- 1197 Okunma
- 5 Yorum
- 3 Beğeni
ŞİİR USTA BEN ÇIRAK
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Şiir;sezgidir, yaşam biçimidir, sorumluluktur, insana empati yapmasını öğretir, insanı daha çok insan yapar, kimsenin maskesini çıkarmadığı dünyada insanların içini görmemizi sağlar, tuzaklarla dolu olan yaşama karşı bizi bilinçlendirir, kötülük düşündürmez...Şiir,bir kuşun gökyüzü sevincidir.
Aşk;buz parçasının içini bile fokur fokur kaynatır. O kaskatı buzu bir uçtan çıt diye deler ve cılız bir şekilde sımsıcak akmaya başlar. O buz bizim kurallarımızdır, önceliklerimizdir.
Sızdığı yeri yavaş yavaş genişletir aşk ve geride buz falan kalmaz. Aşk her şeyi yıkar geçer. Sonra bir çağlayan taşır yüreğimize, kuşlar gürül gürül uçar içimizde,göğsümüz yeşerir.. Şiir aşktır, öyle duyumsanırsa şiir olur.
Neden şiir?Sorusuna gelince.Şiir,sanatlar içerisinde en duyarlı olanıdır.Bir insanın,öfkesini,
sevincini en hissederek yaşamamızı sağlar.Şiir düzendir,sorumluluktur.Herkes sokaklarda dolaşırken senin ustaları okumanı, herkes uyurken senin kelimelerle boğuşmanı gerektirir. Şiir kelimelerin dünyasında kulaç atmaktır. Şiir,insanı arındırır. Bu yüzden her zaman şiir. Şiirin dışında üşür insan.
Şiir her zaman ustam oldu benim. Ve ben hep onun çırağı...Öğreniyorum,öğrenmeyi sürdüreceğim ve bu, şiir söz konusu olduğundan ötürü hiç bitmeyecek.
YORUMLAR
Çok güzel anlamlandırmışsınız şiiri. Şiiri anlatmak zor. Onu yaşayarak giriyoruz içine. Yaşanmamış
karalamalar yapıldığında kupkuru sözcük yığınından başka bir şey ifade etmez.
Az önce şiirle doldu içim ve onu boşaltmak ihtiyacındayım hâlâ.. Şiir gerçeğin, düşlerin kısaca
hayatın dökümüdür, incelikler içinde.Şiire giren kaba sözcükler ise adına yakışmıyor bence.
Yine de acımasız durumlar karşısında dil eğilmeyi bırakıyor.
tebrikler Çetin bey,
selâm ve saygılarımla..