kalın!
09.04.2008
Mustafa YÜKSEL
YORUMLAR
Katılmamak mümkünmü?
vatan, toprak,millet,yurt..............
iyide baksanıza kardeş kardeşe bile kazık atıyor .
çıkar uğruna.evlat anneye, kadın kocaya, koca kadına kazık atıyor.eee devlet neden atmazsın en büyüyüğünü, neden?
Ben dediğiniz gibi başıma ne gelirse gelsin hep şükrettim..
Fakat baktım ki ağlamayana meme vermiyorlar. Bu şükrediyor .geç. şikayet eden öne geçsin.....
ellerine sağlı.sen gene şükret !!!
Türk' üz biz Türk Milletiz. bir bütün, kaya gibiyiz, kaya sağlam, sapasağlam . Ne rüzgarlar esti ' de bizden sadece giden tozuydu. buda geçer, toz bulutu döner dolaşır yine kaya' ya yapışır. bundan böyle daha sıkı, sıkıca kenetlenmemiz gerek. İnşallah. .......Geçmemiştir zaman, gelecekteki umutla ...yarınlara
şair07... K alben kutluyorum. teşşekkür ederim harikaydı yazınız
Elimizdekilerin değerini tam anlamıyla bilemesek de hala nasıl bir dünya cennetinde yaşadığımızın farkına varabiliyoruz...
Ne kadar bölüp parçalamaya çalışsalar da, halkımızın özü birdir esas...
"Lakin onu birilerinden elde edecek kadar (Allah korusun) ne bir dünyalık hırsım oldu; ne onu sağlayacak bir dostum oldu; ne de alacak kadar ekonomik gücüm…" bu cümleyi tuttum...
VATAN SIHHATE BENZER DEĞERİ KAYBEDELİNCE ANLAŞILIR .
BU GÜZEL ATASÖZÜNÜN ANLAMINI İDRAK ETMEK;KAYIP ETMEMEMİZ GEREKEN ÖNEMLİ ŞEYLERİN EN ÖNEMLİSİ BENCE.
BAZILARI İSE BAZI ŞEYLERİ DAHA KAZANMADAN KAYBETMENİN TELAŞ VE PANİĞİNİ YAŞARLAR.BU DAHA ÇOK GÖNÜL İŞLERİNDE YAŞANIYOR.KARŞILKSIZ SEVMELER...SEVMENİN DE BİR BİÇİMİ DİLİ VAR.TAVŞAN DAĞA KÜSMÜŞ DAĞIN HABERİ YOK TÜRÜNDEN SORUNLAR,CİNAYETLER BİLE YAŞANIYOR.DELİNİN BİRİ KUYUYA TAŞ ATIYOR KIRK AKILLI ÇIKARAMIYOR.ALT ÜST OLUYOR HER TARAF.SONRA TEK TERAFLI YAKIMALAR HAKARETLER NE DUYARSIZLIK.ELMA ARMUDU SEVDİ DİYE ARMUT DA ELMAYI SEVMEK ZORUNDA MI?
NOA DİYE BİR SİTE SAKİNİ BEYİN FIRTINASI ESTİRİYOR.
TARTIŞMALARA KATILIP ADAM NE DİYOR Bİ GÖZ ATMAK LAZIM.ALIŞILMIŞIN DIŞINDA BİR ŞEYLER SÖYLÜYOR.
Mustafa bey düzgün bir yazı ortaya çıkmış gayret ve emeğinize s(on) puanı verdim.saygımla...
Şaban Aktaş tarafından 4/9/2008 1:44:56 AM zamanında düzenlenmiştir.