- 427 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
MERHUM MUSTAFA MİYASOĞLU HAKKINDA BİRKAÇ SÖZ
[ kalin
Merhum Mustafa Miyasoğlu okuyan, düşünen, yazan, konuşan, okuduklarını ve yazdıklarını yaşayan bir ustaydı.
Sözü söz, yazısı yazı, şiiri şiir, romanları hakkıyla romandı.
Hayatın zorluklarından yılmaz, kötülükler karşısında sessiz kalmaz, ilmi ve ibadeti asla terk etmezdi.
Öğrenmeye hevesli ve talipli kişilerle en samimi bir şekildi ilgilenir, her türlü soruya aydınlatıcı cevaplar sunardı.
Çalışanı, gayret göstereni, ilme, sanata, edebiyata, hizmete gönüllü kişilere her türlü desteği sağlar, sözleriyle onları yüreklendirirdi.
Konferansları tam manasıyla konunun ehli bir düşünce adamının fikir ziyafetiydi.
Necip Fazıl da dahil son dönem düşünce adamlarını çok iyi bildiği gibi bu düşünce adamlarını besleyen kültür kaynaklarını da çok iyi bilirdi.
Telefonda uzun uzun konuşur, konuşmasına hayran bırakırdı. Nazik ve insanı etkileyen bir beyefendinin sesi vardı bizlere ulaşan.
1997 yılında Alaca Belediye Başkanı Sayın Mahmut Köksal’ın sahipliğinde Alaca Belediyesi adına yayınladığımız Seviye Dergisinin her sayısını kendisine ulaştırır, sonra da dergi hakkındaki görüşlerini, eleştirilerini, öğütlerini dinler, faydalanırdım.
Seviye Dergisi ekibi olarak kendisi ile ilgili bir özel sayı hazırlayacağımızı kendisine söylediğimizde çok sevinmiş, memnun olmuş, bu tür özel sayılarını önemini teferruatıyla anlatmıştı.
Seviye dergimizin 12. sayısını onun da yardımı ile yayınlamış, okuyucularımızın istifadesine sunmuştuk. Çok beğenmiş, çok sevinmiş, takdirlerini bizden esirgememiş, görüşlerini yazdığı gazetede de yayınlamıştı.
Onun için gönül rahatlığı ile tam bir Osmanlı Beyefendisiydi diyebiliriz.
Ömrü boyunca tarihine, töresine, geleneklerine, diline, dinine, edebiyatına, kültürüne sevdalı bir Osmanlı Beyefendisi olarak yaşadı. Şiirler, makaleler, romanlar yazdı. İnsanlığı anlattı insanlara usanmadan, bıkmadan.
Bugün ( 1 Ağustos 2013) itibariyle dostları, sevenleri arasında yok.
Çok sevdiği ve bir ömür buyruklarına uyduğu Allah’ına kavuştu.
Tüm edebiyat, sanat, fikir ve kültür hayatımızın başı sağolsun.
Allah başta ailesi olmak üzere tüm sevenlerine sabırlar versin.
Mekânı cennet olsun.
Âmin!
Fikri HAKLI